PROPAST ULJANIKA

Zadnji naručitelj u Uljaniku naplaćuje jamstva. Platit ćemo to milijardu kuna

Zadnji naručitelj u Uljaniku naplaćuje jamstva. Platit ćemo to milijardu kuna
Foto: Duško Marušić/Pixsell, Index

TVRTKA Dredging and Maritime Management, u vlasništvu grupacije Jan De Nul, zahtijeva povrat svih avansnih uplata uvećanih za kamate za novogradnju 500, odnosno za jaružalo koje se gradu u pulskom škveru, pri čemu je povrat dijela avansa osiguran državnim jamstvima, izvijestili su iz Uljanika.

Elektronskom komunikacijom od 19. travnja kupac je najavio zahtjev za povratom avansnih uplata za novogradnju 500 - brod tipa usisno samopogonjeno jaružalo s kopačem, navodi se u objavi Uljanika na Zagrebačkoj burzi.

Ugovor za novogradnju 500 sklopljen je između Uljanika d.d. i Dredging and Maritime Management SA iz Luxembourga, tvrtke u vlasništvu grupacije Jan De Nul.

"Nakon višemjesečnih pregovora između kupca, institucija Republike Hrvatske i Uljanika, kojima je umjesto povrata avansnih uplata cilj bio dovršetak gradnje u Uljanik Brodogradilištu ili alternativno, dovršetak gradnje u nekom od stranih brodogradilišta po izboru kupca, kupac je donio konačnu odluku o povratu svih avansnih uplata uvećanih za kamate", ističe se.

Također se navodi da je sukladno ugovoru o gradnji broda, "Uljanik dužan kupcu u roku od sedam dana od zaprimanja zahtjeva izvršiti povrat avansnih uplata uvećanih za kamate, pri čemu je povrat dijela avansnih uplata osiguran državnim jamstvima".

Zainteresirane strane, kako se ističe, i dalje rade na pronalasku rješenja kojima bi se umanjila šteta za Republiku Hrvatsku i Uljanik.

Obavijest je objavljena i na webu Zagrebačke burze.

Pregovori s brodovlasnikom trajali mjesecima

Vlada je već ranije razgovarala s brodarom i predložila dva moguća rješenja, no sada nijedno nije moguće pa je belgijski brodovlasnik jučer i vladu i predsjednika Uprave Uljanika Emila Bulića obavijestio da definitivno odustaje od pokušaja preuzimanja skupocjenog jaružala Willem van Rubroeck, što znači da će naplatiti gotovo milijardu kuna državnog jamstva.

Glas Istre piše kako je vlada s brodarom razgovarala o dva moguća rješenja. Prvo je bilo da se osigura financiranje i dovršetak jaružala u Uljaniku, a drugo da brodar umjesto aktiviranja jamstva naplati od Republike Hrvatske 22 milijuna eura te brod otegli iz Pule i dovrši u nekom drugom brodogradilištu. No oba su propala. Prvo rješenje zato što je naručitelj navodno bio skeptičan u sposobnost pulskog brodogradilišta da to s preostalim ljudima odradi, a drugo jer je vlada zanemarila pitanje tegljenja broda koje nije imao tko napraviti.

Što je jaružalo?

Kako piše Hrvatska tehnička enciklopedija, jaružalo je brod ili plovilo bez vlastita pogona, s uređajem za iskopavanje i usisavanje materijala s morskoga dna.

"Služi za održavanje plovnih putova, kanala, luka, pristaništa, obale i sl., a kadšto i za polaganje cjevovoda. Otpadni materijal skupljen jaružanjem može se uporabiti za nasipavanje i sanaciju obala, gradnju umjetnih otoka i sl. Jaružanjem se sakupljaju neke vrste školjaka i rakova. Razlikuju se riječna (→ plovila unutarnje plovidbe) i morska jaružala, a prema opremi i načinu rada, jaružalo vjedričar, grtalica, usisavač te žličar", stoji u opisu jaružala na HTE-u.

Uskoro više

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
;
Učitavanje komentara