Zahvaljujući internetu svatko može pokrenuti vlastiti posao. On je dokaz za to

Zahvaljujući internetu svatko može pokrenuti vlastiti posao. On je dokaz za to
Bojan Bernik Foto: Luka Šangulin/Index

BOJAN Bernik poduzetnik je koji je u privatni biznis krenuo, za hrvatske prilike, vrlo rano, još u vrijeme fakulteta. Počeo je sa Studentskim vodičem - tiskanom publikacijom koja je studentima u Zagrebu olakšavala snalaženje pružajući razne servisne informacije.

Danas ima marketinšku agenciju i nekoliko internetskih stranica koje su specifične po tome da je njihov rad automatiziran, tako da donose prihode bez prevelikih troškova. Njegov prvi i glavni internetski projekt je portal 1klik.hr koji je zapravo agregator vijesti s raznih hrvatskih medija.

Zahvaljujući tehnologiji danas svatko može pokrenuti vlastiti posao

“Studirao sam ekonomiju u Zagrebu i uvijek sam nešto radio za vrijeme faksa. U to vrijeme pokrenuo sam časopis koji se zvao Studentski vodič, a koji se dijelio studentima u Zagrebu. U njemu su se nalazile korisne informacije vezane za studiranje, od raznih savjeta do radnog vremena menzi, popisa knjižnica i slično. To je bio moj prvi projekt koji sam napravio s 23 godine i tako ušao u svijet biznisa. Zanimljivo je da časopis još uvijek postoji, izlazi jednom godišnje i dijeli se studentima u Zagrebu, a financira se od oglašivača”, kaže Bernik.

Kaže da današnja tehnologija i internet svakome omogućuju da pokrenu vlastiti posao.

"Živimo u vrijeme kada imamo tehnologiju koja nam omogućuje da bez velikih početnih ulaganja pokrenemo vlastiti posao. Rizik i ulazna barijera su minimalni, tako da svatko tko ima želju okušati se u poduzetništvu - može", kaže Bernik.

"Želim da do posjetitelja dođu vijesti s raznih strana i da tako dobiju širinu"

Prije 10 godina Bernik je pokrenuo 1klik.hr. Na ideju je, kako kaže, došao nakon što ga je otac stalno zapitkivao za adrese pojedinih stranica. Tada je shvatio da bi bilo dobro napraviti jednu stranicu s linkovima koji će voditi prema ostalim medijima.

“1klik.hr je agregator vijesti koji automatski povlači vijesti s drugih portala, između ostalih, naravno, i s Indexa te omogućava ljudima da na jednom mjestu prate sve vijesti. Moja vizija bila je da kvalitetan sadržaj dođe do što više čitatelja i izvan samog medija na kojem je objavljeno. Želim da svi posjetitelji 1klik-a dobiju širinu. Ljudi su skloni čitati portale koji im se sviđaju ideološki, a mi pokrivamo sve i samim time ljudi dobivaju širinu. Pročitat će neka mišljenja koja inače ne bi pročitali i tako direktno utječem na njihov mindset.

Posjećenost je rasla kroz godine, radili smo razne verzije sajta i sada imamo oko 25 tisuća jedinstvenih posjetitelja dnevno. Promet je polako rastao, vrlo polako, ali stvar je bila u tome da nisam imao troškova, osim servera jer je sve automatizirano. Nisam imao redakciju i zbog toga sam mogao to održavati, a da je bilo isplativo. Uspjeli smo dosegnuti solidne prihode od Google oglasa”, kaže Bernik.



Većina projekata koje pokreće je automatizirana

Iako sada nema redakciju, Bernik kaže da bi u budućnosti želio imati i jedan (manji) dio vlastitih originalnih tekstova.

“Želio bih u budućnosti imati i dio svojih vijesti jer ima mnogo stvari o kojima se ne piše. Htio bih da naši članci budu istraživački, o interesantnim temama, ali za koje treba malo više kopati. Posebno 'how to' teme jer mislim da je to budućnost. Na primjer, kako izgleda procedura kupnje nekretnine. No 1klik će i dalje zadržati svoju prvotnu namjenu”, kaže Bernik.

Osim agregatora vijesti Bernik ima i portal automobili.hr koji je u početku bio zamišljen kao agregator automobilskih oglasa, ali je kasnije počeo objavljivati tekstove. Radi se o jednom od najposjećenijih autoportala u Hrvatskoj. Zatim je tu i Popusti.hr, agregator ponuda za grupu kupnju te Dioptrija.hr koji se, kao što mu i ime kaže, bavi tematikom očiju i vida. Uz to vlasnik je i oko 60 internetskih domena, među kojima su i domene većih gradova u Hrvatskoj.

“Većina mojih web projekata vezana je manje više za neku automatiku baš iz tog razloga što sam želio maksimalno smanjiti troškove poslovanja. Želio sam postići da projekti ostvaruju prihode i zaradu sa što manje svakodnevnog angažmana”, kaže Bernik.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara