Zarada od cijena goriva: Malo u džep meni, malo tebi

Zarada od cijena goriva: Malo u džep meni, malo tebi

NAŠA jedina naftna kompanija Ina pravilnikom o utvrđivanju cijena naftnih derivata pokriva dodatne troškove prouzročene poskupljenjima nafte dok Ministarstvo financija ubire sve veći prihod, koji ne umanjuje nikakav rashod.

Za svaku litru prodanog goriva država u ukupnoj tržišnoj cijeni sudjeluje s 51 posto, a trošarine od 1,65 kuna po litri su fiksne kao što je fiksna i naknada za gradnju cesta i autocesta u iznosu 1,20 kuna te 11,6 lipa koliko se izdvaja za robne zalihe. Pritom iznos PDV-a ovisi o osnovnoj cijeni goriva, dakle, skupljim gorivom povećava se i porezni prihod.

Vlada ima mjesta za smanjenje trošarina, ali...

Usporedi li se cijena, primjerice, dizelskog goriva koji trenutno stoji 8,99 kuna po litri s krajem prošle godine kada je koštao 8 kuna, rezultat pokazuje kako po svakoj prodanoj litri država zaradi 18 lipa. Tih 18 lipa razlike od oporezivanja goriva oslobađa ruke Vladi da smanji trošarine.

Ovom računicom dolazimo do zaključka kako razlika u cijeni dizela od kraja prethodne godine povećava porezni prihod za 12,4 posto, odnosno, proračun Ministarstva financija je na temelju PDV-a "deblji" za navedeni postotak. Ovim putem, državni proračun ima direktnu korist od poskupljenja goriva za maloprodaju što ponajviše šteti građanima kroz razna navezana poskupljenja u cijelom gospodarstvu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U samo jednom vikendu autoceste "ugrabile" 32 milijuna kuna

Moguće je smanjenje ionako previsoke naknade od 60 lipa po litri za izgradnju magistralnih cesta te naknade od 60 lipa po litri za izgradnju autocesta, ali to se neće dogoditi . Naime, pored 1,20 kuna koje svaki vozač plaća za ceste, preskupo se naplaćuje i prometovanje autocestama koje su u prethodnom vikendu spremile u blagajne ukupno 32,12 milijuna kuna.

Niti MOL ni skupa nafta nisu razveselili dioničare Ine

Visoke cijene nafte koje su u posljednje vrijeme dosezale i 146 dolara za barel u svijetu usrećuju dioničare naftnih kompanija koje donose veliku dobit, no kod nas je stvar suprotna, a jedinu korist ostvaruje država.

Iako je Hanfa dobila ponudu od MOL-a za preuzimanje Ine te su cijene nafte u posljednjih nekoliko mjeseci rasle, dioničari Ine su nezadovoljni jer prihoda za njih nema. Zašto Inina dionica uz sve povoljne uvjete stoji na današnjih 2.838 kuna možda će objasniti Tomislav Dragičević, predsjednik Uprave Ine.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara