Život compaya segunda - povijest kubanske glazbe

SMRĆU legendarnog pjevača i skladatelja Compayja Segunda tradicionalna je kubanska glazba, "zvuk" u kojemu se spaja španjolski i afrički utjecaj, ostala bez svog trubadura.

Život Compayja Segunda, pravim imenom Maxima Francisca Repilada Munoza, rođenog 1907. na krajnjem istoku otoka nedaleko od Santiaga de Cube - kolijevke "zvuka", spoja pjesništva i narodne glazbe - gotovo je isto što i povijest kubanske glazbe.

Compayja Segunda koji je međunarodnu slavu stekao prilično kasno - imao je više od 90 godina - svijet je otkrio u filmu "Buena Vista Social Club" njemačkog redatelja Wima Wendersa, objavljenog 1999., dvije godine nakon istoimenog albuma koji je snimio s američkim gitaristom Ryjom Cooderom i poznatim tradicionalnim kubanskim glazbenicima kao što su Omara Portuonde, Ibrahim Ferrer, Ruben Gonzalez i Eliades Ochoa.

Šezdesetih i sedamdesetih, u počecima kubanske revolucije, javljaju se drugi ritmovi, angažirana lirska šansona i poetika u kubanskoj inačici s Nuevom Trovom koje su najistaknutiji predstavnici Pablo Milanes i Silvio Rodriguez.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
No, Compay Segundo, koji je vrlo rano naučio svirati gitaru i violinu i izumio gitaru sa sedam žica tzv. harmonico, uvijek je, i protiv mišljenja većine, zauzeto branio tradicionalnu kubansku glazbu kojoj je ostao vjeran čitavog života.

Njegov najveći uspjeh "Chan Chan", skladan 1987. i koji je s prijestolja skinuo vječnu "Guantanameru", suverenu vladaricu u havanskim barovima, nastao je upravo u seoskom okružju u kojemu se rodio "zvuk". Chan Chan i bujna Juanita dva su lika iz kubanskih narodnih pjesama koja potječu iz 18. stoljeća.

U ponedjeljak su se pred njegovim posmrtnim ostacima okupili kubanski glazbenici svih naraštaja kako bi odali počast tom glazbenom geniju.

(Hina) vrad bis

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara