BMW M6 – povratak legende
Tekst se nastavlja ispod oglasa
SLUŽBENA potvrda da je M izvedba serije 6 spremna odjeknula je poput bombe. Luksuzni coupe s 507 KS snažnim motorom i obiljem moderne tehnologije privlači poglede poput magneta. San postaje java, a BMW se etablira kao proizvođač vjerojatno najboljih automobila na svijetu.
Dolazak ovakvog automobila u automobilskom miljeu se doživljava poput praznika. Tehnologija u službi čovjeka sa samo jednim ciljem, a to je u ovom slučaju biti što brži, a da sve pri tome bude sigurno odnosno kontrolirano i što ugodnije, ne može nigdje proći nezapaženo.
Serija 6 je takva sama po sebi. Elegantna i luksuzna poput kraljevske kočije, 6-ica se povlađuje svom vlasniku u svakom detalju i pritom ga do odredišta vozi brzo, vraški brzo. Dodate li svemu tome superlative dobit ćete ništa drugo doli M izvedbu, koja na scenu stupa početkom iduće godine.
Uhvati me ako možeš
M6 ne skriva GT potencijale i zadržava bezvremensku ljepotu. Bilo kakav ukras se strogo kažnjava, pa je serijska 6-ica morala na dijetu. Zbog postizanja što manje mase, šestica dobiva lagane panele kao što je krov od ugljičnih vlakana.
Kao i prethodnik, M635 CSi iz 1985. godine, novi M6 nudi performanse super-automobila. Motorizacija iz modela M5 predstavlja BMW-ov coupe u novom svijetlu. Tehnologija Formule 1 je nesmiljena, dovoljan je kratak pogled na motor da uzavre krv u žilama. U dobroj tradiciji M odjela zadržano je pravilo o specifičnoj snazi većoj od 100 KS po litri obujma (107 KS/l). Pet litara obujma i deset cilindara složenih u V raspored isijava 507 KS i 520 Nm okretnog momenta.
Dovoljno da 1.785 kg težak bolid ubrza do 100 km/h za 4.6 sekundi. Kočnice su naravno na razini zadatka, zaustavni put pri kočenju s brzine od 100 km/h traje djelić vremena, a potroši se svega 36 metara asfalta. U slučaju zaustavljanja s brzine od 200 km/h automobilu treba šnita od 140 m, što je ekvivalent usporenju od 1.3g. Ne čudi što su za M6 posebno razvijani aluminijski naplatci i pneumatici (sprijeda 255/40ZR19, straga 285/35 ZR19). O maksimalnoj brzini možemo samo teoretizirati, jer je BMW i dalje dosljedan upotrebi limitatora koji dopušta „samo“ 250 km/h. S punom odgovornosti možemo reći da bi ona u slučaju njenog uklanjanja prelazila 320 km/h.
Usprkos enormnoj stazi BMW misli zeleno. Kombinirana potrošnja iznosi 15 l/100 km, a emisija ugljičnog dioksida 357 g/km. Višestruko lošije od prosječnog automobila, ali opet iznenađujuće bolje od nekadašnjih sportaša. 240 kg težak motor napravljen od slitine silicija i aluminija predstavlja posljednju riječ tehnike.
Maksimalnu snagu ostvaruje pri 7.750 o/min, a zavrti se i preko 8.000 okretaja.
Sasvim je jasno da su lateralna ubrzanja velika, što stvara mnoge probleme u radu motora. Kako šasija podnosi i 1g, motor je zbog optimalnog podmazivanja uljem opremljen dvama crpkama, koje se aktiviraju čim ubrzanja pređu granicu od 0.6g i pomažu cirkulaciji ulja kroz motor.
S novim motorom došao je i novi mjenjač.
Sedam-stupanjska SMG mjenjačka kutija opremljena je Drivelogic funkcijom putem koje se vozaču nudi 11 modova rada, šest u manualnom režimu, a pet u automatskom. Tu je i kontrola proklizavanja pogonskih kotača, te Hill Detection funkcija putem koje će automobil na uzbrdici/nizbrdici nastojati zadržati prije nametnutu akceleraciju.
U geometriju ovjesa se nije previše diralo. Preuzet s 645Ci, pretrpio je preinake u vidu brojnih ojačanja izvedenih iz aluminija. Elektronski nadzor omogućuje vozaču da bira između tri podešenosti (Comfort, Normal, Sport) kojima se ovjes aktivno uključuje u vozačev stil, odnosno uvjete na cesti. Isto vrijedi i za Servotronic upravljač kod kojeg je moguć izbor između Sport i Comfort podešenosti. DSC dinamična kontrola stabilnosti usklađena je u skladu s parametrima postavljenim kod modela M5, čime je omogućeno vozaču da automobil bez utjecaja elektronike tjera do granica osnovnih postulata fizike. Naravno, tu je i Power tipka, kojom vozač reducira maksimalnu snagu na svega 400 KS. Kako kažu u BMW, P400 mod olakšava gradsku vožnju limitiranjem snage i produljenjem odziva na gas. Pitanje je samo kako se snaći s 400 KS snage u vožnji gradskom gužvom.
Kako se budući vlasnici ne bi uplašili tolike elektronike i istovremeno se što bolje snašli, M6 je dobio MDrive Manager, sustav kojim vozač može unaprijed podesiti sve parametre.
O dizajnerskim novostima ne treba posebno govoriti, dovoljno je pogledati fotografije. Vlasniku preostaju neke druge brige, poput izbora boje Merino kože u unutrašnjosti.
Članarina za ulazak u M društvo se skupo plaća, ali isplati se, u to budite sigurno. Službena cijena bit će objavljena u drugoj polovici iduće godine za kada je zakazano lansiranje modela. Do tada samo preostaje da se odlučite između dvije varijante, a to su M5 i M6.
Miljenko Nikolić
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati