Mazda CX7 pod svjetlima pozornice
DUGO iščekivani Mazdin crossover konačno je ugledao svjetlo dana. Prikazan je na auto-salonu u Los Angelesu, a pravu premijeru doživjet će kroz nekoliko dana u Detroitu.
Kada stigne u salone na proljeće, Mazdin prvi crossover SUV model će zasigurno izazvati turbulencije na svjetskim tržištima. Na udaru su svi, od Nissanovog Murana, pa sve do etabliranih modela kalibra VW Touarega i Lexusa RX300.
CX-7 predstavlja jasan odmak od flote tradicionalnih SUV-ova koji se trenutačno nude na tržištu. Proizveden je s Mazdinim zaštitnim znakom, "dušom sportskog auta" stapajući tako performance sportskog automobila s praktičnosti SUV-a.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Glavni dizajner Iwao Koizumi, čiji prijašnji radovi uključuju uspješnu Mazdu6 i RX-01 iz 1995, naziva ovu dizajnersku temu "naprednom granicom". CX-7 dovodi Mazdu i njezin Zoom-Zoom imidž u područje u kojem još nije bila.
Naglašena sportska silueta glavna je novost kod ovog modela. CX7 se može pohvaliti najpoloženijim vjetrobranskim staklom, gotovo kao na osobnom automobilu.
Posljedica dinamične vanjštine je najbolja aerodinamika u klasi. Vanjske dimenzije s duljinom od 4.675 mm i širinom od 1.875 mm nisu pretjerane. Naprotiv, CX7 bi se mogao jako dobro snaći i na Starom kontinentu.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Unutrašnjost je jednako inovativna. Jedinstvena ploča s instrumentima i trokraki upravljač naglašavaju sportski karakter, dok se za odličan ugođaj brine vrhunska kvaliteta i jednako upečatljiva opremljenost.
Inspiriran prošlogodišnjom studijom MX-Crossport glavni dizajner napravio je u CX-7 dovoljno mjesta za pet putnika i 850 litara prtljage (1.660 litara s preklopljenim stražnjim naslonom).
Ispod prednjeg poklopca CX-7 krije pravo osvježenje. 2.3-litreni četverocilindarski benzinac s turbopunjačem, intercoolerom i izravnim ubrizgavanjem goriva, preuzet je od Mazde 6 u MPS izvedbi, a razvija čak 244 KS i 350 Nm zakretnog momenta.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Nude se dvije vrste pogona, prednji i Mazdin Active Torque-Split pogon na sva četiri kotača. Potonji koristi elektronički upravljanu spojku integriranu sa stražnjim diferencijalom, koja na stražnju osovinu isporučuje do 50 posto zakretnog momenta, i to u ovisnosti o brzini vrtnje pojedinih kotača, djelovanju ABS-sustava i serijskog Dynamic Stability Control (DSC) . Mjenjač je šest-stupanjski, s mogućnošću ručne izmjene stupnjeva prijenosa. Gume su dimenzija 235/60 R18.
Iako se radi o modelu za sjeverno-američko tržište, u pasivnu i aktivnu sigurnost ne treba sumnjati. CX-7 koristi Mazdin Advanced Impact Energy Distribution and Absorption System, ili u prijevodu zaštitni kavez nosača od čelika povišene čvrstoće koji ima mogućnost upijanja velike energije sudara.
Čak je i spremnik goriva obložen zaštitnim elementima, što minimizira vjerojatnost pojave požara pri sudaru odostraga. I na kraju, CX-7 se serijski isporučuje šest zračnih jastuka
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Audio sustav s CD playerom dolazi serijski, a kao opcija dostupan je i Sirius satelitski radio. Za dodatnu potporu vozačkom zadovoljstvu i ugodi tu su touch-screen DVD navigacijski sistem s glasovnim navođenjem i kamera za vožnju unazad, također dostupni kao opcija. Usto, kupci mogu izabrati Boose premium audio-sustav, koji uključuje devet zvučnika, pojačalo snage 240 W, izmjenjivač za 6 CD-a i Centerpoint surround. Svakodnevno korištenje olakšava keyless sustav zahvaljujući kojemu je moguće otključati vrata i pokrenuti motor bez vađenja kartice iz džepa.
CX-7 će se nuditi u tri razine opremljenosti, a početak prodaje na sjevernoameričkom tržištu je zakazan za proljeće. U Mazdi očekuju da bi godišnje mogli prodati oko 40.000 primjeraka.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati