Novi Smartovi – predvodnici novog vala?
SMART je odlučniji nego ikad. Nakon hrabrog poteza i predstavljanja Crossbladea, Smart svoju paletu širi s još dvama modelima. Lansiranje modela Coupe i Roadster koje je tempirano za travanj, uvod je u uzbudljivo razdoblje kojim će vladati predstavnici "fun" segmenta.
U suštini je riječ o jednom automobilu i dvije izvedbe čija osnovna razlika je u izvedbi krova.
Roadster
Prva predviđa električno upravljan mekani krov (roadster), a druga tvrdi krov iz dva dijela. Dok se na prvoj izvedbi krov sklapa i uvlači u prtljažni prostor pritiskom na tipku, kod druge izvedbe potrebno je nešto više fizičkog rada.
Coupe
Interesantan je podatak da je mekani krov moguće otvoriti i zatvoriti pri maksimalnoj brzini, što do sada nije ponudio niti jedan drugi proizvođač.
Ponuda motora
Automobili će se isporučivati u dvije motorne izvedbe. Slabiju izvedbu pokreće 45 kW snažan benzinski agregat obujma 0.7 litre, koji će se ugrađivati u izvedbu Roadster. Naravno, nejak motor ne može ponuditi strelovita ubrzanja i visoku krajnju brzinu, tek 15.5 s za ubrzanje do 100 km/h i 160 km/h maksimalne brzine. Međutim, ono što očarava, svakako je potrošnja, koja bi se prema službenim podacima trebala kretati u rasponu od 4.1 do 6.2 l/100 km.
Coupe
Snažnija izvedba ugrađivati će se u obje "karoserijske" izvedbe. Riječ je o motoru istog obujma, koji razvija čak 60 kW. Kažemo čak, jer je riječ o vozilu lakšem od 800 kg, pa onda i ova "snaga" poprima drugi smisao. Recimo samo da specifična snaga novog Smarta iznosi 9.6 kg/KS, što i nije tako loše. Performanse su kudikamo bolje, ubrzanje do 100 km/h traje 10.9 s, a maksimalna brzina iznosi 175 km/h odnosno 180 km/h, ovisno o izvedbi. Potrošnja goriva je i dalje oskudna, kreće se od 4.3 do 6.4 l/100 km.
Tipični predstavnici Smart-generacije
Roadster
Da, već sada je jasno da je riječ o trendu, koji je nakon sramežljivog starta zaživio punim plućima. Smart, iako malen dimenzijama, u svijetu je stekao imidž statusnog simbola. Već sada je sigurno da i novi modeli imaju istu karmu, jer sličnost sa ostalim modelima je nepobitna.
Kao prvi i osnovni znak pripadnosti marki smart, tu je TRIDION sigurnosni kavez, kao nezavisni sigurnosni koncept. Nadalje, koncept (crna ili srebrna boja kaveza i plastični paneli u drugoj boji) korištenja dva materijala i dvije boje i dalje je aktualan. Također zadržana je modularna konstrukcija koja olakšava proizvodnju i održavanje u eksploataciji.
Roadster
Unutrašnjost je začuđujuće ugodna, ergonomski i vizualno, što je u skladu s politikom ove marke.
Kao posljednji adut proizvođač spominje užitak u vožnji, koji je neusporediv sa ostalim vozilima na tržištu. Ako se uzmu u obzir karakteristike same konstrukcije vozila, nisko težište, stražnji pogon, široki trag kotača, raspored masa (44:56), mali prevjesi (relativno veliki međuosovinski razmak od 2.360 mm) u to se i može povjerovati. Kako do sada nismo imali prilike isprobati niti jedan od modela iz game, dat ćemo si za pravo da tu tvrdnju uzmemo sa rezervom.
Zabavan ali i praktičan
Coupe
Na prvi pogled teško je povjerovati da automobilčić dugačak 3.467 mm i visok svega 1.192 mm može biti praktičan. Međutim, inovativnim uređenjem putničkog prostora Smartovim inženjerima je pošlo za rukom da naprave relativno prostran dvosjed. Osjećaj prostora dobiva se kroz dosta zaobljene bočne prozore i vjetrobran.
Jedini problem moglo bi predstavljati relativno nisko postavljena sjedala koja, istina, pružaju bolji osjećaj za volanom, ali i rezultiraju brzim umaranjem putnika. Kad je u pitanju prtljažni prostor, konstruktori su izvukli maksimum. Čak dva prtljažnika, kod kojeg je prednji obujma 59 litara, a stražnji 86 (roadster) odnosno 189 litara (coupe) sasvim su dovoljni za smještaj osobne prtljage.
Zašto su ovi modeli toliko zanimljivi? Vrlo jednostavno, dovoljno je baciti samo jedan pogled i odgovor je jasan. Njihova namjena nije da budu funkcionalni, svrsishodni, ne moraju obarati rekorde u performansama, već samo žele svojim vlasnicima pružiti maksimalni užitak i učiniti im život lijepšim.
Roadster
Poznate su i cijene za europsko tržište. Ponuda će startati od 16.000 eura za Roadster s motorom od 45 kW, dok bi snažnija izvedba trebala stajati oko 19.000 eura. Roadster-coupe izvedba bit će oko 10% skuplja.
Index.hr galerije: Smart
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati