Volta - sportski hibrid u izvedbi Italdesigna
DA UDOVOLJAVANJE ekološkim standardima nužno ne znači odustajanje od super sportskih automobila pokazuje najnoviji hibrid iz radionice Italdesigna, koji će svoje mogućnosti predstaviti na ženevskom auto salonu.
Najnoviji projekt Fabrizia Giugiara doslovno ima ime i prezime. Ono glasi Alessandro Volta (po izumitelju akumulatorske baterije), a predstavlja dosada najozbiljniji pokušaj da se razvije super-sportski automobil s hibridnom osnovom.
Kako bi postigli što bolji rezultat, u Italdesignu su odlučili srce automobila presaditi od najboljeg. Normalno, riječ je o Toyoti, koja je po mnogima trenutni broj 1 na području alternativnih pogona. Kako je riječ o sportašu, potrebe su bile velike, pa je kriteriju mogao udovoljiti samo najnoviji hibridni sustav. Odabran je najbolji odnosno sustav istovjetan onome, koji je početkom godine premijerno predstavljen na Lexusovom terencu RX400h.
Ostalo je djelo ruku talijanskih majstora. 4.3 metara dugačak coupe krasi upečatljiv dizajn, što i nije previše čudno s obzirom na ime njegovog tvorca. Zbog postizanja što manje ukupne mase u velikoj mjeri su korištena ugljična vlakna (šasija).
Kako zbog alternativnog pogona nema potrebe za konvencionalnim mjenjačem, stvoren je dodatni prostor u kabini. Naime, središnjeg tunela nema, motor je smješten straga blizu stražnje osovine, pa je dobivena ravna podnica i prostor dovoljan za ugradnju još jednog sjedala. Vjerovali ili ne, Volta može prihvatiti tri odrasle osobe.
Performanse "zelenog Talijana" su impresivne. Kombinacija 3.3 V6 benzinca i dvaju elektromotora (po jedan za svaku osovinu) isporučuje maksimalnih 300/408 kW/KS. Maksimalna brzina iznosi 250 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h traje svega 4.06 sekundi.
Iako je riječ o rasnom sportskom modelu, najimpresivnijim nam se čini podatak da Volta može prijeći 700 km s jednim punjenjem odnosno 52 litre goriva.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati