2007. Geneva: 11 dana automobilskog raja
VELIKA auto-karavana preselila se u Europu. 77. po redu izdanje ženevskog auto-salona zasjalo je punim sjajem. Na neutralnom terenu svi su dobrodošli, čak Kinezi i Rusi, a dobre zabave, (bio)alkohola i luksuza naravno ne nedostaje.
>> Detaljan pregled ženevskog salona pogledajte samo na Index-ovoj temi.
Za razliku od većine drugih manifestacija ovog kalibra ova se odigrava svake godine i u svakom izdanju je sve bolja i bolja. Iz godine u godinu broj izlagača raste, a oni najjači upravo za Ženevu čuvaju svoje najatraktivnije novitete.
Preko 250 izlagača će u narednih jedanaest dana pokušati na što bolji način iskoristiti priliku koja se ne propušta - oko 700.000 zainteresiranih posjetilaca i više od 5.000 novinara, koji će opsjedati Palexpo od jutra do mraka.
Automobilski raj rasprostire se na oko 77.000 četvornih metara, a u njemu živi preko tisuću stanovnika, od čega na desetke tek rođenih. I doista, novitete je gotovo nemoguće izbrojati. Još je teže zadržati objektivnost pri izboru onih najatraktivnijih, bilo da se radi o tržišnom, tehnološkom ili samo aspektu emocija.
Kako god, dojam je da se se ovaj put premijere "pravedno rasporedile" po segmentima. Barem kada govorimo o serijskim modelima o kojima se već puno pričalo. Izuzetak je smjena generacija kod Twinga, gdje novi model stiže nakon gotovo četrnaest godina. Francuska tvrtka je uspješno zadržavala gotovo sve informacije vezane uz najiščekivaniji model od strane europske publike.
Popnemo li se za stepenicu više, tu su nova Škoda Fabia i Mazda2, modeli koji itekako mjenjaju poimanje o tvrtkama koje predstavljaju. U istu grupu ugurat ćemo i novosti vezane uz Peugeotovu 207-icu, a potom slijede nove karoserijske izvedbe Kijinog Ceeda, kao i BMW serije 1.
U gornjem domu stoluju dva modela, Ford Mondeo i Mercedes C klase, dok ponudu automobila snova otvara Opel GT. Niti ljubitelji terenaca neće ostati zapostavljeni. PSA dovodi svoj prvi SUV model, a Volvo zajedno s novim V70 predstavlja i njegovu XC izvedbu. O n-ti put obnovljenoj G klasi da i ne govorimo.
Međutim, ono što ženevskom salonu daje posebnu čar su malene tvrtke koje nerijetko imaju proizvode od kojih, najblaže rečeno, zastaje dah. Tu već ulazimo u domenu automobila snova, gdje je gotovo nemoguće ostati s obje noge na zemlji.
Tramontana, Koenigsegg, Gumpert, Rinspeed i još mnogi drugi u Ženevi imaju priliku pokazati što mogu. A to rade jako dobro i još bolje naplaćuju. Ekskluzivni automobili nerijetko imaju cijenu veću od pola milijuna eura i upravo u Ženevi redovito nalaze kupce.
Svojih pet minuta po prvi puta su dobile i neke nove tvrtke. Spomenut ćemo dvije. Prva je kineski Brilliance koji dovodi čak dva modela s kojima planira veliki proboj na europsko i svjetsko tržište.
Druga tvrtka dijeli samo jednu sličnost - široj je javnosti potpuno nepoznata. Ime joj je Russo Baltique, a u Ženevi slavi 100 godina postojanja. Najstariji ruski proizvođač automobila dovodi jedan od najekskluzivnijih automobila procijenjen na oko 1,5 milijuna eura.
Ženeva ima još jedan adut. Svi koji prate automobilske manifestacije znat će o čemu govorimo kada kažemo da je Ženeva sve bliža Tokiju. Dakako, radi se o konceptima i njihovim ekološkim pogonima koji će magnetno privlačnim dizajnom privući one kojima tehnika nije primarna okupacija.
Hibridi su definitivno u modi, a isto bi se moglo reći i za bio-etanolsko gorivo. Alkohol je opet poželjan u automobilu u što je najsigurniji Saab, koji je u Ženevi najavio daljnje širenje game proizvoda pokretanih bioetanolskim gorivom.
U Ženevu se oduvijek isplatilo otići, a niti ova godina nije izuzetak. Mi ćemo samo za kraj reći kako će Vas ovaj izlet stajati par stotina eura po osobi uvećanih za cijenu karte koja iznosi 14 eura za odrasle, odnosno 8 za đake i umirovljenike.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati