63. IAA Frankfurt: Daj struje!
Tekst: M.N.
Foto: Arhiva Index
ZAPOČEO je još jedan veliki autosalon, i kao i svaki put do sada, pokrenuo promjene. Nema sumnje ekologija i sve vezano uz nju je imperativ, a jedino pitanje koje se postavlja je: Kada?
Godinama smo obasipani kojekakvim ekološki nastrojenim inovacijama, nerijetko i revolucionarnim, no na kraju kroz tržišni filtar prođe vrlo malo.
>> Detaljan pregled frankfurtskog salona pogledajte samo na Indexovoj temi.
Ne ulazeći u to radi li se prepreci zvanoj naftnoj lobi ostaje činjenica kako osim sajmova i rastuće cijene goriva, dugo vremena gotovo ništa nije pogodovalo snažnijoj tržišnoj ekspanziji novih rješenja. Da, nove tehnologije dolaze, moderniziraju se motori, a potrošnja pada. No u konačnici ostaje dojam kako sve to dolazi na kapaljku.
Tako je bilo do nedavno jer su prvotno Ženeva, a sada i Frankfurt pokazali kako promjene neminovno dolaze. I doista, u novonastaloj globalnoj situaciji proizvođači su se probudili i odlučili svijetu ponuditi nešto novo. Nema odgode, 2010. je godina kada će krenuti.
Možda je najdalje, zasad na europskom nivou, stigao Renault, koji je u sjeni čak četiri električna koncepta prikazana na salonu objavio kako je s njemačkom energetskom kompanijom RWE potpisao sporazum o suradnji s ciljem uvođenja električnog vozila (2011.g) kao održivog i atraktivnog prijevoznog rješenja za njemačke kupce.
Priča je to započeta još prije neku godinu s Izraelom i Danskom, a s ciljem brze popularizacije električnih automobila. U sklopu Better Place projekta te će dvije zemlje "udomiti" 100.000 električnih Fluence Z.E.
Ostali tu ne miruju, pa tako Toyota u Europu dovodi još nekoliko hibrida, uključujući i Lexusov kompakt. Istim smjerom idu i ostali, pa čak i donedavno nedodirljivi premiumi.
Njemačka trojka nije poštedjela ni najviši segment, bilo po pitanju luksuza ili sportskih performansi. S klasa koja troši manje od 4 l, sportski Audi s 4.500 Nm okretnog momenta i hibridni BMW koji hvata 100 km/h za manje od 5 sekundi uz potrošnju od 3,8 l/100 km - da sve je to danas ostvarivo, ali i prikazano.
I što na kraju reći osim da će Hrvatska, po starom dobrom običaju, nove trendove prihvatiti sa zakašnjenjem. Barem kad su u pitanju državni poticaji vezani uz nabavku novih automobila sa smanjenom ili nultom emisijom štetnih plinova.
Uostalom, već sad dostupne hibride i eko serije konvencionalnih modela nitko od vladajućih nije ni zamijetio, a kamoli razmotrio kao mogućnost smjera kretanja u budućnosti. Tu za njih nema ništa zanimljivo, čak ni proeuropska samoreklama, recimo kroz obnovu vlastite flote ili "nedaj Bože" kakve poticaje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati