Audi 3.0 TFSI: Kompresor ispred turbopunjača

Piše:
ponedjeljak, 30.6.2008. 07:50
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Audi 3.0 TFSI: Kompresor ispred turbopunjača

AUDI predstavlja novi motor u ponudi, kojeg karakterizira najmodernija tehnologija u vidu direktnog ubrizgavanja goriva i kompresorskog prednabijanja.

Kroz nekoliko mjeseci glavna Audijeva uzdanica u gornjem domu ponude bit će novi V6 motor. Usprkos zadržavanju poznate TFSI oznake, Audi je na novom motoru povjerenje dao kompresoru (Roots), ne klasičnom turbopunjaču. No to nije prvi slučaj da se Audi opredjeljuje za kompresor. Auto Union je istu ideju koristio još 1930-tih na svojim natjecateljskim bolidima, dok je u komercijalne svrhe od 1970-tih redovito koristio turbinu pogonjenu ispušnim plinovima.

Izbor nije pao na slijepo. Naime, nakon opsežnih usporednih testova utvrđeno je kako kompresor nudi bolje karakteristike od biturbo konfiguracije, bar kad je u pitanju trolitreni V6 motor. Povoljnija radna karakteristika u prijevodu znači više snage i momenta pri nižim okretajima, što je s obzirom na luksuzni karakter Audijevih limuzina primjerenije.

3.0 TFSI razvija 213 kW/290 KS pri 5.000 o/min. Posljednji podaci govore kako je maksimalni okretni moment od čak 420 Nm dostupan već pri 2.500 o/min i konstantan sve do 4.850 o/min. Motor nabire okretaje (i moment) jako brzo, brže čak i od atmosferskog motora, što će se u vožnji odraziti na agilnost u vožnji.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

 

Osim izrazito povoljne radne karakteristike s obzirom na razvijanje snage, ista konstatacija vrijedi i sa stanovišta potrošnje goriva. U Audiju napominju da će svi modeli opremljeni ovim motorom redoviti imati potrošnju izvan dvoznamenkastih vrijednosti. Euro 5 normu da i ne spominjemo.

U efikasnosti motora jedan od doprinosa je i visoki kompresijski omjer od 10.5:1. Sustav direktnog ubrizgavanja podržava radni tlak od 150 bara, a u svakom ciklusu ubrizgavanje goriva odvija se u tri faze. Valja reći i kako cijeli motor, zajedno s kompresorom teži svega 189 kg. 

3.0 V6 TFSI motor u prodaju će stići do kraja godine, najvjerojatnije na jesen. Prve ugradnje očekuju se na modelu A4, a nagađa se kako će biti odgovoran i za novi S4.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU