Audi 4.2 V8 TDI vs Mercedes 420 CDI - rat dizelskih monstruma

Piše:
petak, 27.5.2005. 20:15
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Audi 4.2 V8 TDI vs Mercedes 420 CDI - rat dizelskih monstruma

BORBA između Mercedesa i Audija u najvišem segmentu se nastavlja. Tek što je Mercedes predstavio dizelski V8 s najvećim okretnim momentom, Audi uzvraća udarac predstavljanjem najsnažnijeg dizelskog motora.

Sasvim je sigurno da nije riječ o pukoj slučajnosti, već o vrlo uspješnom marketinškom udaru na odabranu klijentelu kojoj epitet naj itekako puno znači. Kako god bilo, ukoliko ste potencijalni kupac, znajte da ne možete promašiti. Oba motora su jako snažna, možda i previše, a odabir bilo kojega garantira prestiž.

Audi 4.2 V8 TDI - najsnažniji dizelaš na svijetu

Najnoviji motor u ponudi Volkswagen koncerna nosi epitet najsnažnijeg dizelskog motora u auto-industriji. Trenutno je rezerviran za model A8, a od lipnja će se isporučivati u obje karoserijske izvedbe.

4.2 V8 TDI zamjenjuje dosadašnji V8 u ponudi, od kojeg je 15 kg lakši (ukupno 255 kg) i dakako osjetno snažniji. To je prvi Audijev V8 TDI, koji posjeduje common-rail ubrizgavanje (Bosch EDC16 CP) s najmodernijim sustavom Piezo brizgaljki s tlakom ubrizgavanja smjese od 1.600 bara i pet-stupanjskim radom. Druga novost je implementacija twin-turbo tehnologije (max 2,5 bara, 226.000 o/min) s dva hladnjaka zraka, što u konačnici donosi više snage uz manju potrošnju.


 
Maksimalna snaga je u usporedbi s prethodnikom skočila za 51 KS, umjesto dosadašnjih 275 KS, novi motor razvija čak 326 KS pri istih 3.750 o/min. Što se pak tiče maksimalnog zakretnog momenta, on iznosi 650 Nm kao i kod starog 4.0 TDI, ali ih razvija u širem rasponu od 1.600 do 2.600 o/min.

Vrhunskom užitku u vožnji doprinjet će šest-stupanjski tipronic mjenjač, te neizostavni quattro pogon na sve kotače. Konačni rezultat je ubrzanje do 100 km/h u 5,9 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski limitirana na 250 km/h. Prosječna potrošnja je vrlo solidnih 9,4 litara, što u prijevodu znači da „osmica“ s jednim tankom može prijeći gotovo tisuću km.

Očekuje se da će novi motor dodatno oplemeniti dosadašnji uspjeh prethodnika s kojim je Audi držao 71 % europskog udjela u segmentu luksuznih limuzina s V8 dizelskim motorima. Audi A8 4.2 TDI quattro u Njemačkoj stoji 81.000 eura.

Mercedesov odgovor – V8 s najvećim zakretnim momentom

Mercedesov odgovor uslijedit će nešto kasnije. Prije nekoliko dana predstavio je novi V8 dizelski motor, koji će u sklopu ponude za E klasu biti ponuđen na jesen ove godine.

Kako stoji u službenom izvješću, radi se o motoru s najvećim okretnim momentom ikad ugrađenom u serijski automobil. Da, novi V8 razvija čak 730 Nm pri 2.200 o/min, odnosno 700 Nm pri 1950 o/min, što je 80 Nm više od Audijevog rivala. S druge strane, maksimalna snaga koju razvija novi „osmak“ iznosi 314 KS pri 3.600 o/min što je za 12 KS manje od Audija.

I ovaj motor posjeduje treću generaciju common-rail ubrizgavanja s radnim tlakom od 1.600 bara i piezo brizgaljkama s vremenom odziva od svega 0,1 milisekundi. Veliki napredak ostvaren je u cirkulaciji plinova prema turbini, u usporedbi s prethodnim V8 CDI motorom, protok je povećan za 15 %. Nadalje, dva hladnjaka zraka s vodom kao medijem smanjuju temperaturu zraka za 120 stupnjeva.


 
Što se pak tiče performansi, one su nešto lošije od Audija. Mercedes E420 do 100 km/h ubrzava za 6,1 sekundi, što je dvije desetinke lošije od većeg A8. Maksimalna brzina je i u ovom slučaju limitirana na 250 km/h. Što se pak tiče međuubrzanja, E klasa će u trećem stupnju prijenosa ubrzati od 60 do 120 km/h u samo 5,4 sekundi.

Prosječna potrošnja na strani je Mercedesa, u prosjeku iznosi 9,3 l/100 km, ili 0,1 litru manje od Audija. Mjenjač je automatski sa sedam stupnjeva prijenosa, a pogon na stražnje kotače.


 
Koji je bolji?

Odgovor na ovo pitanje nemoguće je dati bez praktične provjere, koja govori više od mnogih prije izrečenih brojki. Također, potpuniji tehnički podaci bili bi od velike koristi, kao što su to krivulje snage i okretnog momenta, te u ovoj klasi dosta važne razine buke.

Koliko god bili slični, ovi automobili dosta se razlikuju. Prije svega, A8 je veći model i posjeduje quattro pogon, dok E 420 CDI s 4Matic pogonom nije niti ponuđen.

M.N.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU