Audi Allroad Quattro – poklon za 25. rođendan
AUDI ove godine obilježava 25-godišnjicu Quattro pogona i u Detroitu predstavlja studiju dobro poznatog imena.
Novi Audi Allroad razvijen je na osnovi posljednje generacije modela A6 Avant od kojeg je 60 mm viši. Posljedica je to modifikacije vozila u skladu s terenskim pravilima. Kako bi se dobilo na dinamičnosti, Allroad izdanje dobiva novu liniju masivnijih odbojnika, a dodatnu zaštitu priskrbili su si završeci blatobrana. Cjelokupna podnica zaštićena je panelima od nehrđajućeg čelika. Kako se radi o konceptu, vozilo je izvana dobilo još neke zanimljive detalje, kao što je trokutni presjek završetka ispušnog sustava, te monolitna prednja maska u sjajnom finišu.
Iako je oblik svjetala gotovo identičan onome na modelu A6 Avant, studija se može pohvaliti posjedovanjem LED tehnologije. Tako su stražnja svijetla dobila na atraktivnosti i uočljivosti, a prednja pak bolje osvjetljavaju prostor ispred sebe. Moćan nastup upotpunjuju 19-inčni aluminijski naplatci s pet duplih krakova.
Da bi koncept bio uvjerljiv u vožnji Audi se pobrinuo ugradnjom automatski podesivog zračnog ovjesa premijerno predstavljenog na poslovnom A8. Četiri stupnja podešenosti omogućuju regulaciju ovjesa ovisno o kvaliteti podloge i brzini vozila pri čemu se visina može mijenjati u rasponu od minimalnih 160 do krajnjih 210 mm.
Potpuno novi je i motor. 4.0 V8 TDI dizelski motor s common rail tehnologijom potpomognut je s dva turbo punjača, a radi se o trenutno najlakšem V8 dizelašu na svijetu. Njegovih 286 KS maksimalne snage i 650 Nm okretnog momenta odlično se nadovezuju na koncepciju luksuznog terenca za slobodno vrijeme. Performanse na asfaltu dostojne su rasnih sportaša, Audijev Allroad do 100 km/h stiže za 6.4 sekundi, od 80 do 112 km/ h ubrzava za svega 4.9 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h.
Za razliku od robusne vanjštine, unutrašnjost obiluje luksuzom i modernom tehnologijom. Ulogu centralne info jedinice preuzima nova izvedba MMI (Multi Media Interface) sustava s 8.9-inčnim zaslonom povećane rezolucije. Sastavni dio sustava je 3D navigacija, koja je u ovom slučaju unaprijeđena dodatnim funkcijama za terensku vožnju kao što su kompas i kut nagiba.
Od novosti je posebno zanimljiv automatski sustav detekcije kvalitete podloge kod kojeg senzor prati stanje kolnika. Tako na primjer, ukoliko vozilo naiđe na led, sustav upozorava vozača i automatski mijenja postavke ESP-a, tempomata i ostalih parametara vezanih za dinamiku vozila.
Popularna detekcija nenamjernog prelaženja horizontalne signalizacije našla je mjesto i na Audijevom konceptu. Za razliku od sustava koji koriste Ford i PSA, Audijev se prvenstveno razlikuje u sustavu upozoravanja, tako što vozača obavještava vibracijom upravljača, a ne sjedala. Nadalje, sustav je nadograđen senzorima „mrtvog kuta“, koji vozača svjetlosnim signalom informiraju ukoliko se neko vozilo nalazi lijevo ili desno od automobila.
Audi je u Detroitu predstavio vozilo kojim dostojno obilježava veliki jubilej, ali i najavljuje brojne inovativne tehnologije spremne za serijsku proizvodnju.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati