Automobilska industrija okreće se homoseksualcima (2)
<<< Automobilska industrija okreće se homoseksualcima
KAMPANJA Jaguara nije prvi slučaj da je jedna marka pažnju posvetila homoseksualcima, lezbijkama i biseksualcima. Primjera radi, 1996. godine je Subaru angažirao Martinu Navratilovu, deklariranu lezbijku, za niz reklama u kojima je ista promovirala marku odnosno 4x4 pogon.
Također, Subaruove modele redovito su pratili dvosmisleni slogane kao što je: «Its not a choice. Its the way were built.» -«To nije stvar izbora. Takvi smo stvoreni».
Da stvar bude gora, uskoro će biti prava rijetkost naići na automobilskiu marku koja se ne želi poistovjetiti sa gay-populacijom. Uz spomenuti Subaru, krajem devedesetih Volkswagen je reklamirao svoje modele u magazinima homo orjentacije.
Ipak, najdalje je došao, a tko drugi doli Ford. Prije Jaguara, Ford je led probio markama, kao što su Mazda i Volvo. Uspjeli smo pronaći tek dvije reklame u kojima stoji potpis FMC (Ford Motor Company).
Dok u jednoj Ford sponzorira Gay paradu, u drugoj daje podršku GLOBE (Gay, Lesbian or Bisexual Employees) udruženju.
Prema našem izboru, broj 1 zaslužio je Volvo sa reklamom za australijsko tržište u kojoj reklamira S60 uz devizu: «Volvos are no longer straight».
Odmah uz bok Volvu, nalazi se Bridgestone, koji u jednoj reklami kaže: «Looking for a smoother ride?»(prijevod suvišan).
Kad je u pitanju Europa, uz sve prisutni Ford, europskim homoseksualcima i lezbijkama obratio se još i Mercedes-Benz sa reklamom za A-klasu, na kojoj «glavnu riječ» vode dvije lezbijke obrijane na nulericu.
Vrlo uspješan je bio i Hyundai, čija je reklama proglašena najboljom na internet stranici gay.com-PlanetOut ("Gayest Commercial of All Time").
Recimo samo da je u podlozi reklame pjesma čije riječi idu otprilike ovako:»... I take my time, I walk straight. You pass in front (of me), I look into your eyes. I hold love for today, but tomorrow I go to him. I am a toy, boy, the worlds making fun of me...». reklama je prikazana u Švedskoj, Belgiji i Francuskoj.
Naravno, auto-industrija nije jedina shvatila značaj tj. potencijal gay-populacije, pa su se tako okušali proizvođači piva, guma, restorani,....
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati