Britanci predstavili kamionsku prikolicu od plastike
POSLJEDNJI izum britanskih inženjera je još jedan u nizu dokaza kojima se plastika potvrđuje kao materijal budućnosti. Višestruke prednosti plastičnih materijala nad konvencionalnima, kao što je čelik, definitivno su prepoznate i pitanje je dana kada će u automobilskoj industriji doći do velikih promjena.
Novinarima je prije nekoliko dana predstavljana prva kamionska prikolica napravljena od plastičnih masa čime je napravljen velik korak u razvoju kopnenog transporta. Primjena plastike i iskorištavanje njenih pozitivnih karakteristika smanjiti će donekle negativan utjecaj na okolinu putem manjeg zagađenja i smanjenog korištenja energije.
Plastika – materijal budućnosti
Iako je plastika još uvijek na lošem glasu, njene prednosti su višestruke. Usporedimo li ju s čelikom, plastični materijal je lakši, čvrstoća im je podjednaka, a cijena i mogućnosti recikliranja su također na strani plastike.
Plastična kamionska prikolica je jedan od najboljih primjera gdje se na jednom mjestu mogu uočiti sve prednosti ovog materijala budućnosti. Podjednaka čvrstoća konstrukcije dobivena je upotrebom kompozitnog materijala iz reda polimera, te upotreba tzv. sandwich tehnologije izrade. Istovremeno je ostvarena ušteda mase od 400 kg, pa je smanjena i ukupna masa vozila.
Posljedica toga je veća nosivost, odnosno manji pritisak na podlogu, što je u ovom slučaju asfalt. Također, manja masa znači i povoljniju potrošnju goriva, a time i smanjeno zagađenje okoline.
Ukratko rečeno, svi su na dobitku. Vlasnik dobiva jeftinije vozilo s nižom cijenom troškova održavanja i većom nosivosti. Gledano pak iz dalje perspektive, prometnice se toliko ne uništavaju, a negativan utjecaj na okolinu je manji, dok je ukupna cijena prijevoza niža. Procjenjuje se da bi samo u Velikoj Britaniji uštede mogle u prvoj fazi doseći milijune GBP, što doista nije zanemarivo.
Prvi prototipovi ultra-lagane prikolice iz projekta britanske vlade "Roadlite" su u fazi testiranja, a rezultati su iznad očekivanja. Prva prikolica, koja je oko 300 kg lakša od klasične ima nosivost od čak 23 tone, dok je već na drugoj ostvarena 400 kg manja masa uz povećanje nosivosti na 28 tona. Kako je riječ o prikolici bez bočnih stijena i krova, sasvim je sigurno da bi serijska izvedba donijela još veću uštedu u masi.
Na projektu surađuje više od 400 tvrtki, što dovoljno govori o interesu za ovu tehnologiju. Već je najavljeno da će slična tehnologija biti primijenjena za proizvodnju lopatica turbina, a samo je pitanje vremena kad će zaživjeti u automobilskoj industriji.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati