Citroen C-crosser 2.2 HDI: Visoka moda

Piše:
četvrtak, 5.6.2008. 08:38
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Citroen C-crosser 2.2 HDI: Visoka moda

NE treba puno razmišljati o razlogu ulaska Citroena na SUV tržište. Dovoljno je pogledati na prodajne rezultate koji pokazuju drastičan porast prodaje 4x4 vozila na europskom tržištu. Francuzi ne žele gubiti dragocjeno vrijeme, a tu je i nedostatak iskustva, pa ne čudi što su snage udružili s Mitsubishijem, jednim od predvodnika 4x4 ponude.

Premijerno predstavljen prošle godine na salonu automobila u Ženevi, C-Crosser je otkriven javnosti kao prvi francuski SUV. U takvom ozračju manje je važno da se radi o tehnološkom klonu druge generacije Outlandera kojem je Citroen podario tek dvije stvari, potentni dizelski motor i atraktivno odijelo.

Jedan od glavnih aduta Citroenovog noviteta svakako je vanjski dizajn. Francuska tvrtka posao je odradila na najvišoj razini, osiguravši elegantan nastup, u neku ruku čak i prestižan. Prepoznatljiv Citroenov stil odlično se snašao na visokoj nozi i time Citroenu priskrbio veličanstven ulazak u 4x4 svijet.

Francuska elegancija posebno vidljiva sprijeda kroz obilje kroma nadograđena je minimalnom dozom agresivnosti u vidu proširenih blatobrana i zakošenih staklenih površina na boku, kao i vrlo dopadljivih aluminijskih naplataka.

Nešto konzervativniji straga, C-crosser završava skladnim linijama iza kojih se krije još jedno iznenađenje u duhu "double chevrona". Radi se o dvostrukom poklopcu prtljažnika gdje donji dio povećava zapreminu prostora za odlaganje prtljage, olakšava utovar, a može se iskoristiti i za sjedenje (do 200 kg). Kad smo kod prtljažnika recimo i kako je osnovni kapacitet 510 litara, a u konfiguraciji dvosjeda s preklopljenim stražnjim sjedalima u podnicu 1.686 litara.

Prepoznatljiva Citroenova polivalentnost nije nužno vezana za prtljažnik.

Osim 5+2 konfiguracije sjedala, tu su još brojne mogućnosti podešavanja drugog reda sjedala uzdužnim pomicanjem (hod 80 mm) i regulacijom kuta naslona (tri položaja). U monovolumenskom duhu nastavljaju pretinci kojih ima čak 22, a tu su još uvijek dobrodošle pregrade i mreže za učvršćivanje, nasloni za ruke i 12V utičnice. 

Putnici sprijeda imaju kraljevski tretman, prvenstveno zahvaljujući vrlo udobnim sjedalima. Požaliti se ne mogu niti onu i drugom redu skriveni iza zatamnjenih bočnih stakala.

VIP tretman ispunit će obilata ponuda serijske opreme Exclusive razine (pogledati tablicu), kao i vrlo dopadljiv dizajn prednje armature s integriranim LCD zaslonom u boji osjetljivim na dodir.

Potonji osim navigacije donosi Rockford Fosgate hi-fi sustav s 30 MB memorije, ali i vrlo bogati grafički prikaz putnog računala. Inače, kvaliteta izrade je na visokom nivou, i to usprkos obilatom korištenju tvrde plastike.

Osim u pogledu dizajna vozačko sučelje pozitivne ocjene dobiva i na račun ergonomije.

Velike mogućnosti podešavanja (upravljač i sjedalo) pobrinut će se za udobnu poziciju bez obzira na korpulentnost vozača, a isto vrijedi i kad je u pitanju pozicija ručice mjenjača, te tipki sustava važnih za vožnju. Zadovoljavajuću preglednost kao posljedicu visoke pozicije sjedenja nadopunjuje PDC sustav pomoći pri parkiranju, koji dolazi u kombinaciji s kamerom i projekcijom slike na zaslonu.

Citroen C-crosser na tržištu je dostupan isključivo u kombinaciji s 2.2 HDi motorom opremljenim common-rail sustavom.

>> Baza automobila: Citroen C-crosser

Razvija 156 KS i 380 Nm, a karakterizira ga vrlo povoljna izlazna karakteristika potencirana odličnim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Precizan, tvrd i neočekivano brz, ovaj mjenjač čini angažiranu vožnju ugodnom, čak i u gradu kad je često "šaltanje" obveza. Odlična motorizacija donosi odlične performanse.

Agilnost potvrđuje 10,1 sekundi potrebnih za hvatanje stotke, kao i 200 km/h maksimalne brzine. Ovo nije samo prvi Citroen "Made in Japan", već i prvi u ponudi Citroena kad su u pitanju vozna svojstva.

Odličan kompromis između udobnosti i agilnosti rezultirao je vrlo povoljnim ishodom kojeg će najviše cijeniti zahtjevniji kupci cijepljeni od bilo kakve prosječnosti.  Imajući na umu 1,8 tone neto mase, prosjek testa od 9,6 l/100 km potvrdio je kako C-crosser nije samo dinamično, već i štedljivo vozilo.

Iako mu terenska vožnja nije prioritet, Citroenov debitantski SUV ne boji se makadama. Više od toga nismo se usudili iako smo imali potporu 4WD pogona. Kao i kod konkurencije, i ovdje se vozaču daje izbor tri opcije integralnog pogona do kojih se dolazi kružnim kontrolerom iza ručice mjenjača.

Opcija prednjeg pogona rezervirana je za suhu podlogu, dok 4WD Lock nudi permanentan pogon i kao takav je rezerviran za silazak s asfalta. Zlatna sredina i preporučljivi mod je 4WD Auto kod kojeg senzori prate parametre vozila (brzina okretanja kotača, proklizavanje i sl) i po potrebi uključuju stražnju osovinu.

Citroen C-Crosser starta cijenom od 270.000 kn, dok u slučaju Excusive razine ona iznosi okruglih 300.000 kn.

Odlučite li se na dodatnu komociju u obliku navigacije, potentnog hi-fi sustava i slične el. logistike, cijena će se popeti za još 35.900 kn, što je u konačnici iznos na koji su samo rijetki spremni. U svakom slučaju, Citroen nije mogao bolje debitirati u SUV segmentu. C Crosser je odličan izbor, prvenstveno zbog izražene funkcionalnosti i odličnih dinamičkih osobina, a potom i zbog vrlo atraktivnog dizajna, jednog od uspješnijih u cjelokupnoj ponudi segmenta.

Tekst: Miljenko Nikolić
Foto: Luka Travaš

Citroen C-Crosser

Važnija serijska oprema (razina Exclusive):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese

Zračni jastuk za koljena vozača

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

ABS/EBD/AFU

ASR/ESP
4x4 automatizirani pogon
Xenon svjetla
Pranje farova

Stražnja LED svjetla

Daljinsko centralno zaključavanje

Kožom presvučen interijer

Isofix sustav straga

Senzor kiše i svjetala

Tempomat

Automatski klima uređaj

Upravljač podesiv po visini i dubini

Kolo upravljača presvučeno kožom

Progresivni servo upravljač

Vozačevo sjedalo el. podesivo
Grijana prednja sjedala

El. podizači svih stakala

El. pokretani, grijani i preklopivi retrovizori

Audio-sustav (CD izmjenjivač, radio)

Putno računalo

Dvostruko otvaranje prtljažnika

Dodatno zatamnjena stakla

Preklopivi i djeljivi naslon stražnjih sjedala

Sedam sjedala (2+3+2)

Prednja svjetla za maglu

18" alu naplatci, gume 225/55

Dodatna oprema                             Cijena (kn)

Metalik boja ...............................

3.400

El. krovni otvor ........................... 

6.500

- Rockford Fosgate hi-fi MP3.......... - Navigacija u boji ........................
- PDC + kamera ..........................

26.000

C-Crosser 2.2 HDi BV6 Exclusive

300.000

Cijena testiranog vozila

335.900

Cijene i opis modela su informativnog karaktera

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU