Citroen C3 1.4 Black Exclusive - Luksuz u malom pakiranju

Piše:
srijeda, 21.7.2004. 14:22
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Citroen C3 1.4 Black Exclusive - Luksuz u malom pakiranju

SJETITE se gradskog automobila prije pet godina. Samo su izrazito bogati kupci željni komfora bili spremni odvojiti visoke cifre koje su tada proizvođači tražili za neke danas sasvim normalne stvari poput klime i ABS-a. Naravno, ukoliko ih je proizvođač uopće imao u ponudi.

Danas je vrlo rijedak slučaj da čak i mali gradski automobili, za klasu niži od Citroenovog modela kojeg smo testirali, prijeđu u ruke kupaca, a da ih prodavač u salonu ne nagovori da uzmu makar električne podizače stakala. Pet godina i nije toliko mnogo vremena, a danas se na tržištu mogu naći gradski automobili opremljeni poput testnog Citroena, a to znači potpuno.

Dizajn


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

Pohvalna je činjenica kako dizajnerski C3 i dalje izgleda jednako svježe i dopadljivo kao prije gotovo tri godine kada je predstavljen. Ljubimac svih, to je bio automobil koji je konačno vratio vjeru kako su  Citroen i njegovi dizajneri sposobni napraviti automobil koji nije dosadan. Ovaj model još je diferenciran od ostatka game, što je i dobro, jer mu niti cijena nije malena. Da C3 Exclusive nije poput svakog drugog, jasno je po nekoliko detalja među kojima su najistaknutije aluminijske kvake vratiju te prtljažnika, 15-ični aluminijski naplatci, maglenke te veliki krovni otvor. U crnoj boji spomenuti detalji još su istaknutiji te cjelokupan dojam čine upečatljivijim.

Unutrašnjost i opremljenost


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

Unutrašnjost modela je ista kao i kod drugih, izuzevši vrlo bogat Exclusive paket opreme. Jedinu zamjerku upućujemo kvaliteti završne obrade, koja bi trebala biti malo bolja.

Opremljenost je najvažnija stvar kod ovog automobila, de facto bi se moglo reći nema što nema. Upadnete li u gradsku gužvu, nema problema, toliko je opcija na raspolaganju da se uvijek imate čime zabavljati.

Naime, od važnije  opreme treba istaknuti ABS, četiri zračna jastuka, automatski klima uređaj, svjetla za maglu, električne prednje prozore, električne grijane preklopive retrovizore, CD, tempomat, progresivni servoupravljač, putno računalo, električni panoramski otvor na krovu, električne stražnje prozore, naplatke od lagane legure, i presvlake od bež kože, te kao apsolutni šećer na kraju, grijana sjedala.


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

Gradska vožnja postaje potpuno drugačija, mnogo ugodnija i ležernija, kad se nalazite za upravljačem ovog automobila. Svaka gužva puno se lakše podnosi, a panoramski krov neodoljivi je mamac pogleda prolaznika. Panoramski krov otvara se i zatvara relativno brzo, a  moguće ga je otvarati i u vožnji, s tim da nikad nismo naišli niti na kakve probleme prilikom njegovog otvaranja ili zatvaranja.


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

Vozaču i putnicima na raspolaganju stoji mogućnost vožnje samo sa zatvorenim krovom ispod čije se cijele površine može maknuti tkanina koja u toplijim danima štiti od prodora sunca, kao i otvaranje prednjeg dijela krova, što dodatno pridonosi užitku u vožnji tijekom ljeta, naročito predvečer i po noći.    

Motor i vozne osobine

1,4-litreni motor PSA Peugeot-Citroen koncerna snage 75 konja dobra je mjera za svakog prosječnog kupca, jer je primarno okruženje ovog automobila grad.

Van njega osjetan je gubitak snage, jer npr. maksimalna brzina na autocesti iznosi 161 km/h, pri čemu je u unutrašnjosti osjetna buka, izraženija zbog panoramskog krova, dok  riskantnija preticanja nisu preporučljiva, jer motor čini automobil bržim samo na vrlo visokim okretajima, sve ispod 4 000 o/min osjeti se relativno slabiji moment.

Do stotke automobil stiže za 13,4 sekunde, dok kombinirana potrošnja iznosi oko osam litara, što za benzinca kojeg stalno treba vrtjeti nije mnogo. Mjenjač bi  prema našem mišljenju trebao biti precizniji.

Vozne osobine sasvim su solidne, bez pretenzija na sportsku vožnju. Naime, ukupnom dojmu komfora kao onoga na što se prvenstveno mislilo prilikom proizvodnje pridonosi i ovjes, koji je mekano podešen, te čini život na našim cestama kudikamo podnošljivijim  no što je on to inače.

Osim prilično malim dimenzijama te relativno kratkim prevjesima, C3 svoju prvenstveno gradsku primjenu iskazuje i električnim servoupravljačem koji uz gore navedeno znatno olakšava parkiranje. Kao što smo već rekli, sportska vožnje nije opcija, osim ovjesa niti upravljač nije previše sklon egzibicijama, te se u ovom automobilu najbolje opustiti i uz sporiji tempo uživati u svemu što bogato opremljen interijer nudi.


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

Zaključak

Na kraju dolazimo do momenta koji će mnogima upasti u oči, a to je, za ovu klasu automobila, cijena od 14.800 eura. Ona je previsoka dok se ne uzme u obzir da je ovo izvana gradski automobil, a iznutra limuzina. C3 Black Exclusive definitivno nije automobil za široke mase, no ukoliko itko razmišlja o tome da ga kupi i koristi u gradu, neće se prevariti, komfor i uživanje su zajamčeni.


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

Goran Vuzem

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU