Citroen Xsara Picasso 1.6 HDI Exclusive – idealna kombinacija
U SVOJOJ šestoj godini egzistencije Citroenov kompaktni monovolumen prolazi kroz svoj prvi facelift čija najveća novost je uvođenje potpuno novog 1.6 HDI dizelskog motora.
U vrijeme svog predstavljanja Picasso je moguću konkurenciju mogao izbrojati na prste jedne ruke. Danas je situacija kudikamo drugačija, a Citroenov monovolumen, usprkos vještom prikrivanju godina, polako gubi dah. Stoga je blagi facelift bio jedino rješenje do dolaska potpuno novog modela što će se desiti u razdoblju nakon lansiranja nasljednika Xsare (C4), kroz godinu dvije.
Avangardni Picasso se na hrvatskom tržištu odlično snašao. Status najprodavanijeg u segmentu model drži bez većih problema što treba zahvaliti konkurentnoj cijeni i sada već prepoznatljivim kvalitetama Citroena, a to su odličan komfor i provjeren dizelski motor. Blagi redizajn zasigurno će proširiti krug potencijalnih kupaca, jer novi motor snažan 109 KS predstavlja vrh ponude, a već se iskazao u nekoliko modela najjačih svjetskih marki.
Dizajn
U Citroenu su se očito poveli mišlju da ono što je dobro ne treba mijenjati i tako odigrali na sigurnu kartu. I doista, Picasso danas djeluje vrlo moderno, pa čak i atraktivno. Nimalo čudno, s obzirom na skladne linije i kosi stražnji kraj kojim se ne može pohvaliti niti jedan monovolumen.
Vanjske promjene na modelu su teško vidljive. Tek će iskusno oko uočiti da je poklopac motora novi, baš kao i svijetla koja su dobila moderniju optiku. U skladu s trendovima, izmjene je pretrpjela maska hladnjaka dobivši veći logo. Skuplje izvedbe imaju sve detalje lakirane u boji karoserije, a poneki kromirani detalj iz paketa Look daje monovolumenskoj Xsari dašak prestiža.
Gabariti vozila se nisu promijenili, a od novih detalja se još mogu zamijetiti zanosnije obline odbojnika i veći promjer ispušne cijevi. Sve u svemu Picasso je jedan od rijetkih modela kojemu se nakon toliko godina može bez grižnje savjesti dati najviša ocjena za dizajn.
Unutrašnjost
Putnički prostor je ostao vizualno neizmijenjen. Prednjom armaturom dominira centralno smješten info-zaslon fizički podijeljen u dvije cjeline. Digitalni ispis informacija je u ovih nekoliko godina postao uobičajena pojava, pa ne čudi što je Citroen ostao dosljedan koncepciji.
Kabina odiše komforom i obiljem svjetla. Sprijeda i straga je gotovo jednako prostrano uz razliku što će putnici sprijeda moći uživati u komforu dnevnog boravka. Prednja sjedala, bolje rečeno fotelje mekoćom i velikom površinom savršeno odgovaraju namjeni vozila, a to su putovanja na dulje pruge. Kako je riječ o automobilu bez sportskih aspiracija, nepostojanje izraženog bočnog oslonca možemo oprostiti, što nikako ne vrijedi za upravljač podesiv samo po visini.
Top paket opreme s kojim se spomenuta motorizacija isključivo isporučuje, u unutrašnjosti donosi detalje koji dodatno podižu funkcionalnost. Uz sijaset pretinaca na prednjoj armaturi i onih u dvostrukoj podnici, testni Picasso je straga posjedovao preklopive stoliće i dodatnu 12V utičnicu. Nadalje, tu su još tri zasebna stražnja sjedala, koja pružaju velik broj kombinacija slaganja (i preklapanja), a isporučuju se serijski na svim modelima.
Uz spomenutu prostranost, možda najveća prednost Citroenove uzdanice je prtljažnik kapaciteta čak 550 litara. Ukoliko vam jedan od najvećih prtljažnika u klasi nije dovoljan, dovoljno je poigrati se preklapanjem i vađenjem sjedala kada korisni volumen raste na čak 2128 litara.
Izbor boljih materijala i viši stupanj završne izrade u kombinaciji sa izrazitom prostranosti i fleksibilnosti na razini današnjih standarda demonstriraju zrelost Picassa, te ga nameću kao idealnog obiteljskog pratioca.
Opremljenost
Najjačem Exclusive paketu opreme ništa se ne može osporiti. Kompletnoj sigurnosnoj opremi (ABS, ESP, prednji i bočni zračni jastuci) pridružena je kompletna elektrifikacija u obliku podizača prozora, podešavanja retrovizora i radio-CD uređaja. Automatski klima uređaj dobro odrađuje posao s obzirom na teške zadaće (velike staklene površine, voluminozna kabina), a u pogledu ergonomskog opsluživanja može biti uzor mnogima.
Tijekom sedmodnevnog druženja uočili smo poneki nedostatak u opsluživanju opremom. Tako su na primjer podizači stražnjih stakala nespretno smješteni iza kola upravljača, dok je posluživanje tempomata riješeno putem prenisko smještene (neosvijetljene) poluge.
Motor i vozne osobine
Najveća novost redizajniranog modela krije se ispod prednjeg poklopca. 1.6 HDI motor je posljednji projekt u suradnji Forda i PSA, a trenutno ga koristi nekoliko vrlo značajnih modela (Ford C-Max, Peugeot 407, itd). S istim motorom smo se upoznali na Mazdi 3, pa smo zadivljeni njegovim mogućnostima, s nestrpljenjem krenuli odraditi prve kilometre u novom okruženju.
16-ventilski motor ima obujam od 1.560 ccm, a od napredne tehnike posjeduje common-rail sustav ubrizgavanja goriva druge generacija (radni tlak do 1.600 bara) i Garettov turbo-punjač promjenjive geometrije. Motor razvija 80/109 kW/KS pri 4.000 o/min i 240 Nm maksimalnog okretnog momenta dostupnog već pri niskih 1.750 o/min. Tu je i overboost funkcija kada je kratkotrajno moguće povećati opterećenje motora i isporučiti do 260 Nm okretnog momenta, što je posebno korisno pri pretjecanju.
Kao što se i očekivalo, motor je vrlo ugodan u vožnji, prije svega zbog dobre elastičnosti i snage koja ulijeva samopuzdanje. Buka motora je pri nižim okretajima gotovo nezamjetljiva, dok se jačim pritiskom gasa motor javlja prepoznatljivim zvukom dizelaša.
Kao što se i očekivalo, najveći napredak uvođenjem novog motora je napravljan u pogledu potrošnje goriva. Pri 90 km/h u 5-om stupnju prijenosa Picasso 1.6 HDI troši 4.3 litre, na zakonskoj granici (130 km/h) potrošnja je 5.8 litara, dok u gradskim uvjetima ne prelazi sedam litara. Vrijednosti su to dobivene s konstantno uključenim potrošačima (audio-sustav, klima, svijetla), pa je prosjek testa od 6.2 l/100 km odličan rezultat. Usporedimo li to s 2.0 HDI motorom slabijim 20 KS, potrošnja je u osjetno manja.
Istovremeno Picasso bilježi bolje performanse. Ubrzanje do 100 km/h traje za ovaj segment solidnih 11.9 sekundi, a maksimalna brzina 183 km/h. Međuubrzanja su dovoljno dobra da manevri poput pretjecanja predstavljaju dječju igru, a vožnja na dulje staze je pravi užitak. Naravno, ukoliko nemate sportske afinitete, jer mogućnosti motora ne prati mjenjač. Ručni mjenjač s pet stupnjeva je vrlo neprecizan, a bržoj izmjeni stupnjeva se odupire neugodnim zapinjanjem i dugim hodom, pa se nameće kao najveća boljka Citroena.
Ovjes je pak vrlo mekan i podređen komforu, što je sasvim logično s obzirom na namjenu vozila. Naginjanje visoke karoserije traži privikavanje i u ranom stadiju odvraća od sportske vožnje. Ergonomija za pomalo neizravnim upravljačem je solidna, pa će vozač bez znakova umora moći u komadu prijeći nekoliko stotina kilometara. Privikavanje u vožnji zahtijeva tek gradski ritam odnosno proces parkiranja kad će se vozač morati prilagoditi činjenici da je nos vozila izvan vidokruga.
Kočnice ne pokazuju znakove zamora niti nakon uzastopnog korištenja, a u vožnji se odlično slažu s ostalom elektronskom logistikom.
Zaključak
Citroen Xsara Picasso s novom 1.6 HDI motorizacijom se nudi isključivo u kombinaciji s bogatim Exclusive paketom opreme, i to po cijeni od 164.900 kn. Za ovu ne baš tako malo sumu novaca Citroen nudi komforan i funkcionalan obiteljski automobil izrazito bogate opreme pokretan izvanrednim dizelskim motorom.
Ukoliko želite proći jeftinije, a ne zazirete od benzinskih izvedbi, Picasso je vrlo dostupan. Ulazna 1.6i benzinska izvedba stoji 124.500 kn ili čak 40.000 kuna manje od testiranog modela.
Dodatna oprema |
Cijena (kn) |
Metalik boja |
3100 |
Cijena modela 1.6 HDi Exclusive |
164900 |
Ukupna cijena testnog modela |
168000 |
>>Fotografije većih dimenzija možete pogledati OVDJE
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati