Dacia Logan - do obiteljske limuzine za svega 5.000 eura
RENAULT grupa predstavlja dosad najambiciozniji projekt. Prvi u potpunosti novi model rumunjskog proizvođača nudit će se po cijeni od svega 5.000 eura.
Kao što smo najavljivali prije više od godinu dana, Renault je definitivno odlučio preuzeti glavnu ulogu u motorizaciji nerazvijenih zemalja, posebno Istočne Europe. Prvi preduvjet je napravljen 1999. godine kada je Renault kupio posrnulog rumunjskog proizvođača automobila. Financijska injekcija i dostupnost moderne tehnologije digli su Daciu na noge i učinili joj budućnost vrlo svjetlom.
Nakon nekoliko "prelaznih" modela, Dacia konačno predstavlja potpuno novi model pod imenom Logan. Svega 5.000 eura osnovne cijene za obiteljsku limuzinu trebalo bi biti dovoljno za ostvarenje megalomanskog cilja, a to je prodaja od čak 700.000 automobila do 2010. godine. Time bi ukupna godišnja prodaja Renaulta trebala skočiti na čak 4 milijuna vozila.
Doista je malo tko vjerovao da će se obistiniti Renaultovo obećanje o proizvodnji modernog automobila čija cijena neće probiti granicu od 5.000 eura. Čudo se ipak desilo dolaskom modela Logan.
I ne samo to, Renault je tijekom razvoja uzeo u obzir sve one čimbenike, koji su u Zapadnoj Europi potpuno nepoznanica. Pošlo se od pretpostavke da će Logan biti najvjerojatnije jedini automobil u obitelji, što u prijevodu znači da mora ispunjavati sve namjene. Dakle, automobil mora biti kompaktan i komforan, a istovremeno mora pružati kompletnu podršku vlasniku. To znači da, primjerice, Logan može prevesti teže terete pozamašnog volumena, zatim da ima dovoljno čvrsto podvozje s obzirom na nekvalitetne "istočne" prometnice, ta na koncu da bude jeftin za održavanje. Prema službenim izjavama, Logan je upravo takav automobil.
Više o automobilu
Projekt Logan je startao još 1999. godine kad su Renaultovi inženjeri u Tehnocentre-u blizu Pariza definirali osnovne parametre automobila. Tako je odlučeno da to bude klasična trovolumenska limuzina s pet sjedala i prostranim prtljažnikom, koja će u pogledu sigurnosti i emisije štetnih plinova udovoljavati standardima EU. U pogledu motora odluka je pala na 1.4 i 1.6-litrene benzince, koji su se pokazali vrlo pouzdanima, i što je važnije najjeftinijim izborom. Do 2001. godine definirano je nekoliko karoserijskih i motornih izvedbi, koje će u potpunosti zadovoljiti zahtjeve većine prosječnih kupaca.
Konačno, početkom lipnja ove godine stiže Logan, prvi model iz X90 projekta, koji već u startu nudi najbolji omjer cijene i prostranosti, ili prevedeno na naš žargon, ima najmanju cijenu po metru. Logan je u potpunosti Renaultov proizvod, od dizajna, pa sve do platforme i motorizacije. U središnjoj Europi, Turskoj, sjevernoj Africi i Srednjem Istoku prodavat će se pod značkom Dacie, dok će u Rusiji s višom cijenom nositi i Renaultovu značku.
Model će se proizvoditi u Rumunjskoj, ali i u Rusiji, Maroku, Kolumbiji i Iranu uz napomenu da će ne-rumunjski kapaciteti proraditi tek 2006. godine. Vjerovali ili ne, projekt pokretanja proizvodnje u ovim zemljama Renault je stajao čak 773 milijuna eura.
Vratimo se samom automobilu i njegovim karakteristikama. Kad je u pitanju ova klasa automobila suvišno je komentirati dizajn, već je pametnije baviti se praktičnijim stvarima. Model je postavljen na platformu B, dok je sve ostalo sinteza Renaultove game. Primjera radi, ventilacijski sustav identičan je onome u novom Modusu, unutrašnjost je kombinacija Twinga i Clia, ventilacijski otvori i ručica mjenjača od Espacea, a cjelokupna mehanika (motori, upravljački sustav, prednji ovjes, stražnje kočnice, ručice vrata) je posuđena od Clia.
Logan je dugačak 4.250, širok 1.735 i visok 1.525 mm, što je nešto više od konkurencije. Uglavnom, model gabaritima stoji na ulazu u C segment, što potvrđuje i voluminozni prtljažnik s kapacitetom od izdašnih 510 litara.
U pogledu motora, ponuda starta s dva 8V benzinca, 1.4 i 1.6-litrenim od 75 odnosno 90 KS. Tijekom iduće godine u ponudu će biti uvršten i 1.5 dCi od 65 KS i 1.6 benzinac od 107 KS. Slabiji model se isporučuje s 14-inčnim kotačima, dok se kod snažnije izvedbe automobil kotrlja na broj većima.
Prema tehničkim podacima može se zaključiti da Logan u obje motorne izvedbe u potpunosti odgovara prosječnom kupcu. 1.4-benzinac do 100 km/h stiže za 13 sekundi, postiže maksimalnih 162 km/h i prosječno troši 6.8 l/100 km. Snažnija izvedba ubrzava za 11.5 sekundi, postiže maksimalnu brzinu od 175 km/h, a prosječna potrošnja iznosi 7.3 l/100 km.
Zasad nije poznat sastav serijske opreme, a i cijene još nisu formirane.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati