Dacia Logan 1.5 dCi Ambiance: Ljubi se istok i zapad
KAD AUTOMOBIL prati epitet najjeftinijeg dizelaša na tržištu put do srca mnogobrojnih kupaca ne može biti lakši. Potpuno drugi par rukava je pitanje koliko će korisnik uistinu dobiti za protuvrijednost nekoliko snopova papirnatog blaga.
Radi li se o manjoj cijeni nauštrb kvalitete i svih pratećih karakteristika, ili pak o pametno osmišljenom projektu sinteze zapadne tehnologije i jeftine istočnjačke proizvodnje? Odgovor smo potražili u sedmodnevnom druženju s prvim pro-europskim proizvodom Dacie opremljenim modernim dizelskim motorom.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Trovolumenska koncepcija athitekture vozila spada u red najkonzervativnijih arhitektura automobila. I dok je Zapad otkrio sve blagodati modernih monovolumena, dvovolumenskih kompakta i karavana, na Istoku sveprisutna inertnost očituje se i u odabiru automobila.
Pridoda li se svemu smanjenje kupovne moći u smjeru nabiranja meridijana na globusu, jasno je da će najbolju prođu imati upravo jeftine limuzine na osnovi gradskih automobila, kao još jedna potvrda pravila kupovine automobila na metre.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Najbolji dokaz ove tvrdnje je stanje automobilskog tržišta u susjednoj SiCG gdje je prodano 3.885 Logana ili petina europske prodaje. Dolazak dizelske izvedbe Logan je učinio atraktivnim i u nešto bogatijim zemljama, pa tako i u Hrvatskoj gdje bi godišnja prodaja Logana trebala skočiti za barem 30 %. Uostalom, limuzina sa štedljivim dizelskim motorom, četirima vratima i bunkerom većim od 500 litara nije san samo onih iz ruralnih područja.
Motor je najjači adut
Nakon uspješne godine i udvostručenja proizvodnje Dacia je u Frankfurtu predstavila dizelsku inačicu. Nedugo zatim, isti model je predstavljen hrvatskoj javnosti, kako putem medija tako i jumbo-plakatima s bombastično istaknutom cijenom.
Prodaja je krenula, a kupci su, privučeni štedljivim motorom iz "starog" Clia, navalili u salone. Da, Logan je automobil koji se ne hvali voznim osobinama, opremom i dizajnom, već štedljivosti koja je danas najvažnija stavka prosječnog kupca u Hrvatskoj i šire. Usuglašen s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem slabašni dizelaš neočekivano dobro se nosi s 1.065 kg teškim "Rumunjem".
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Iako će poslovično skromne tvorničke podatke o potrošnji teško netko moći postići, naš prosjek od okruglih šest litara još je jednom pokazao koliko je Logan pažljiv prema kućnom budžetu. Nije na odmet znati kako Logan, za razliku od svojih prethodnika, ne mora često hodočastiti u servis, tek svakih 10.000 km (ili jednom godišnje).
Priču o motoru završit ćemo suhoparnim podacima. U ovom slučaju se radi o 65 KS maksimalne snage i 160 Nm zakretnog momenta, raspoloživih pri danas uobičajenim režimima od 4.000 odnosno 2.000 o/min.
>> Dacia Logan u Bazi automobila.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Skromne dinamičke sposobnosti nisu nikad bile upitne, pa ćemo tek spomena radi reći kako će 100 km/h automobil postići za 15,5 sekundi, a kazaljka brzinomjera pokazati maksimalno 155 km/h - ruku na srce, taman koliko očekuje prosječan kupac.
Prostranost nauštrb dizajna
Limuzinska arhitektura u donjem segmentu ne može ponuditi čuda, ali opet, to je optimalna koncepcija kad je u pitanju prostranost. Da je prtljažnik najveća prepreka u odabiru gradskog automobila kao jedinog prometala u kućanstvu, svi su svjesni, i kupci, a bogami i proizvođači.
Stoga ponuda pojedinih tvrtki ovisi samo o poslovnoj politici, bolje rečeno hrabrosti. Ne, Logan nije nikakav izrod, a ako ne vjerujete pogledajte recimo južnoameričku ili indijsku ponudu. Tamo Ford nudi staru Fiestu sedan (Icon), a Opel Corsu u produljenoj izvedbi.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
No, vratimo se prtljažniku, on je kao u slučaju kućnog rivala Thalie, veći od pola "kubika", točnije 510 litara. Međutim, Logan ima i poneku prednost u odnosu na "gradske hibride", a to je putnički prostor.
Kako je to ipak zaseban proizvod, konstruktori su automobil razvijali vođeni izvornom Solenzom, pa čak i Renaultom 12, nekad nacionalnim automobilom Rumunja. Tako se može uočiti izrazita visina vozila od 1.525 mm, što je gotovo deset centimetara više od konkurencije.
Sve to dovodi do hvalospjeva na račun ponude prostora za putnike. Bez većih muka smjestit će se do pet odraslih osoba, a razinu udobnosti neće diktirati gabariti već kvaliteta materijala i cjelokupna izvedba, dakle sama cijena vozila. I dok na asketski osmišljenu prednju armaturu u tvrdoj plastici nema prigovara, jedina ozbiljna pokuda ide na račun neudobnih prednjih sjedala.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Ukoliko za upravljač sjedne zahtjevniji vozač, on će se sigurno požaliti na ergonomiju i tek prosječnu preglednost. S druge strane, Loganov interijer ima i jake popratne adute. Primjerice, digitalni pokazivači na ploči s instrumentima i brojni pretinci neki su od detalja na kojima će vlasnici jednako jeftinog Hyundai Atosa biti zavidni. Tu je i francuski izum pomične pepeljare, koji će svakog nikotinskog ovisnika obradovati.
>> Ostale fotografije možete naći ovdje.
Logan u vožnji pruža odličan kompromis između udobnosti i tvrdoće s time da je u ovom slučaju tvrdoća posljedica robusne izvedbe. Razvijen prema standardima rumunjske kaldrme, Logan je jedan od rijetkih automobila s kojim nekvalitetna cesta ne ograničava brzinu kretanja.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Prelazak prepreka kalibra "ležećeg policajca" nikad nije bio ležerniji. Sve komponente ostaju na svojem mjestu, popratnih zvukova nema, čak i kada se bezobzirno zaletite na rubnjak. Istina, s povećanjem brzine u Loganu se osjeća ruža vjetrova pomiješana s bukom motora. No to je nešto sasvim drugo, tu se radi o ciljanoj štednji na izolaciji.
Ono što kupce koji gledaju na svaku kunu najmanje zanima je vanjski dizajn. Kao što smo to konstatirali prilikom dolaska Thalie, ovo je definitivno najnezahvalnija arhitektura po tom pitanju. Nespretno "nakalemnjen" stražnji kraj je gotovo nemoguće usuglasiti s ostatkom tijela vozila. Logan je gotovo pa izuzetak, te usprkos izraženoj visini i nezgrapnom stražnjem kraju djeluje u konačnici sasvim solidno.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Jeftinije ne može
Dacia Logan u dizelskoj izvedbi starta s paketom Ambiance, drugim u ponudi modela, a cijena je u tom slučaju, za konkurenciju neuhvatljivih 70.500 kn. Osim dodatne opreme kupac može odabrati i 4.000 kn skuplju i "luksuzniju" izvedbu, koja nudi nekoliko zgodnih detalja, ali ne i ono najvažnije - klima uređaj.
Jednaka situacija je i u slučaju sigurnosti. Tri EuroNCAP zvjezdice i samo jedan zračni jastuk zaostaju za današnjim standardima. Ništa zato, ABS i suvozačev zračni jastuk vaši su za 4.160 kn, a klima za još 4.500 kn.
Pridodamo li svemu tome danas uobičajenu metalik boju i audio-sustav ispada da potpuno opremljeni obiteljski automobil danas možete dobiti za nešto više od 80.000 kn, što je dostižna suma i u hrvatskim okvirima.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Dojam o Loganu kao sasvim razumnoj opciji s duhom "narodnog" automobila zaokružuje dvogodišnje jamstvo. Ukoliko pak tražite nešto drugo, recimo automobil sportskih aspiracija i višestruko više cijene, predlažemo vam samo da razmislite o crvenoj boji kakva je krasila Logana.
>> Službene stranice zastupnika
Važnija serijska oprema (razina Ambiance): | |
Zračni jastuk za vozača | |
Sigurnosni pojasevi (tritočkovni) | |
Nasloni za glavu straga | |
Hidraulički servo upravljač | |
Vanjska osvrtna zrcala podesiva iznutra | |
Centralno zaključavanje | |
Dekoracija (metal look) središnje konzole | |
Pretinac ispred suvozača kapaciteta 8 litara | |
Predoprema za radio | |
Odbojnici u boji karoserije | |
14" čelični naplatci, gume: 225/65 R18 | |
Dodatna oprema *Cijena (kn) | |
El. paket (Prednji podizači stakala + daljinsko centr. zaključavanje) |
900 |
Radio-kasetofon (2x15W) |
1.500 |
Zračni jastuk za suvozača |
1.200 |
Dacia logan 1.5 dCi Ambiance |
70.500 |
Cijena testiranog vozila |
74.100 |
*Cijena vrijedi od 03. 11. 2005. | |
Do 31. siječnja odobrava se 7% popusta na modele proizvedene 2005. godine |
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati