Ford predstavio novi motor iz Duratec generacije

Piše:
srijeda, 21.5.2003. 15:50
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Ford predstavio novi motor iz Duratec generacije

PREDSTAVLJANJEM novog Duratec SCi motora Ford je ušao u odabrano društvo proizvođača, koji u svojoj ponudi imaju motor opremljen tehnologijom direktnog ubrizgavanja goriva.

Novi aluminijski benzinski motor karakterizira smanjena potrošnja goriva uz istovremenu veću izlaznu snagu. Glavna novost primjetljiva je već u samom nazivu motora. Naime, kratica SCi stoji za Smart Charge sustav ubrizgavanje odnosno Smart Charge injection tehnologiju.

Osnova agregata je dobro poznati Duratec benzinski motor s četiri redno postavljena cilindra, koji se već nekoliko godina ugrađuje u model Mondeo. Novi Duratec SCi agregat koristi  do 8 % manje goriva, posebno pri nižim brzinama ili s manjim opterećenjem, što ga čini idealnim za poboljšanje ekonomičnosti u svakodnevnim uvjetima vožnje. Fordovi stručnjaci su tu povoljnu karakteristiku pokušali proširiti i na druge režime rada motora i tako razvili ovaj sustav. Kao i kod dizelskih motora common rail tehnologije, benzinski motori s direktnim ubrizgavanjem gorivo ubrizgavaju direktno u komoru za sagorijevanje umjesto, a ne u usisnu granu. Pri tome, u režimu nižeg broja okretaja, kao što je rad u praznom hodu, samo se jedan dio komore za izgaranje ispunjava mješavinom goriva i zraka.

U svrhu daljneg poboljšanja ekonomičnosti Ford se odlučio na ugradnju novog 6-stupanjskog mjenjača, koji raspolaže "štedljivim" 6-tim stupnjem s većim prijenosnim omjerom.

Ford je novi motor predstavio 13. svibnja u Beču na internacionalnom simpoziju o motorima. Prezentaciju je vodio prof dr Rudolf J. Menne, direktor za razvoj benzinskih motora europske podružnice Forda, i pritom naglasio: " Naš jasan fokus bio je povećati ekonomičnost u mnogo širem izboru radnih uvjeta s novim Duratec SCi motorom. Obični benzinski motori su snažniji nego što trebaju biti za rad u tipičnim uvjetima vožnje."

1.8-litarski Duratec SCi motor u početku će se ugrađivati u Ford Mondeo, a start ugradnje planiran je za kraj 2003. godine.  Direktno ubrizgavanje goriva druga je ključna tehnologija uvedena kao dio Fordove obveze da isporuči 45 proizvoda u razdoblju od 2000. do 2005. g.

Više o motoru

Duratec SCi sustav ubrizgavanja goriva pruža pametan način da se smanji "efekt zatvorene zaklopke" (jedan od uzročnika veće potrošnje) u uvjetima smanjenog punjenja cilindara. Korištenjem optimiranog procesa punjenja u komori za sagorijevanje, može gotovo nesmetano raditi pri različitim brzinama i opterećenjima što ga čini još štedljivijim u potrošnji.

Pažljivom kontrolom protoka plinova koji ulaze kroz usisne ventile  te preciznim dovodom goriva u asimetrične pregrade komora klipa, SCi sprema punjenje u komoru za sagorijevanje tako da ga smjesti uz svjećicu. Ostatak prostora u komori za sagorijevanje ispunjen je nesagorivom mješavinom ili ostatkom ispušnih plinova.

Rezultat je učinkovito sagorijevanje sa smanjenom količinom goriva dok se istovremeno proizvodi dovoljno energije za vožnju i umjereno ubrzanje.

Osim toga još jedna prednost ovog uspješnog sustava sagorijevanja je izrazito stabilan rad u praznom hodu i niska razina vibracija koji bi mogli postaviti nove standarde za motore ove veličine.

Poseban sustav ubrizgavanja za Duratec SCi razvijan je u suradnji s Robert Bosch AG. Ima visokotlačnu pumpu koju izravno pokreće usisna bregasta osovina.

Aluminijski Duratec SCi motor s četiri ventila i 130 KS, ima čitav niz tehničkim razlika u odnosu na konvencionalni 1.8-litarski Duratec HE motor od 125 KS. Osim usisne grane s promjenjivom geometrijom, uključuju još i:

• brizgaljke koje ubrizgavaju direktno u komoru za sagorijevanje, a ne u vanjsku usisnu granu

• posebno oblikovani klipovi s asimetričnim pregradama koji zadržavaju smjesu blizu svjećice. Ovaj jedinstveni dizajn je ključan za postizanje idealnog sagorijevanja pod uvjetima izgaranja siromašne smjese

• sustav ubrizgavanja sličan dizelskom common-rail sustavu, postiže tlakove goriva do 120 bara doprinoseći visoko-preciznom ubrizgavanju

• kompleksni ispušni sustav (EU IV) koji uključuje dva troputna.katalizatora te dodatni DeNOx katalizator za kontrolu plinova također u uvjetima izgaranja siromašne smjese

• visoko-energetsko paljenje s pojedinačnim namotima za paljenje i svjećicom s četiri elektrode oblikovanim za učinkovito sagorijevanje. 

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU