General Motors otpušta 10.000 radnika u Njemačkoj
Tekst se nastavlja ispod oglasa
AMERIČKI proizvođač automobila General Motors će u sljedećih nekoliko godina otpustiti 10.000 radnika njemačke tvrtke Adam Opel, koja se nalazi u 100-postotnom vlasništvu GM-a, objavili su u četvrtak predstavnici sindikata zaposlenih u Opelu nakon razgovora s vodstvom tvrtke.
Od otkaza su najviše pogođeni Opelovi pogoni u Bochumu i Ruesselsheimu a prema nekim procjenama pogonu u Bochumu, koji zapošljava oko 10.000 radnika te je najveći poslodavac u regiji, prijeti i zatvaranje. Kako se procjenjuje, General Motors proizvodnju modela Zafire i Astra karavana iz Bochuma namjerava prebaciti u Češku.
Vodstvo General Motorsa, u čijem vlasništvu se osim njemačkog Opela nalazi i švedski Saab te engleski Vauxhall, zasad nije potvrdilo koliko bi se radnih mjesta u Njemačkoj zatvorilo, ali je najavilo da će u sklopu mjera štednje diljem Europe od 33.000 zaposlenih otpustiti 12.000 radnika od čega najveći dio u Njemačkoj.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Prema riječima člana poslovodnog odbora General Motors Europe, Petera Forstera, jedan od glavnih razloga zbog čega je Njemačka najviše pogođena sanacijskim planovima General Motorsa su visoke cijene rada u Njemačkoj. Tako je cijena jednog radnog sata u pogonu Opela u Bochumu s 33 eura gotovo 10 eura više nego cijena rada u švedskom Saabu. Razlog tomu nije netto iznos dohotka radnika nego visoka socijalna davanja.
Ministar financija Wolfgang Clement (Socijaldemokratska stranka Njemačke SPD), koji je i sam porijeklom iz Bochuma, smatra da je odluka General Motorsa "težak udarac" za Njemačku kao investicijsko odredište. Predstavnici sindikata metalaca IG Metall najavili su da će s vodstvom Opela i General Motorsa voditi intenzivne pregovore o spašavanju radnih mjesta, a za sljedeći utorak je najavljen štrajk upozorenja u pogonima General Motorsa dilojem Europe.
Od otkaza su najviše pogođeni Opelovi pogoni u Bochumu i Ruesselsheimu a prema nekim procjenama pogonu u Bochumu, koji zapošljava oko 10.000 radnika te je najveći poslodavac u regiji, prijeti i zatvaranje. Kako se procjenjuje, General Motors proizvodnju modela Zafire i Astra karavana iz Bochuma namjerava prebaciti u Češku.
Vodstvo General Motorsa, u čijem vlasništvu se osim njemačkog Opela nalazi i švedski Saab te engleski Vauxhall, zasad nije potvrdilo koliko bi se radnih mjesta u Njemačkoj zatvorilo, ali je najavilo da će u sklopu mjera štednje diljem Europe od 33.000 zaposlenih otpustiti 12.000 radnika od čega najveći dio u Njemačkoj.
Prema riječima člana poslovodnog odbora General Motors Europe, Petera Forstera, jedan od glavnih razloga zbog čega je Njemačka najviše pogođena sanacijskim planovima General Motorsa su visoke cijene rada u Njemačkoj. Tako je cijena jednog radnog sata u pogonu Opela u Bochumu s 33 eura gotovo 10 eura više nego cijena rada u švedskom Saabu. Razlog tomu nije netto iznos dohotka radnika nego visoka socijalna davanja.
Ministar financija Wolfgang Clement (Socijaldemokratska stranka Njemačke SPD), koji je i sam porijeklom iz Bochuma, smatra da je odluka General Motorsa "težak udarac" za Njemačku kao investicijsko odredište. Predstavnici sindikata metalaca IG Metall najavili su da će s vodstvom Opela i General Motorsa voditi intenzivne pregovore o spašavanju radnih mjesta, a za sljedeći utorak je najavljen štrajk upozorenja u pogonima General Motorsa dilojem Europe.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati