Kamuflažom protiv paparazza
SVEPRISUTNI paparazzi specijalizirani za hvatanje prototipova budućih modela zadaju velike muke proizvođačima, tolike da pojedine tvrtke pri razvoju novog proizvoda paralelno razvijaju metode zaštite. Jedna od takvih je i Opel koja se posebno pripremila kako bi Insigniu sakrila od neželjenih pogleda.
Višemjesečni razvoj novog modela je u finalnoj fazi razvoja, pri izradi prototipa najosjetljiviji. Prototip mora kadtad izaći iz hale, ako ne na cestu, onda barem na poligon.
Toga su svjesni i paparazzi, spremni strpljivo čekati danima, ali i otputovati na surove terene poput hladnih sjevernih krajeva ili pak užarenog pijeska američkih pustinja. Igra mačke i miša traje mjesecima, pa i godinama, a gotovo redovito na kraju pobjede oni iza objektiva.
Opel je prva tvrtka koja izlazi u javnost s ovom problematikom i javnosti na uvid daje nekoliko metoda zaštite. Koliko god modernizirali razvojni proces, nezamislivo je odobriti proizvodnju, a da automobil ne prođe kroz eksperimentalna ispitivanja u prirodnom okruženju - na cesti.
Svakodnevno u medijima možemo vidjeti špijunske fotografije automobila zamaskiranih brojnim prekrivkama i nespretno zalijepljenim trakama. Međutim, malotko zna da prije samog lansiranja automobil prolazi kroz svoj prvi facelift.
Upravo to čini Opel, koji novi model nerijetko odjene u odijelo u kojem su tek detalji srodni budućem serijskom modelu, a sve ostalo predstavlja kombinaciju elemenata s aktualnih proizvoda ili pak neke karoserijske elemente koje automobil nema i nikad neće imati.
Opel će 22. srpnja na British Motor Show-u premijerno predstaviti novi model. No, Insignia je već na cesti, a tim zadužen za kamuflažu radi sve da automobil ne prepoznamo. Straga će poveći spojler sakriti siluetu vozila, a ostali elementi imaju samo jedan cilj, Insigniju učiniti što ružnijom. Nadogradnja je izrađena od pjenastog materijala presvučenog glatkim slojem metalnog izgleda, a njima se narušava kontura vozila i uspješno prikriva pravi oblik vozila.
Idući korak su samoljepljive trake, najčešće u dvobojnoj kombinaciji, koje nesimetrično raspoređene po automobilu djeluju zbunjujuće na promatrača, te stvaraju probleme fotoopremi.
U budućnosti će proizvođači obljepljivati prototipove trakama sa svjetlucajućim efektom, čime će dodatno otežavati fotografiranje.
U Opelu nas uče i kako na svoj prototip sigurno neće staviti svoj logo. Isto čine i ostali, pa se tako može desiti da je prototip s logom Chevroleta ustvari zamaskirani Peugeot. Teško zamislivo, ali moguće, Pogotovo ako se uzme u obzir da prototip nikada nema svjetla sa serijske izvedbe. Nimalo čudno, pošto je oblik svjetala danas gotovo zaštitni znak proizvoda.
Pravilo 531 kaže kako se zamaskirani prototip nikada ne smije zaustaviti. Ukoliko dođe do kvara, vozač ima u automobilu spremnu ceradu kojom će prekriti vozilo i zaštititi ga od neželjenih pogleda do dolaska pomoći. A ona se uvijek nalazi u blizini, nerijetko u pratnji prototipa.
Opel Insignia spada u red najželjenijih lovina automobilskih paparazza. U Opelu su usprkos opsadnom stanju uvjereni kako će uspjeti sačuvati intimu noviteta ovih nekoliko mjeseci. Prometnicama širom svijeta trenutno vozi dvjestotinjak Insignia, koje su toliko dobro zamaskirane da je sam proizvođač objavio fotografije.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati