Kia Sportage - novi početak

Piše:
ponedjeljak, 30.5.2005. 19:11
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Kia Sportage -  novi početak

DRUGA generacija Sportage s malim zakašnjenjem stiže u Hrvatsku. Današnjom prezentacijom za novinare u Dvorcu Bežanec službeno je označen početak prodaje na hrvatskom tržištu.

Jedan od modela kojim se korejska marka približila hrvatskom kupcu svakako je prva generacija modela Sportage. Robusnost, te 4x4 pogon i dizelski motor, bili su glavni razlozi uspjeha modela predstavljenog 1991. godine. Upravo je Sportage odličnom prodajom pokrenuo popularizaciju SUV segmenta na našim prostorima gdje su do sredine prošlog desetljeća takva vozila bila prava rijetkost.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Kia Sportage u svojoj drugoj generaciji donosi neke druge trendove najavljene planetarno uspješnim i većim Sorentom. Višefunkcionalna koncepcija s kombinacijom svojstava karavana i terenskog vozila, uz bolja dinamična svojstva najavljuje ozbiljniji pristup budućim klijentima. Letvica je podignuta, pogotovo sa stanovišta kvalitete, što kupci itekako znaju cijeniti. Kia na europskom tržištu bilježi najveći rast, a Sportage je na domaćem korejskom tržištu gotovo pa rasprodan.

Korejac s karakterom

U takvom ozračju Sportage stiže u Hrvatsku, ali i sa značajnim zaostatkom za svojim klonom  iz Hyundaija. Da, najnoviji SUV iz Kije napravljen je na osnovi Tucsona, od kojeg preuzima većinu rješenja.

Pozitivnu referencu prati ozbiljniji pristup dizajnu, te višenamjenski koncept interijera. I dok izvana Sportage karakteriziraju čiste i moderne linije, u unutrašnjosti je naglasak stavljen na prostranost i praktičnost.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Zajednička premisa svakako je pažnja posvećena detaljima. Tako izvana uočavamo masivne krovne nosače i upečatljive ispušne cijevi četverokutnog presjeka, dok unutra tu ulogu preuzimaju aluminijski detalji, ručka ispred suvozača i brojni pretinci.

Prednjom armaturom dominira središnja konzola povećih dimenzija na kojoj se nalazi audio sustav i prekidači ventilacije. Pretinaca ima na svim pozicijama u kabini, a na prostranost se nitko ne može požaliti. Isto vrijedi i za prtljažnik čiji kapacitet preklapanjem stražnjih sjedala s Dive&Fold funkcijom raste na odličnih 1.866 litara.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Samo jedan motor

Sportage će prvih mjeseci biti dostupan samo u jednoj motornoj izvedbi. Radi se o najpopularnijem motoru u ponudi, 2.0-litrenom CRDi dizelašu od 83 kW/113 KS poznatom iz Hyundaieve game. Kupcu je pored serijskog pet-stupanjskog mjenjača na raspolaganju i automatika sa stupnjem prijenosa manje. Pri izboru manualne opcije vlasnik može računati na 168 km/h maksimalne brine, ubrzanje do 100 km/h u 13,8 sekundi te 7 litara prosječne potrošnje.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Inteligentni stalni pogon na sve kotače posjeduje automatsku regulaciju prijenosa snage ovisno o kvaliteti kontakta s podlogom. U normalnim okolnostima, s dobrim prianjanjem kotača uz podlogu, snaga se prenosi na prednji par kotača, a ukoliko dođe do proklizavanja tj. vozilo se nađe na skliskoj podlozi (blat, snijeg, led…) dio snage se prenosi na stražnje kotače. Pritiskom na tipku moguće je ručno uključenje stalnog pogona na sve kotače s omjerom isporuke snage 50:50 između osovine, koji funkcionira do brzine od 30 km/h.

Na jesen se ponuda širi benzinskim motorima poznatim iz Tucsonove game. Baznu motorizaciju čini 2.0-litreni četverocilindraš s promjenjivim upravljanjem usisnih ventila i najvećom snagom od 104 kW/141 KS, dok je mjesto top-modela rezervirano za aluminijski 2.7-litreni V6 sa serijskim automatskim mjenjačem i snagom od 129 kW/175 KS.

Bogata serijska oprema

Sve izvedbe u ponudi serijski su opremljene osnovnim sigurnosnim sustavima i elementima komfora. ABS+EBD, TCS sustav i dva zračna jastuka sastavni su dio baznog modela, dok ESP dolazi serijski uz najbogatiji Prestige paket opreme, kao i bočni zračni jastuci i zavjese.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Kupac na raspolaganju ima deset boja karoserije i tri boje unutrašnjosti, dok se dodatna oprema ne isporučuje. Naime, kako je potražnja za modelom iznad mogućnosti proizvodnih kapaciteta, kvota predviđena hrvatskom tržištu je unaprijed definirana, a svaka nadogradnja iziskivala bi značajna produljenja termina isporuke. Inače, zastupnik je predvidio ritam prodaje od 30 vozila mjesečno, a za ovu godinu je za potrebe hrvatskog tržišta rezervirano dvjestotinjak vozila.

Poznate cijene

U ponudi je isključivo dizelska izvedba koja se nudi u dvije izvedbe pogona, dvije opcije mjenjača i tri razine opreme, ili ukupno šest kombinacija. Za osnovnu izvedbu s prednjim pogonom potrebno je izdvojiti 190.700 kuna, dok za najbogatiji paket opreme i automatski mjenjač cijena iznosi 226.700 kuna.

Kasnije će se dizelskoj izvedbi pridružiti i benzinske inačice, a kao početak ponude ponudit će se spartanski opremljena 2.0 izvedba s prednjim pogonom i cijenom od 160.700 kn.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Cijene su ekvivalentne konkurenciji, dok su u odnosu na Hyundai Tucson u prosjeku 6 % više. Posljedica je to politike proizvođača prema kojoj je Hyundai postao marka namijenjena konzervativnijem, dakle širem sloju kupaca, dok Kia posta marka sportskog karaktera koja se obraća mlađoj, dinamičnijoj populaciji.

Kao i za sva ostala vozila i za Sportage korporacija Kia Motors nudi tri godine općeg jamstva ili do 100.000 prijeđenih kilometara.

Miljenko Nikolić

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU