Mitsubishi Lancer EVO IX: Pretpremijera u Hrvatskoj
NEKOLIKO dana nakon što je osvanula vijest u novoj ediciji najpopularnijeg sportskog Mitsubishija, novi Lancer Evolution stigao je u Hrvatsku. Hrvatski novinari imali su čast dva mjeseca prije europske premijere na salonu u Frankfurtu vidjeti što su vrijedni Japanci pripremili za novu modelsku godinu.
Još je jednom igra slučaja omogućila da prvi u Europi vidimo jedan od najpoželjnijih automobila u krugu obožavatelja sportske vožnje. Naime, ovih je dana u Hrvatskoj sniman spot za novi Lancer, pa se zastupniku ukazala prilika da automobil prikaže medijima i najavi hrvatskoj javnosti dolazak najsportskijeg Lancera u Europu. Takvo što se ne propušta, tvrtka Japan Motors, generalni zastupnik Mitsubishija za Hrvatsku, predstavlja nam Lancer Evolution IX.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Agresivniji izgled inspiriran WRC-om
Model za 2006. godinu doživio je brojne modifikacije, kako dizajnerske tako i mehaničke prirode, a sve u cilju postizanja više razine performansi i kvalitete vožnje, što će dodatno povećati već ionako visoki ugled ove rallyjem inspirirane legende. Lancer devetka, jednako kao i prethodni modeli serije Evolution, vlasniku serijskog vozila ponovno nudi jedinstvenu mogućnost da uživa u performansama koje su proistekle iz napretka i razvoja trkaćeg automobila za World Rally Championship.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Kao i više puta do sada, Mitsubishi na ovom automobilu sve podređuje dinamici vožnje, pa nije čudo što čak i novi dizajn nije nametnut iz potreba za vizualnim osvježenjem, već poboljšanju aerodinamike i pospješenju hlađenja turbo-benzinskog motora.
Iako niti jedan ozbiljan kupac ovog automobila ne razmišlja o dizajnerskim kvalitetama, neosporno je da novi model plijeni pažnju agresivnim izgledom i atraktivnim elementima poput stražnjeg krila od karbonskih vlakana ili pak istaknutog difuzora integriranog u stražnji odbojnik.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Novo lice ulijeva strahopoštovanje, baš kao i deseterokraki naplatci od lake legure marke Enkei dimenzija 17" x 8.0JJ. Kao opciju Mitsubishi nudi i 14-krake lijevane aluminijske naplatke marke BBS istih dimenzija.
Pogled u unutrašnjost otkriva brojne elemente namijenjene uživanju u vožnji. Zaljubljenici u sportsku vožnju cijenit će Recaro školjkasta sjedala, s bočnim stranicama obloženim kožom i alcantarom na sjedećim površinama.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Ostala poboljšanja nadahnuta autosportom uključuju trokraki Momo upravljač s crno obojenim prečkama i kožom obloženim obručem te aluminijske papučice gasa, kočnice i spojke. Za razliku od sirovih prethodnika, novi Evo donekle je pokleknuo pred trendovima, pa automatski klima-uređaj ulazi u serijsku opremu.
Dvije litre obujma+turbo+MIVEC= dobitna kombinacija
Pri razvoju nove modelske godine Mitsubishijevi inženjeri napravili su značajne modifikacije uz zadržavanje koncepcije dvolitrenog motora s turbom. Za one koji ne znaju, sam motor predstavljen je 1987. godine na Galantu VR-4, a u devet generacija Evolutiona svaki njegov dio pretrpio je barem jedno poboljšanje. Sve što je učinjeno ima jedan cilj, a to je značajno poboljšanje performansi u svakom pogledu, ali pod uvjetom da se ne izađe iz ekoloških kriterija postavljenih EU 4 normom.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Prva u nizu novosti je tehnologija varijabilnog upravljanja usisnim ventilima koja kod Mitsubishija stoji iza kratice MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control). Sustav omogućava kontinuiranu promjenu trenutka otvaranja i zatvaranja usisnih ventila, proporcionalno opterećenju i broju okretaja motora čime se dobiva učinkovitije punjenje cilindara gorivom smjesom. Posljedica je brži odziv na gas, povoljnija odnosno položenija krivulja okretnog momenta i dakako smanjenje potrošnje goriva (cca -3 %).
Iskustva iz WRC iskorištena su i na arhitekturi turbo-punjača. Difuzorski dio je produljen (veće brzine i povoljnije strujanje), a po prvi puta je u jednom serijskom automobilu primijenjen magnezij za izvedbu rotora. Manja masa rotora direktno smanjuje zakretnu silu i time skraćuje vrijeme reakcije turbo-punjača u cijelom radnom području.
Kod novog Evolutiona vozači mogu računati i na optimalne prijenosne omjere u mjenjaču. Da, ručni mjenjač sa šest stupnjeva je novi, a karakteriziraju ga kratki hodovi i visoka preciznost, jamčeći time još bolje brzinske prosjeke.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Evo IX je kao i njegovi prethodnici, vraški brz. Jedan od najboljih pokazatelja svakako je ubrzanje do 100 km/h, koje ovaj automobil s 280 KS snažnim motorom apsolvira u 5.7 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 250 km/h.
Dijeta urodila plodom
Osim naizgled beznačajne uštede na prije spomenutom rotoru, smanjenje ukupne mase postignuto je primjenom aluminija. Potpuno aluminijski krov (- 4 kg), aluminijska bočna ojačanja u vratima (- 3,5 kg), aluminijski poklopac motora, stražnji spojler od karbonskih vlakana i specijalni naplatci (- 4,4 kg) snižavaju težište automobila i time donose veću stabilnost u vožnji.
Masa praznog vozila je 1.465 kg, a nosivost iznosi 420 kg.
Brembo & Bilstein
Razvijen za surove uvjete WRC-a, ovjes visokih performansi prilagođen je Lanceru EVO IX. Sprijeda koristi McPherson opružne noge, a straga multilink osovinu. Snažni torzijskim stabilizatorima doprinose ukupnoj čvrstoći, a ramena iz aluminija donose uštedu u masi.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Amortizeri marke Bilstein dobivaju se u kompletu s opcijskim sportskim paketom, a omogućuju uzorno ponašanje automobila bez obzira na kvalitetu podloge. Čvrst kontakt guma s podlogom i sigurno prenošenje snage motora na cestu neizostavni su kod automobila visokih performansi. I dok upravo amortizeri smanjuju poniranje pri kočenju, za sigurno zaustavljanje bez straha od pregrijavanja brine se Brembo kočni sustav.
Mitsubishi Lancer EVO IX će prema obećanjima zastupnika biti dostupan u Hrvatskoj od studenog. Potpuniji tehnički podaci i cijene proizvođač će objaviti na auto-salonu u Frankfurtu. Prema nekim tvrdnjama cijena automobila ostati će na razini aktualnog modela, što znači da bi njegova cijena na hrvatskom tržištu trebala biti oko 45.000 eura.
>> Potpuni pregled serijske opreme možete naći ovdje.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati