Nissan Note 1.4 Acenta: Popust čini priliku

Piše:
srijeda, 10.2.2010. 09:00
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Nissan Note 1.4 Acenta: Popust čini priliku

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

SAMOZATAJNI Nissanov monovolumen ima neosporne prednosti nad osjetno popularnijim gradskim minijima, no razlika u cijeni često ih anulira. Nissan nudi odgovor značajnim popustima za vozila sa zalihe i spušta granicu na vrlo prihvatljivih 84.400 kn.

Kada se pojavio na tržištu kao inkarnacija koncepta Tone (Paris 2004) Note je odmah plijenio pažnju kompaktnim gabaritima i izrazitom funkcionalnošću, adutima koji su mu mogli priskrbiti dobru prođu među avanturistima, ali i obiteljski nastrojenim vozačima.

S vremenom, kako su stizale nove generacije gradskih legendi klasičnog kroja, Note je poput ostalih predstavnika tzv. B+ segmenta gubio na važnosti. Njegovih nešto više od četiri metra više nije izgledalo puno, u svakom slučaju nedovoljno da opravda pozamašnu razliku u cijeni. Novonastalom situacijom u kojoj kriza diktira trendove Note je aktualiziran, prije svega zahvaljujući popustom od gotovo 18.000 kn.

Gotovo kutijasta arhitektura i blagi plus u gabaritima sada mogu pomoći. Premda primjerice 80 mm plusa u odnosu na Clio ne zvuči drastično, ponuda prostora i danas očarava. Note prihvaća pet putnika i nudi minimalno 280 l prtljažnika, a možete i trampiti zadnji red za dodatni tovarni prostor, sveukupno čak 1.332 l.

Tajna uspjeha leži u činjenica da su kotači stjerani u same uglove vozila čime je dobiven međuosovinski razmak od čak 2.600 mm i kabina duljine 1,75 m.

Pridodamo li tomu blago proširenu kabinu straga jasno je da se ponuda prostora straga povećala. Note čine privlačnijim i za današnje prilike uobičajeni detalji poput uzdužno pomične stražnje klupe, Flexi-Bord sustava dvostruke podnice prtljažnika, avionskih stolića straga i sl, a valja imati na umu da se praktično odlagalište krije ispod suvozačkog sjedala.

Note je tijekom prošle godine prošao kroz redizajn. Promjene na prednjici umanjile su inspiraciju luksuznim Muranom, ali i povećale praktičnost. Prednja ispupčena svjetla olakšavaju procjenu širine vozila u vožnji, dok stražnja vertikalno orijentirana srpasta svjetla visokom pozicijom ostaju zaštićena u manjim sudarima.

U interijeru ne nalazimo ništa novoga. Jednostavnost i user-friendly pristup su na sreću zadržani, a prati ih vrlo dobra preglednost. Novost u ponudi je bluetooth sustav čiju smo jednostavnost korištenja već imali prilike upoznati. "Sjedi i vozi" princip ovdje je nadopunjen solidnom kvalitetom izrade čiji zaštitni znak zasigurno nije vizualni dojam, no dugovječnost definitivno je zagarantirana.

Testni primjerak pokretao je 1,4-litreni benzinac. Stari znanac koji čini osnovu ulaznih modela ove kompanije karakterizira 88 KS maksimalne snage i 128 Nm okretnog momenta. Nije mnogo, ali je sasvim dovoljno da ispuni nametnutu funkciju na zadovoljavajući način po većinu potencijalnih kupaca.

Strelovita ubrzanja ovdje se ne traže, visoki brzinski prosjeci također, a isto vrijedi i u pogledu zadržavanja uzornih performansi pri većem opterećenju. Ukrcate li u Note četiri odrasle osobe i još ponešto prtljage ne možete očekivati ništa više od suštog praćenja prometa, a nikakve pozitivne reakcije ne donosi ni tjeranje u visoke okretaje. Sve u svemu, Note hvata 100 km/h za 13,4 sekundi i postiže 163 km/h.

Međutim, područje u kojem Note zaslužuje pohvalu je potrošnja. Iako je u pitanju pothranjeni benzinac, više od 8 l/100 km prelazi u domenu utopije, a može se računati s prosjekom na razini od 7 litara. Naravno, približavanje maksimumu brzine na otvorenoj cesti opasno će vas približiti dvoznamenkastim vrijednostima, ali i granici "ugodne" buke.

Pozicija za upravljačem je zadovoljavajuća, uz naglasak da se sjedi visoko, gotovo kao u kakovom SUV modelu. Kolo upravljača podesivo je po visini, no ne i dubini, čime se sputava mogućnost pronalaženja optimalnog položaja. Što se samog osjećaja u vožnji tiče zamjerki nema, kako u pogledu odmjerenosti serva upravljača, tako i kada su u pitanju kočnice ili tvrdo podešenje ovjesa.

Testni primjerak opremljen Acenta paketom opreme jasno je pokazao da se solidno opremljeno vozilo zadovoljavajuće voznosti može nabaviti i za manje od 100.000 kn. Recimo i kako uz doplatu od nešto više od 5.000 kn kupac dobiva ekskluzivnije dodatke u vidu alu naplataka, automatske klimatizacije, senzore kiše ili pak parking senzore.

Konačno dolazimo do cijena. Nissan Note u kombinaciji slabijeg benzinca i drugog po redu paketa opreme stoji pozamašnih 114.700 kn, no zahvaljujući popustu od čak 17.600 kn model ulazi u grupu pametnih kupovina. Kompaktan, ali prostran i nadasve praktičan model nudi kvalitetu i zadovoljavajuću opremljenost, a pažnju plijeni jednostavnošću korištenja i mogućnostima prilagodbe različitim potrebama.

Važnija serijska oprema (razina Acenta):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci

ABS+EBD+NBAS

ISOFIX držač dječja sjedalice

Daljinsko centralno zaključavanje

Servo upravljač

Kolo upravljača podesivo po visini
Putno računalo
Vozačevo sjedalo podesivo po visini 

El. podizači svih stakala

El. pokretani i grijani bočni retrovizori

Klima uređaj

Audio sustav (CD, 4 zvučnika) + Bluetooth

Kontrola audio-sustava na upravljaču

Priključak za MP3 player

Family Pack:
- Središnji nasloni za ruke (sprijeda)
- Stolići na naslonima prednjih sjedala
- Mrežica na naslonima prednjih sjedala
- Pretinac u suvozačevom sjedalu
- Flexiboard

Hlađeni suvozačev pretinac

Djeljiva stražnja klupa (60:40)

Prednje maglenke

Bočne letvice u boji vozila
15" naplatci, gume 185/65

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Metalik boja

1.600

Nissan Note 1.4 Acenta

114.700

Cijena testiranog vozila

116.300

Cijena s popustom (-17.600 kn)

98.700

Akc. cijena: Note 1.4 Visia

84.400

Cijene vrijede od 01.08.2009.g

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU