Nova Micra stigla u Hrvatsku

Tekst. M.N.
Foto: Nissan

ČETVRTA generacija najmanjeg Nissana stigla je na hrvatsko tržište. Potpuno nova Micra donosi brojne tehnološke novosti i novi dizajn, a starta cijenom od 79.600 kn.

Nissan Micra, prvi japanski model koji se okitio titulom europskog automobila godine (1993. g) na hrvatskom tržištu nije nepoznanica. Visoko cijenjen model u posljednjem je izdanju dobio i toliko tražen fashion prizvuk, a ostao je cijenjen zbog visoke kvalitete, uzorne motorne potpore i svih ostalih kvaliteta prepoznatljivih za ovaj japanski brand.

Micra radi novi korak, to je prvi Nissanov model postavljen na novu V-platformu, ali i prvi koji dobiva paletu naprednih trocilindarskih motora.

Nova Micra razvijena je u Japanu u Nissanovom globalnom centru za proizvodnju i konstrukciju (GPEC) te će zamijeniti model (K12) lansiran 2002. godine. Zanimljivo, Micra se više ne proizvodi ni u Europi niti u Japanu, već u četiri tvornice u Kini, Indiji, Meksiku i Tajlandu, gdje je zuropskom tržištu namijenjena naklada iz indijskih pogona (Chennai).

Estetski Micra više ne izgleda toliko napredno, no zadržava prepoznatljivost prethodnih generacija. Micrin koeficijent otpora zraka iznosi pohvalnih 0,33. Dimenzije se nisu previše mijenjale, visina je pala za 10 mm, dok je širina porasla za 5, a duljina za 61 mm. Međuosovinski razmak bilježi plus od 20 mm, dok je kapacitet prtljažnika zadovoljavajućih 265 l.

Tzv. pristup ''povezane čahure'' donosi ergonomski oblikovan interijer s klasično koncipiranom pločom s mjernim instrumentima. Prostranost ispunjava očekivanja, kao i dojam kvalitete izrade koji je na višoj razini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Micru pokreće novi trocilindarski benzinski motor naglašene štedljivosti. U atmosferskoj izvedbu 1,2-litreni motor razvija 59 kW/80 KS i 110 Nm, a karakterizira ga prosječna potrošnja od 5,0 l/100 km i emisija CO2 od 115 g/km. Druga izvedba, s izravnim ubrizgavanjem i mehaničkim kompresorom razvija 72 kW/98 KS i 142 Nm, a emisija CO2 iznosi samo 95 g/km. Potonji na naše tržište stiže tijekom jeseni.

U Nissanu su toliko zadovoljni karakteristikama motora da dizelsku inačicu ne smatraju potrebnom. Konkretno, ovi motori zahvaljujući naprednim tehnologijama troše i do 30% manje goriva u odnosu na ekvivalentne četiri-cilindarske motore.

Svi modeli standardno su opremljeni servoupravljačem, klima-uređajem, audio-sustavom, el. podizačima stakala sprijeda, a iz poglavlja sigurnosti imaju 6 zračnih jastuka i ESP sustav. Accenta donosi još automatski klima-uređaj, tempomat i limitatorom brzine, dok najviša razina Tekna uvodi naprednu tehnologiju poput sustava mjerenja slobodnog parkirnog mjesta (Parking Slot Measurement -  PSM) sa sustavom Nissan Connect, koji objedinjuje satelitsku navigaciju i sustav za zabavu.

Ponuda je krajnje pojednostavljena. Čini ju isključivo izvedba s pet vrata, a kupcima su na raspolaganju jedan motor i dvije verzije mjenjača. Pridodamo li tomu tri razine opreme (Visia, Accenta i Tekna) rezimirat ćemo kako ponuda modela starta cijenom od 79.600 kn, a završava na 98.600 kn za najbolje opremljenu izvedbu. Tu je još i popis opcija koncipiran u nekoliko paketa, kao i CVT mjenjač koji se naplaćuje 10.000 kn.

>> Baza automobila: Nissan Micra

Sve u svemu, Micra na hrvatsko tržište stiže kao pravo osvježenje, tehnološki napredan model niske potrošnje i bogate opremljenosti, koji se nudi po sasvim poštenoj cijeni.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara