Novi Lexus GS
LEXUS radi prvi značajan korak ka ostvarenju cilja da u bliskoj budućnosti stekne status glavnog igrača kad su u pitanju vrhunska vozila, bez obzira na klasu i namjenu. Ove godine stiže hibridni SUV model RX400h, a tijekom travnja je u St. Tropezu javnosti predstavljen potpuno novi GS, Lexusova glavna uzdanica na europskom tlu.
L-finesse
Ozbiljnost pristupa prodoru na europsko tržište vidljiv je u svakom detalju. Već se izvana GS može pohvaliti kao prvi serijski model s “Lexus Design” filozofijom L-finesse s kojom smo se mogli upoznati na nekoliko posljednjih studija. Vrlo moderan vanjski izgled potenciran je aerodinamičnom formom (Cd=0,27), gdje je stilskim rješenjima ostvaren dojam masivnosti.
Novi model je u odnosu na prethodnika narastao tek 20 mm u duljinu (4.825 mm), ali je zato međuosovinski razmak s 2850 mm čak 50 mm dulji. Time je značajno porastao dostupan prostor u kabini, a također se puno dobilo i na dinamičkim svojstvima u vožnji. Jedinstveno vanjsko i unutrašnje sekvencijalno osvjetljenje koristi LED tehnologiju osvjetljenja čime Lexus nastavlja tradiciju gradnje, ako ne najljepših, onda barem najoriginalnijih svjetala u klasi.
Jednako zanimljiva je i unutrašnjost. Luksuzna kabina s kombinacijom nenadmašne kvalitete nudi prvoklasan komfor. Jedinstvena izvedba kućišta mjernih instrumenata s elektronskim kromatskim uređajem (ECD) i tipkama osjetljivim na svjetlo daje poseban ugođaj dodatno naglašen brojnim modernim rješenjima, dosad neviđenim na europskom tržištu.
Kako kaže Shigetoshi Miyoshim, vođa projekta razvoja novog GS-a i autor modela SC430, prvi kontakt s automobilom iznimno je važan. Automobil mora svom vlasniku pružati hedonistički ugođaj za sva osjetila, a to su opip, okus, njuh, vid i sluh. Najbolji primjer za to su vrata. Pazilo se na osjećaj primanja kvake na vratima, njen rad, zvuk zatvaranja vrata, te akustiku kabine prije pokretanja motora. Nadalje, vlasniku je važan miris i osjećaj u unutrašnjosti, osvjetljenje, pa čak i mekoća presvlaka naslona za ruke. Uglavnom, svi dostupni dijelovi automobila napravljeni su kako bi putnicima pružili što veći gušt.
Za one najzahtjevnije postoji podulji spisak dodatne opreme. Audiofilima kojima serijski audio-sustav s deset zvučnika nije dovoljan namijenjen je Mark Levinson surround system s 14 zvučnika i 350 W ukupne snage. Stavljate li na prvo mjesto komfor, preporuka je odabir sustava grijanja i ventilacije sjedala, inače električno podesivih u deset smjerova.
Benzinska rapsodija
Isto načelo vrijedi i po pitanju mehanike. GS je postavljen na novu platformu s prednjim ovjesom izvedenim s dvostrukim poprečnim ramenima, te stražnjim s multilink osovinom. Top model posjeduje podesivi varijabilni ovjes (AVS) s izborom dva podešenja amortizera, Normal i Sport.
Vlasnik može birati između dvije motorne izvedbe. Slabiju inačicu pokreće novi tri-litreni benzinski V6 motor s 249 KS i 310 Nm koji kombinira stehiometrijski sustav izravnog ubrizgavanja s dvostrukim VVT-i (sustav optimiziranog varijabilnog tempiranja usisnih i ispušnih ventila) čime nudi optimalne performanse i nisku razinu potrošnje i emisija. Krajnji ishod je slijedeći: GS300 ulovi stotku za 7,2 sekundi, postiže 240 km/h maksimalne brzine i prosječno troši 9,8 l/100 km.
Za top izvedbu je rezerviran stari znanac poznat po rafiniranom radu i velikoj snazi. 4,3-litreni V8 motor blago je modificiran, razvija 283 KS i 417 Nm, a potjera automobil do 100 km/h u 6,1 sekundi. Prosječna potrošnja je vrlo solidnih 11,4 l/100 km.
Novo razvijeni je i elektronički upravljani šest-stupanjski ECT automatski mjenjač sa opcijom sekvencijalnog rada, koji se serijski nudi u obje motorne izvedbe. Udobnosti u vožnji doprinosi AI-SHIFT sustav koji automatski mijenja raspored mijenjanja brzina prema uvjetima na cesti i stilu vožnje. Električni EPS servo-upravljač opskrbljen je sustavom koji proporcionalno brzini kretanja mijenja prijenosne omjere upravljačkog zupčanika omogućujući optimalne uvjete u svim režimima vožnje.
Najsigurniji automobil Executive klase
Kad je u pitanju sigurnost nema sumnje da je GS jedan od najsigurnijih automobila u svijetu, što je potvrdio i Euro NCAP dodijelivši mu pet zvjezdica za zaštitu odraslih putnika. Najvišu ocjenu osvojio je za bočni udar (100 %), kao i za čeoni (93 %), dok je u segmentu zaštite pješaka proglašen najboljim u klasi.
Primjena odgovarajućih materijala, vrlo kruta karoserija, zaštitni kavez i brojna ojačanja u branicima bili su osnovni preduvjet u razvoju Lexusove limuzine. Kako bi uspjeh bio potpun svemu tome je dodana brojna sigurnosna oprema, dosad neviđena u ovom segmentu. Putnike štiti čak deset zračnih jastuka među kojima su i oni za koljena vozača i suvozača.
Lexus GS430 nudi posljednju generaciju Lexusovog VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management) integriranog sustava upravljanja kretanja vozila, koji poboljšava performanse, kontrolu prianjanja uz podlogu i stabilnost vozila.
Također, uz nadoplatu je dostupan PCS (Pre-Crash Safety) sustav za sigurnost prije sudara, koji preventivno optimizira prednji zaštitni pojas i sustave kočenja u nuždi kako bi se smanjile posljedice sudara, dok dopunski sustav prilagodljivog tempomata (Adaptive Cruise Control) automatski usklađuje brzinu GS-a s brzinom vozila ispred njega.
Uza sve to, GS posjeduje sve popularnije elemente kao što su I-AFS prilagodljiva prednja svjetla (Intelligent Adaptive Front Lighting) i TPWS sustav upozoravanja na tlak u gumama (Tyre Pressure Warning System).
Novi GS je prvi globalni projekt marke čiji cilj je ojačati ime Lexus izvan granica Sjeverne Amerike, a prvenstveno u Europi. Na Starom kontinentu japanska luksuzna marke mjesečno prodaje nekoliko tisuća automobila (3.148 u ožujku), a očekuje se da bi modeli kao što je GS trebali prodaju barem udvostručiti. Tomu će svakako doprinijeti potpuna obnova game u naredne dvije godine, te širenje na donedavno zapostavljena tržišta kao što je Rusija.
Potencijalni kupci u Hravstkoj se moraju strpjeti još nekoliko mjeseci do dolaska Lexusove prve postave. Prvi prodajni salon biti će otvoren u Zagrebu početkom iduće godine. Informacije radi, GS 300 se upravo počeo prodavati u Velikoj Britaniji po cijeni od 30.400 GBP što je oko 45.000 eura.
Lexus - najvažnije inovacije
Prvi u svijetu
Lexus Parking Assist (pomoć pri parkiranju) sa stražnjima monitorom i senzorima koji prate okretaje upravljača.
Prvi u Europi
Najnapredniji Pre-Crash sigurnosni sustav (PCS) trenutno dostupan na tržištu;
DVD satelitska navigacija s integriranim sustavom izbjegavanja prometa (DRG - Dynamic Route Guidance);
7-inčni touch-screen zaslon u boji, preko kojega se upravlja audio sustavom, klima uređajem, navigacijom i Bluetooth® bežičnom telefonskom tehnologijom;
Glasovno pokretanje audio sustava, klima uređaja i navigacije s mogućih 200 glasovnih naredbi;
Pametni sustav ulaska i pokretanja.
Prvi u segmentu
Do 10 zračnih jastuka uključujući zračne jastuke za koljena kod vozača i suvozača;
Podesivi tempomat (ACC);
Inteligentni podesivi sustav prednjih svjetala (I-AFS) i sustav upozoravanja na tlak u gumama (TPWS);
Prednji odbojnik nove generacije, dizajn poklopca motora i maske usmjeren na bolju zaštitu pješaka;
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati