Novo lice Avensisa

Piše:
petak, 20.2.2004. 08:28
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Novo lice Avensisa

TOYOTA će u Ženevi paralelno s novom Corollom Verso premijerno predstaviti obnovljeni Avensis Verso i time najaviti snažniji angažman u klasi velikih monovolumena.

Tržište monovolumena u Europi ima značajnu ulogu. Samo u protekloj godini ukupna prodaja je iznosila 1.45 milijuna vozila, od čega 300.000 otpada na velike monovolumene tj  full size MPV modele. Upravo tu Toyota puca iz najjačeg oružja i nudi čak dva modela, atraktivnu Previu i obnovljeni Avensis Verso.

Avensis u monovolumenskom izdanju plijeni pažnju skladnim oblikom, koji predstavlja pola puta između karavana i monovolumena. Naime, Avensis je visinom od 1.675 mm najniži u klasi što mu osigurava povoljni vizualni identitet vozila izrazito harmoničnih linija.

Zadovoljstvo putovanja

Avensis Verso se proteže na 4.650 mm duljine i 1.760 mm širine, što je uz međuosovinski razmak od 2.825 mm garancija vrhunske ponude prostora u unutrašnjosti. Toyotinom adutu u prilog govori i podatak o najvećoj duljini putničkog prostora koja iznosi čak 3.205 mm. Model pruža potpuni komfor za maksimalno sedam putnika, kada kapacitet prtljažnika iznosi 282 litre. Preklapanjem drugog i trećeg reda sjedala obujam prtljažnog prostora raste do 1.556 odnosno 2.422 litre mjereno do krova.

Današnji monovolumeni redovito udovoljavaju visokim standardima ergonomije, a Avensis ide korak dalje. Konstruiranju svakog detalja je posvećena velika pažnja, od dizajna tipki, pa sve do pozicije mjernih instrumenata. Ulogu centralnog info displaya  kod Avensisa preuzima LCD zaslon u boji s implementiranom touch-screen tehnologijom. Zaslon u titan look okviru pruža sve relevantne informacije, od DVD navigacije do projiciranja slike za pomoć pri parkiranju.

Položaj za upravljačem je odličan neovisno o konstituciji vozača. Naime upravljač je podesiv po visini i dubini, a vozačko sjedalo je moguće pomicati 240 mm u uzdužnom i 44 u vertikalnom smjeru.

Najsigurniji u klasi?

Kad je u pitanju pasivna i aktivna sigurnost, Toyota je uvijek bila u samom vrhu. Avensis Verso trenutno je jedino vozilo u svom razredu koje u serijskoj opremi ima 15-palčane disk kočnice na sva četiri kotača. Nadalje, tu je još četverokanalni ABS kočioni sistem potpomognut
elektronskom raspodjelom kočione sile (EBD) i sustavom za trenutno povećanje kočione sile u
kritičnim situacijama (BAS). Pridodamo li tome nisko postavljeno težište Avensis Verso ima odličan preduvjet da ostvari najbolje kočenje u svom razredu. To potvrđuje i službeni podatak koji kaže da će se oko 1.500 kg teško vozilo s brzine od 100 km/h zaustaviti nakon 39.2 metra (hladne kočnice).

Uz nadoplatu se nudi sustav VSC + TRC zahvaljujući kojem je moguće održati vozilo na cesti u kritičnim situacijama pomoću oduzimanja snage ili kočenjem pojedinih kotača.

Deformaciju putničkog prostora sprječavaju specijalno oblikovani nosivi elementi oko putničkog prostora. Prednji i zadnji kraj vozila upijaju energiju sudara, a tu su još i brojna ojačanja raspoređena na bitnim odnosno najosjetljivijim mjestima (stup, vrata, itd.). U slučaju sudara nožne komande i upravljač pomiču se prema naprijed, pa je mogućnost ozljede vozača svedena na najmanju moguću mjeru.

Vozača i suvozača štite po tri zračna jastuka (ukupno šest), kao i sigurnosni pojasevi sa zatezačima i graničnicima zatezne sile. Sigurnosni pojasevi u drugom i trećem redu
posebno su prilagođeni za pričvršćivanje dječjeg sjedala (ISOFIX).

Motorizacija neizmijenjena

Ponuda motora je ostala neizmijenjena, što i ne čudi s obzirom da posjeduju sva moderna tehnička rješenja.

Benzinski 2.0 DOHC motor posjeduje VVT-i tehnologiju, a ističe se iznimno povoljnom potrošnjom goriva koja u prosjeku iznosi 8.6 l/100 km. Pri tome motor pruža solidne performanse: ubrzanje do 100 km/h traje 11.2 sekunde, a maksimalna brzina solidnih 192 km/h. Ukoliko se odlučite za 4-stupanjski automatski mjenjač morate računati s nešto većom potrošnjom goriva (+0.3 l/100 km) i nešto lošijim voznim osobinama (12.1 s, 180 km/h).

U 55 % slučajeva kupci se odlučuju za dizelsku izvedbu. Ključ je naravno u iznimno niskoj potrošnji goriva (6.5 l/100 km). 116 KS maksimalne snage i 250 Nm okretnog momenta dostupnog u rasponu od 1.800 do 3.000 o/min čine dizelski Avensis Verso idealnim alatom za duge staze. Performanse su tek neznatno lošije od benzinca, ubrzanje do stotke traje 12.5 sekundi, a maksimalna brzina prihvatljivih 180 km/h.

Novi Avensis Verso ima novo lice i stare kvalitete, a to su odlična kombinacija komfora i voznih osobina, te poslovično visok stupanj završne obrade. 

Miljenko Nikolić

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije