Opel Astra GTC – drugo lice ljepotice
NOVA Opel Astra u trovratnoj izvedbi bit će premijerno prikazana na predstojećem auto-salonu u Parizu. Najuzbudljivija Astra do sada kombinirajući eleganciju i beskompromisni sportski nastup predstavlja Opelov kompakt u potpuno novom svijetlu.
S novom karoserijskom inačicom stiže i novo ime. GTC je kratica za Gran Turismo Compact, što dovoljno govori o ozbiljnosti projekta koji bi mogao steći popularnost legendarnog Kadetta GSI iz prošlog stoljeća. Široka lepeza snažnih motora u kombinaciji s poznatim kvalitetama klasične izvedbe i atraktivnim dizajnom trebali bi biti dovoljan magnet za prvenstveno mlađu publiku.
Motori do 200 KS
Astra GTC će biti dostupna u kombinaciji s pet benzinskih motora u rasponu snage od 90 do čak 200 KS. Tu je i još uvijek nova lepeza CDTI motora među kojima je posebno zanimljiv 1.9 CDTI u snažnijoj izvedbi od 150 KS. Svi motori udovoljavaju Euro 4 standardu emisije ispušnih plinova, a snažniji dizelaši su opremljeni DPF (diesel particulate filter ) filtrom, što Astru svrstava u enviroment friendly proizvode.
U tehnološkom smislu Astra s parom vrata manje ničime ne zaostaje za izvedbom s pet vrata. IDS Plus podvozje s elektronskom CDC (Continuous Damping Control) kontrolom tvrdoće ovjesa ostaje u ponudi, baš kao i AFL (Adaptive Forward Lighting) zakretna prednja svijetla. Dodatno, vozač GTC-a može aktivirati sustav sportske vožnje pritiskom na tipku SportSwitch koja regulira podešavanje tvrdoće ovjesa kao i odaziv papučice gasa i upravljača, a sjedinjen je s automatskim i Easytronic prijenosom dodatno modificiranim za sportskiji stil vožnje.
Hans Demant, predsjednik i glavni direktor Adam Opel AG, te potpredsjednik GM Europe za inženjering komentira novi model: “Astri GTC smo dali jedinstveni izgled, ali pritom ne umanjujući užitak svakodnevne vožnje. Model s troja vrata namijenjen je kupcima koji traže izražajan dizajn i automobil kojeg je uistinu zabavno voziti.” Glavni dizajner i direktor dizajnerskog odjela u GM Europe Friedhelm Engler, dodaje: “U usporedbi s ostalim Astrinim inačicama, pojačali smo emocionalnost dizajna GTC-a. GTC ima jasan, čist dizajn, te predstavlja najdinamičniji izražaj Astrinih oblika. To naravno nije postignuto jednostavnim oduzimanjem broja vrata s postojećeg modela.”
Sigurna i prostrana
Visok stupanj pasivne i aktivne sigurnosti za Astru je uobičajena karakteristika zahvaljujući Safatec sigurnosnom sustavu, ključnom elementu za osvajanje pet EuroNCAP zvjezdica.
Atraktivno skrojena vanjština ne donosi puno novosti u pogledu gabarita. 4.288 mm duga karoserija tek je oko dva centimetra niža čime je naglašen sportski karakter automobila. Prevjesi su u skladu sa trendovima svedeni na minimum, dok je silueta krova nešto jače povijena prema stražnjem kraju. Posebno dojmljive su obline na mjestu nekadašnjih stražnjih vrata, gdje je ispupčenjem naglašena širina.
Blage ali efektne izmjene vanjštine nisu naškodile komforu putnika. 2.61 m međuosovinskog razmaka sasvim je dovoljno da se putnici na stražnjoj klupi ne osjećaju zapostavljeno. Kapacitet prtljažnika je sa 380 litara ostao na razini standardne Astre, a obujam mu se može povećati preklapanjem stražnjeg naslona u omjeru 60:40 ( uz doplatu 40:20:40).
Jedna od većih novosti je panoramski stakleni krov koji ima premijeru na GTC izvedbi. Obilje svijetla i veća doza udobnosti u vožnji, uz neizostavnu ekskluzivnost, zasigurno će doprinijeti njegovoj popularnosti.
Astra GTC će se proizvoditi u belgijskim pogonima, gdje se trenutno sklapaju pet-vratna i karavanska izvedba. Prema planovima tvrtke, najdinamičnija Astra bi trebala imati godišnju nakladu od 70.000 primjeraka i do 20 % udjela u prodaji Astre na europskim tržištima. Prodaja Astre GTC kreće u proljeće iduće godine.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati