Peugeot 1007: Koncept Sesame zaživio u novom, najmanjem Peugeotu

Piše:
petak, 2.7.2004. 19:59
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Peugeot 1007: Koncept Sesame zaživio u novom, najmanjem Peugeotu

PEUGEOT je danas objavio prve fotografije i tehničke detalje svog prvog automobila koji će umjesto tri, u imenu imati četiri brojke.

Model 1007 svojim se linijama i tehnološkim rješenjima direktno nastavlja na koncept Sesame, prvi puta javnosti predstavljen na Paris Motor Showu 2002 godine. Za dizajn je odgovoran Pininfarina, s time da su klizna bočna vrata djelo dizajnerskog tima Peugeota.

Dizajn prednje maske nastavlja se na posljednje estetske smjernice francuske marke, s velikim svjetlima ukopljenima u poklopac motora. U središtu pažnje promatrača svakako je rešetka hladnjaka, unutar koje se nalazi lavić, zaštitni znak tvrtke.



Stražnji pak, kraj izgleda mnogo manje obiteljski, ali ga ispresjecane cjeline ne čine ništa manje privlačnim, štoviše, usudili bi se reći da automobil čak bolje izgleda straga no od naprijed, što posebno naglašavaju stražnja svjetla. Bočna tračnica kojom se kreću vrata prilikom otvaranja i zatvaranja proteže se i na stražnju stranu automobila, čime spaja bok i stražnji kraj automobila, što izgleda izvrsno. Još jedan vrlo lijep detalj su i kvake.

Kad se otvore vrata, putnici i vozač imaju dojam prostranosti i komfora, zahvaljujući monovolumenskoj koncepciji 1007-ice, kao i Caméléo konceptu boja, te visini od 1.61 metara i dužini od 3.73 metra. Centralna konzola dijelom je poznata s drugih modela tvrtke, dijelom je nova, a neki njeni dijelovi namjerno su napravljeni tako da podsjećaju na model iz srednje klase 407, a sve kako bi kupci imali dojam luksuza.

Najveća su inovacija ipak bočna klizna vrata, koja će biti električna. Ovo je dobro promišljen potez iz Peugeota, jer osim što se time daje dašak ekskluzivnosti automobilu, također se rješava i praktični problem kojeg bi slabije osobe mogle imati kod otvaranja vrata. Dodatna je prednost što će se s ovim automobilom moći parkirati na stvarno uska mjesta, jer nema potrebe za bočnim prostorom nužnim za otvaranje klasičnih vrata na automobilima. Dodajmo samo da su vrata, kad su otvorena, svojom širinom u razini širine retrovizora, a još jedna prednost ovakvih vrata jer i to što prilikom njihovog otvaranja nije moguće slučajno ozlijediti prolaznike ili npr. motocikliste i skuteraše.

Električna vrata na 1007-ici se otvaraju pritiskom na gumb na daljinskom upravljaču, i to tako da kad su otvorena ne produžuju automobil niti za milimetar, već se savršeno uklapaju u njegovu dužinu. Putnicima tako ostaje 920 mm širine za ulazak, što je i više nego dovoljno prostora za većinu osoba prosječnog rasta. Pristup prednjim sjedalima je u potpunosti neometan kad su vrata otvorena, dok će oni koji prostupaju stražnjim sjedalima u najgorem slučaju morati malo pomaknuti prednja, no i to je zadatak koji se u ovom automobilu obavlja s lakoćom.

Vrata je moguće otvoriti zasebno, a funkcije na daljinskom još omogućavaju i zaključavanje i otključavanje vozila, s time da će sve te funkcije biti dostupne i na tipkama za manipulaciju vratima koje će se nalaziti na upravljaču. Naravno, vrata je moguće otvoriti i klasičnim putem, odnosno kvakama s unutrašnje i vanjske strane. Ugrađeni su i neki sigurnosni sistemi, kao što su sustav koji ne dozvoljava zatvaranje ukoliko naiđe na prepreku (npr. nečiju ruku), sustav koji u slučaju sudara automatski otvara vrata, nemoguće je pomicati vrata dok je otvoren poklopac spremnika goriva, itd.



Unutrašnjost je, naravno, varijabilna. Sjedala se mogu pomicati u mnogo kombinacija, a stražnja su potpuno neovisna, s time da kapacitet prtljažnog prostora, oviosno o kombinaciji i poziciji sjedala u datom trenutku, iznosi od 246 do 416 litara.

Novi Peugeot donosi i novi standard – mogućnost ugradnje do sedam zračnih jastuka i Isofix dječja sjedala sa učvršćenjem u tri točke. Što se tiče platforme, Peugeot 1007 će se proizvoditi na PSA-ovoj platformi broj 1 u Peugeot Citroën proizvodnom centru u Poissyu, s planiranom proizvodnjom od 130 000 komada godišnje.

Motorizacija se zasad sastoji od tri agregata-1.4 litreni benzinac koji se može dobiti sa petobrzinskim ručnim mjenjačem ili sekvencijalnim "2 Tronic" mjenjačem. (75 KS), 1.6 litrenim benzincem koji dolazi samo sa sekvencijalnim mjenjačem (110 KS), te 1.4 HDi dizelaš (70 KS) uz kojeg ide samo ručni petbrzinski mjenjač.

Automobil će biti opremljen sa 15 ili 16 colnim naplatcima, a Caméléo koncept koji omogućava kombiniranje varijanti unutrašnjosti biti će mamac za sve željne individulanosti po prihvatljivoj cijeni. Automobil će se u Francuskoj moći kupiti tijekom prvog kvartala 2005., a ostatak Europe na svoj će red doći u drugoj polovici iduće godine.

 Goran Vuzem

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije