Redizajnirana Toyota Corolla otkrivena na Madrid Motor Showu
UZ FACELIFT, uvodi se i novi dizelski motor, još opreme u osnovnom Terra paketu, mogućnost kupovine Vehicle Stability Controla za sve modele, a dorađena je i pasivna sigurnost.
Neki detalji izgleda preuzeti su sa Verso izvedbe Corolle. Toyotina politika konstantnog poboljšanja proizvoda, potvrđena je redizajnom posljednje generacije Corolle, premijerno predstavljene 2001. godine.
Izuzevši vanjske izmjene, najveća je novost 1.4 D-4D dizelski motor od 90 konja, nastao na bazi agregata koji se ugrađuje u Yaris. Zanimljivo je da će on zamijeniti dvolitreni dizelaš koji se trenutno ugrađuje, a snaga oba motora je ista.
Novi motor zadovoljava Euro IV norme o čistoći ispušnih plinova, a u odnosu na inačicu u Yarisu, snaga mu je porasla sa 75 konja, kao i okretni moment, koji sada iznosi 190 Nm, u odnosu na 170 Nm.
Motor je dostupan sa petbrzinskim (Multi-mode Manual Transmission) mjenjačem, odnosno mjenjačem kod kojeg je kod kojeg je spojka automatska, a njene papučice nema u unutrašnjosti. Taj mjenjač ima tri moda rada- normalni automatski, sportski automatski i ručni kod kojeg vozač mijenja brzine pomicanjem ručice mjenjača. S novim motorom automobil postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h uz ubrzanje od 13.3 (14.5 M-MT) sekunde do stotke, a deklarirana kombinirana potrošnja goriva iznosi 4.8 litara.
U ponudi i dalje ostaje jači dizelaš obujma dvije litre i snage 116 konja, za kojega su razvijene nove komponente usisa kako bi se reducirala razina buke u motoru, a efikasniji hladnjak i ventilator poboljšavaju hlađenje. Ostatak ponude motora sačinjavaju benzinci i to 1.4 VVT-i snage 97 konja, 1.6 VVT-i snage 110 konja te 1.8 VVTL-i koji razvija 192 konja, a ugrađuje se u T-Sport izvedbu.
Dijelovi pasivne sigurnosne opreme isti su kao i na Verso izvedbi, odnosno odsad je Vehicle Stability Control (VSC) moguće dobiti sa svim modelima, a u vozačev i suvozačev zračni jastuk ugrađeni su inflatori koji ih pune zrakom u dvije faze kombinirani sa senzorom za poziciju sjedala i za detektiranje ozbiljnosti udarca.
Vozača na činjenicu da se nije vezao upozorava dvofazni, audio i vizualni sustav alarma, koji je standardna oprema za prednja sjedala, a suvozački zračni jastuk moguće je deaktivirati ključem. Sve verzije su dobile veće retrovizore. Od ostalih vizualnih izmjena treba napomenuti prednja svjetla i izbočinu na rešetki hladnjaka, koja je identična onima na izvedbi Verso. Straga je novi masivniji odbojnik, a svjetla su crvena.
Unutrašnjost je također pretrpjela neke sitne izmjene, a najvažnije je naglasiti kako je najjeftiniji paket opreme, Terra, obogaćen. Sa njim će se odsad serijski dobivati prednji električni prozori, daljinsko zaključavanje, osvijetljen pretinac za rukavice koji se može zaključati, audio sustav s CD playerom i četiri zvučnika te napredno Optitron osvjetljenje za instrumente.
Redizajniran je izgled kola upravljača koje će odsad u svim modelima serijski biti moguće podešavati i po visini i po dubini, kontrole audio sustava na upravljaču su pomaknute na središnji dio. Što se tiče komfora, tempomat je odsad opcija i za 1.6 benzinski i 2.0 D-4D benzinca.
Velike promjene izvršene su na T-Sport modelu, koji se nije baš najbolje nosio s konkurencijom. Promjene su vidljive na novom prednjem odbojniku, koji ima šire maglenke, novim prednjim i stražnjim spojlerima, a od nevidljivih treba istaknuti izravnano podvozje koje omogućava veću stabilnost pri velikim brzinama.
Prednji i stražnji ovjes je dramatično izmijenjen, promjene su dovele do sniženja automobila za 20 milimetara, a novi su amortizeri i još neke komponente. Također je promijenjen i osjećaj na upravljaču, koji je zbog smanjenja kruga zakretaja sa 3.5 na 3.2 mnogo direktniji. T-Sport model je u unutrašnjosti dobio upravljač i ručicu mjenjača prošivene crvenim koncem kako bi se upotpunio sivi tapecirung obnovljenih sjedala koje pružaju još bolje bočno držanje tijela. Tu su još i neki detalji od materijala koji nalikuju na karbon, što bi trebalo dati sportskog štiha, no naša je bojazan da ne daju kontraefekt, što se kod ovakvih kombinacija zna dogoditi.
Kao šlag na kraju, spomenimo uvođenje novog paketa opreme Sport, nastalog na baznoj Terra opremi, a vizualno iznutra i izvana sličnog T-Sportu. Jedni je problem što će se Sport prodavati samo u određenim zemljama, a zasad nije poznato kojim. Prodaja u Europi počinje od sredine lipnja pa sve do kraja ljeta, ovisno o tržištu.
Goran Vuzem
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati