Rexton 270 Xdi Sport - Korejski Nijemac

Piše:
srijeda, 1.9.2004. 16:11
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Rexton 270 Xdi Sport - Korejski Nijemac

EUROPLJANIMA premijerno prikazano na ZG Auto Showu, posljednje vozilo korejskog proizvođača SsangYonga koristi Mercedesov agregat, Borg-Wagnerov pogon i atraktivan dizajn kako bi privukao kupce koji žele terenca drugačijeg od svega što se nalazi na tržištu Mnogo je prednosti ovog automobila. Kupite li ga, sigurno je da ulazite u svijet vozača koji biraju drugačije.

Naime, u zemlji u kojoj je za određeni dio vozačke populacije dobar automobil samo njemački automobil, SsangYong spada u potpunu egzotiku, koju gledaju s podsmjehom. Sve dok ne čuju da se ispod poklopca motora nalazi agregat koji je proizvod Mercedesovih stručnjaka.

Onda stvar postaje potpuno drukčija, i kupca se više ne gleda kao čudaka koji je istresao 267.000 kuna za automobil nepoznate marke, k tome još korejske. Tada i zakleti ljubitelji njemačkih automobila shvaćaju prednosti kupovine ovog dalekoistočnog proizvoda.

Druga velika prednost Rextona je njegov vanjski izgled.

Dizajn



Potpuno neobičan i originalan dizajn koji se oslanja na oble i blage linije bolji je sprijeda no straga. Naime, izdužena svjetla zajedno s dvije rešetke uspijevaju sakriti prave dimenzije automobila, dok straga sve zajedno izgleda previše heterogeno, kao da je sastavljeno od nekoliko različitih automobila, tako da prave dimenzije upadaju u oči.

Kad ga se gleda s boka, Rexton odaje dojam automobila koji je u razredu s većim SUV-ovima, no on je ipak malo glomazniji automobil. Krovni nosači također pridaju na impozantnosti automobila, čije su dimenzije značajne. Tu se krije treća prednost - prostranost.

Svojom dužinom od 489, širinom od 187 i visinom od 183 centimetra SsangYong Rexton spada u klasu terenskih vozila, iako mnogi neopravdano misle kako se radi o SUV-u.

Testirani primjerak imao je 16 colne aluminijske kotače, a boja je metalik svijetlo plava, uz ovaj paket opreme mora se doplatiti, a košta 2500 kuna.

Unutrašnjost



Što se tiče unutrašnjosti, ovdje Rexton nije ni nalik onome izvana. Ako se uzme u obzir da automobil izvana gleda mnogo prolaznika i ostalih vozača, onda bi i unutrašnjost trebala biti bolja, jer ovo nije jeftin automobil. Povoljan da, jeftin ne.

Prvo što nije na razini jest boja tkanine na sjedalima. Iako su izrađena od kvalitetnog materijala, boja im je, jednostavno rečeno neugledna.

Ostatak automobila dizajniran je prvenstveno s namjerom da se svidi kupcima u Kanadi i SAD-u, tako da se prosječan Europljanin i neće previše oduševiti.

Sve je nekako ravno, a neke komande i prekidači su na malo manje uobičajenim mjestima. Naprimjer, uključivanje stražnjeg brisača i pranje stražnjeg stakla nalazi se gumbu postavljenom lijevo od volana, što prvo vrijeme zna zbunjivati.

S druge strane, iako nije prelijep, Rexton je kvalitetno proizveden. Komandna ploča i plastika solidne su kvalitete (iako na prvi pogleda izgledaju jeftino), a jedini prigovor ide k završnoj obradi, koja je svugdje bila izvrsna, osim kod jednog spoja na armaturi, no ne radi se ni o čemu strašnom.

Naprijed se sjedi odlično, a straga mjesta ima dovoljno za sve putnike, s time da će oni u ovom paketu uživati zaštićeni od pogleda znatiželjnika, jer su stražnja stakla zatamnjena.

Što se tiče praktičnosti, automobil je opremljen s mnoštvom sitnih pretinaca koji se nalaze na svim pravim mjestima, dok je za svaku pohvalu dizajn i izvedba držača za čaše, koji stoje polukružno u odnosu na središnju konzolu, u koju su tako izrazito fino ukomponirani.

Što se tiče opremljenosti, već se u standardnoj izvedbi dobiva ABS, zračni jastuci za vozača i suvozača, električno pokretana, grijana i preklopiva vanjska ogledala 16 colni alu naplatci, automatska klima, zatamnjena stakla, svjetla za maglu, servo upravljač podesiv po visini, lumbalna potpora na prednjim sjedalima, zadnji brisač, središnje daljinsko zaključavanje, itd.

Sport oprema, kakva je bila na testiranom automobilu sastoji se od kožom obloženog obruča volana i TOD sustava.

Motor i vozne osobine



Torque on demand skraćenica je za elektronski sustav razvijen od strane Borg-Wagnerovih stručnjaka kojim se podešava prijenos snage, ovisno o ritmu vožnje, opterećenju i vrsti podloge. U optimalnim cestovnim uvjetima 97 posto snage prenosi se na stražnje kotače te je pogon praktički samo preko dva kotača. U slučaju proklizavanja snaga se povećano prenosi i na prednje kotače, do najviše 44 posto. Također je moguće uključiti opciju stalnog pogona na sva četiri kotača, kao i reduktora, prvog za manje a drugog za više zahtjevnu terensku vožnju.

Za razliku od većine terenaca, ovdje Rexton odudara sa svojim principom uključivanja, koja se vrši pritiskom na gumbe na središnjoj konzoli. Mogućnost solidne vožnje po terenu očitava se i u kutu prilaska preprekama, koji sprijeda iznosi do 28,5 stupnjeva, a straga do 25 stupnjeva, dok je minimalna udaljenost automobila od poda 200 milimetara.

Što se tiče motora, radi se o dobro poznatom Mercedesovom petocilindričnom turbodizelu koji koristi common rail sustav ubrizgavanja goriva, kao i četiri ventila po cilindru, dvije bregaste osovine i turbopunjač promjenjive geometrije.

Sve to zajedno pruža 165 KS pri 4000 okretaja u minuti, kao i okretni moment od 340 Nm, koji je dostupan od 1800 pa do 3200 o/min. Toplo preporučamo uzimanje automatskog mjenjača, koji će olakšati vožnju, i izbaciti na površinu pravi komfor ovog automobila.

Motor snažno vuče već iz nižih okretaja, te zbog dosta okretnog momenta postoji dovoljno snage za bržu vožnju, no nju sprečavaju upravljač, koji je previše neosjetljiv i nekomunikativan, te karoserija, koja se neugodno naginje.

Iako mu je maksimalna deklarirana brzina 177 km/h, Rexton će na autocesti uz malo upornosti na brzinomjeru pokazati 190 km/h, no tada treba biti oprezan jer je zbog visokog težišta i karoserije i pri najmanjem vjetru potrebno stalno korigirati smjer kretanja.

Na terenu se ponaša solidno, mišljenja smo kako bi s ozbiljnijim i boljim gumama sve bilo mnogo dojmljivije, jer je pogon izveden solidno, a snage ima napretek. Što se tiče potrošnje, ona je još jedna od prednosti ovog automobila. Iznosila je deset litara dizelskog goriva.

Zaključak



SsangYong Rexton kvalitetan je automobil vrlo povoljne cijene. Za razliku od SUV-ova koji preplavljuju tržište, on zadržava karakter pravog terenca, dok s druge strane nudi komfor limuzine.
Cijena je izrazito povoljna. Jedna od većih prednosti nedostatak je mnoštva elektronike, kao i činjenica da je motor koji je bio ugrađen u testni primjerak provjereni Mercedesov proizvod koji je prebolio sve dječje bolesti, tako da svi kupci mogu biti sigurni u njegovu izdržljivost i dugovječnost. Rexton je svakako zaslužio pažnju svih koji razmišljaju o kupnji vozila ovakvog tipa.

Dodatna oprema

Cijena (kn)

Metalik boja

2500

Cijena modela 270 Xdi sport

261.222

Ukupna cijena testnog modela

263.722

>> Više fotografija pogledajte ovdje

G. Vuzem

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti
Najnovije