Saab 93 Sport Sedan 1.9 TiD: hrvatska premijera

Piše:
srijeda, 10.11.2004. 14:16
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Saab 93 Sport Sedan 1.9 TiD: hrvatska premijera

NA PREZENTACIJI održanoj u službenim prostorijama Saab-ovog  zastupstva za Hrvatsku, tvrtke KMAG d.o.o,  novinarima su predstavljene nove motorne izvedbe najpopularnijeg modela švedskog proizvođača.

Novost u ponudi atraktivne švedske limuzine su dvije nove dizelske motorne izvedbe koje zamjenjuju dosadašnji 2.2-litreni četverocilindraš. 1.9-litreni dizelaši već su se dokazali u brojnim modelima GM-a (Alfa Romeo 156, Opel Vectra, itd), a za potrebe Saaba su dorađeni kako bi u potpunosti zadovoljavali visoke kriterije i uspješno se nosili s brojnom konkurencijom.

Oba motora posjeduju common-rail sustav ubrizgavanja druge generacije (1.600 bar, multipoint), turbo-punjač promjenjive geometrije i hladnjak stlačenog zraka. Jedina razlika između izvedbi je u konstrukciji glave motora napravljene od aluminijske slitine. Tako snažnija izvedba (150 KS) ima četiri ventila po cilindru, a slabija dva.

Moderna tehnologija donosi značajan napredak u odnosu na dosadašnji 2.2 TiD (125 KS) motor. Snažnija izvedba raspolaže s 20 % više snage i 15 % većim okretnim momentom (320 Nm), dok slabija izvedba bilježi 5 KS manju snagu  i okretni moment od 280 Nm. Novi motori donose bolje performanse, a potrošnja goriva je manja primjetnih 14 % (1.9/120 KS, 5.7 l/100km).

1.9 TiD se ističu malim stupnjem onečišćenja okoliša što potvrđuje udovoljavanje EU4 normama o ispuhu štetnih plinova. Oba Saab-ova dizelaša opremljena su filtrom krutih čestica, koji ne zahtijeva održavanje i upotrebu aditiva.

Oba motora serijski se isporučuju s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Jača inačica se nudi i u kombinaciji s potpuno novom 6-stupanjskom automatikom razvijenom u japanskom Aisinu. Karakteristike mjenjača se prilagođuju stilu vožnje, a vozaču je na raspolaganju i opcija manualnog rada mjenjača.

Tijekom prezentacije imali smo prilike isprobati slabiju izvedbu. Dojam je da je novi motor tiši i uglađeniji, a posebno zadovoljstvo pričinja ravnomjerno oslobađanje snage i izražena živahnost. Naime, oba motora isporučuju 90 % maksimalnog okretnog momenta u širokom rasponu od 1.750 do 3.250 o/min.

U zastupstvu očekuju značajno povećanje prodaje. Planirana prodaja iznosi dvadesetak primjeraka (dizelskih) do kraja godine, te značajan porast prodaje Saabovog modela tijekom iduće godine. Recimo još da je za osnovnu inačicu s 1.9 TiD motorom od 120 KS potrebno izdvojiti 224.625 kn, a za snažniju inačicu 235.875 kn.

Miljenko Nikolić

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU