Seat Altea 1.6 MPI Style: Obiteljski sa stilom

Piše:
petak, 9.10.2009. 08:40
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Seat Altea 1.6 MPI Style: Obiteljski sa stilom

Tekst i foto: G.T; M.N.

NAKON testa novog Leona prvi smo isprobali obnovljenu Seat Alteu, obiteljski MPV njemačke tehnologije i izazovnog mediteranskog šarma.

U skladu s već uhodanom praksom u svijetu auto industrije tzv. facelift nam donosi uobičajene izmjene ili bolje reći dorade vanjskog i unutrašnjeg izgleda, opreme, motorizacije i sl. karakteristika. Tako je i s trenutnom generacijom Seatove Altee koju smo isprobali u izvedbi s najslabijim benzinskim motorom i paketom opreme Style.

Srećom bez imalo ustručavanja i dalje možemo reći kako je Altea jedan od izgledom najdinamičnijih automobila u klasi. Osvježeni model je samo nastavio s odličnom idejom atraktivnog kompaktnog MPV-a. Kada je riječ o vanjskom izgledu razlika je prvenstveno vidljiva sprijeda, no nova nam Altea donosi obnovljena svijetla i straga.

Tu je i nova maska motora, odnosno rešetka hladnjaka te novi bočni retrovizori i odbojnici, a vrijedi spomenuti i kako Style paket dolazi sa standardnim 16-colnim aluminijskim naplatcima.

Unutrašnjost automobila vjerno prati manje izmjene vanjštine te usklađivanje dizajna s novim Seatovim poimanjem interijera prvotno predstavljenim s posljednjom generacijom Ibize. Ukratko, sve djeluje kompaktno i trajno, no pomalo jeftino i neusklađeno.

Srećom ergonomija je na visokoj razini i upravljanje ovim automobilom nije zamorno niti nakon dužih putovanja, što između ostalog treba zahvaliti novom višefunkcijskom upravljaču te odličnim sjedalima s potporom za lumbalni dio leđa. 

Upravljanju bi smetnje mogla priuštiti tek nešto manja preglednost straga, inače razumljiva kod ovakvih automobila, no unaprijeđena većim stražnjim staklom. Kao nedostatak ćemo spomenuti pomalo komplicirani način upravljanja audio sustavom uočen već kod Ibize. Seatovi stručnjaci su u želji za pojednostavljenjem izgleda središnjeg stupa uklonili veliki broj uobičajenih prekidača i samim time napravili zbrku.

Također, smatramo kako bi električni podizači stražnjih stakala u ovakvim vozilima ipak trebali biti dio standardne opreme. Za pohvalu je prisustvo media-in USB priključka koji osim uobičajenih playera poput i-Poda i sl. "čita" i eksterni HDD. 12V utičnica se nalazi sprijeda i straga, što je još jedan plus.

Kako je riječ o prvenstveno obiteljskom automobilu velika je važnost pridana sigurnosti, pa se testirani model može pohvaliti ABS-om, TCS-om, prednjim i bočnim zračnim jastucima te zračnim zavjesama. Od ostale važnije opreme spomenimo maglenke s corner funkcijom, automatski klima uređaj, audio sustav, tempomat, putno računalo, i sl.

Dimenzije Altee iznose 4.280/1.768/1.598 mm, dok je međuosovinski razmak 2.578 mm. Time je zagarantirana sasvim solidna ponuda prostora, a straga se bez većih problema mogu smjestiti i tri putnika. Zapremina prtljažnika iznosi za segment zavidnih 409 l, odnosno 510 s pomaknutim stražnjim sjedalima prema naprijed. Proizvođač će se njime te ukupnom ponudom prostora unutar putničke kabine pohvaliti kao najvećim u klasi. Stražnja klupa je djeljiva 60/40, a ima mogućnost regulacije i preklapanja naslona. Kada svemu pridodamo i 30 pretinaca (tako barem kažu u Seatu, mi ih nismo uspjeli sve registrirati) jasno je kako je praktičnost na visokoj razini.

Testirani je automobil pokretao 1,6-litreni benzinac koji razvija snagu od 102 KS (75 kW) pri 5.600 o/min te maksimalni okretni moment od 148 pri 3.800 o/min. Motor je tihog i uglađenog rada s ravnomjernom isporukom snage, no ne i najbolji izbor za ovu vrst automobila. Naime, istome nedostaje momenta te ukoliko želite nešto dinamičniju vožnju morate nabirati okretaje, a time ćete neminovno povećati potrošnju goriva. A njoj ne pomaže niti činjenica kako je motor uparen s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem. Kada smo se već spomenuli mjenjač recimo kako ovaj krase karakteristične njemačke osobine, odnosno preciznost, kratki hod i dobro odmjereni prijenosni omjeri.

Inače, potrošnja se kretala oko 10,5 l/100 km u gradu te oko 9 na otvorenoj cesti. Na autoputu uz težu nogu na gasu i viši brzinski prosjek potrošnja će se osjetno povećati, što uz obujam rezervoara od 55 l uvjetuje česta stajanja na benzinskim pumpama.

Altea 1.6 MPI ubrza do 100 km/h za 12,8 sekundi i dostiže najveću brzinu od 181 km/h čime potvrđuje da je prvenstveno obiteljski automobil, a ovo osnovna motorizacija. Ovdje ne treba očekivati vrhunsko držanje ceste, no ono je sasvim solidno te prilagođeno performansama pogonskog stroja, pa svaku umjerenu vožnju odradi bez ijedne zamjerke. Pretjerivanja se pak daju osjetiti pri naginjanju i manjem zanošenju stražnjeg kraja. Kočnice s diskovima 280x22 mm sprijeda i 255x10 mm straga su na razini zadatka i bez problema zaustavljaju Alteu tešku oko 1.400 kg.

Seat Altea je na našem tržištu dostupna u čak 19 različitih izvedbi, ovisnih o kombinacijama motora i opreme. Točnije, cijela priča počinje s modelom 1.4i 16V Reference za kojega je potrebno izdvojiti akcijskih 112.350 kn, dok vrh ponude čini 2.0 TDI  Sport DSG koji stoji 201.205 kn ili akcijskih 183.340 kn.

>> Baza automobila: Seat Altea

S obzirom na konkurenciju, relativno bogatu opremu, praktičnost te prostranost cijena je više no prihvatljiva. Kod testiranog nam se modela zamjerio tek nešto slabiji motor. S obzirom da izbor snažnijeg i štedljivijeg motora neće puno više stajati (1.4 TSI/125 KS: + cca 9.000 kn) svakako bi ga preporučili. Nema sumnje, Seat Altea i u obnovljenom izdanju ostaje pr(a)vi izbor za one koji uz praktičnost u nešto manjem pakiranju žele i dinamično vozilo sa stavom.

Važnija serijska oprema (razina Style):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Zračni jastuci za glavu
ABS

TCS - sustav kontrole trakcije

Tempomat

Automatsko paljenje svjetala

Senzor kiše

Isofix sustav pričvršćenja

Automatski klima uređaj "Climatronic"

Daljinsko centralno zaključavanje

Perogresivni servo upravljač

Kolo upravljača podesivo po visini i dubini
Upravljača i ručica mjenjača presvučeni kožom
Prednja sjedala podesiva po visini
Spremnik ispod sjedala, pretinac za naočale...

El. podizači prednjih stakala

El. pokretani, grijani i sklopivi bočni retrovizori

Audio-sustav (MP3, CD, 6 zvučnika)

Kontrole audio-sustava na upravljaču

Putno računalo

Zatamnjena stražnja stakla 

Djeljiva stražnja klupa (60:40), uzdužno pomična

Regulacija naslona stražnjih sjedala

12V utičnica (sprijeda i straga)

Prednje maglenke + corner funkcija

16" alu naplatci "ENEA", gume: 205/55 R16

Dodatna oprema                           

Metalik boja

Dodatno zatamnjena stražnja stakla

Cijena* kn

Seat Altea 1.6 MPI Style

147.220

Cijena testnog vozila

150.290

Akcijska cijena test vozila (- 15.400 kn)

134.860

Akc. cijena osn. modela (1.4i Ref)

112.350

* prema tečaju RBA 1 EUR = 7,32 kn; 03.10.2009.

* sve cijene su informativne

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU