Toyota Corolla Wagon 2.0 D-4D Sol – nenametljiva i kvalitetna

Piše:
ponedjeljak, 4.10.2004. 10:36
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Toyota Corolla Wagon 2.0 D-4D Sol – nenametljiva i kvalitetna

VRLO uspješni Toyotin model na hrvatskom tržištu ima mnoštvo poklonika. Corolla se prodaje u četiri karoserijske izvedbe, među kojima je najpopularnija kompaktna inačica s pet vrata.

Karavanska izvedba je osjetno manje eksponirana. To je svojevrsna nepravda s obzirom na dojmove koje smo stekli druživši se s njenom top izvedbom pokretanom odličnim dizelskim agregatom i opremljenom bogatim Sol paketom opreme. 

Posljednje poglavlje priče o obitelji Corolla započinje 2001. godine kada se model predstavlja u europeiziranom izdanju. Nedavno je model prošao kroz prvi redizajn, a hrvatskom tržištu je predstavljen prije nekoliko tjedana. U slučaju karavana plodovi obnove su ostali skriveni ispod i dalje samozatajno skrojenog odijela.

Dizajn


Klikom na fotografiju pogledajte istu velikih dimenzija

U posljednjih nekoliko godina tržište karavana je u Zapadnoj Europi buknulo i polako se širi na istok. To posebno vrijedi za kompaktni segment, gdje gotovo svi značajniji proizvođači imaju formiranu karavansku ponudu. Konkurencija je jaka, automobili su sve bolji i sličniji, pa mnogi bolju startnu poziciju pokušavaju ostvariti što atraktivnijim dizajnom.

Kad je u pitanju testna Corolla, to definitivno nije tako. Nakon facelifta je vanjski izgled automobila ostao gotovo identičan odnosno jednako neupadljiv i krajnje jednostavan. Sprijeda je uočljiva nova maska hladnjaka, dok su svjetlosni elementi ostali isti. Velika svjetla bez karakteristične "suze" svojstvene Yarisu i kompaktnoj Corolli daju automobilu masivan izgled koji ulijeva sigurnost. Sve je dodatno začinjeno odbojnikom primjerenih dimenzija i poklopcem motora s decentnim naborima.

Pogled na bok vozila, a posebno na stražnji kraj, pokazuje nedostatak mašte (i hrabrosti) Toyotinih dizajnera. Bočne linije su monolitno izvedene, stakla su klasično postavljena i odijeljena u tri zasebne površine crno obojenim nosačima. Stražnja svjetla su ostala oblikom ista, a novi je raspored elemenata i pokrivna plastika. Vrata prtljažnika ulaze duboko u odbojnik, što u kombinaciji s maksimalnom širinom obećava praktičnost pri manevru prtljagom.

Službeni podaci kažu da je karavan dugačak 4.410 mm i visok 1.500 mm odnosno 230 mm dulji i 25 mm viši od kompakta. Dodatni centimetri su, prije svega,  iskorišteni za dobivanje većeg prtljažnika čime je ispravljena jedna od najvećih mana Toyotinog kompakta.

Unutrašnjost


Klikom na fotografiju pogledajte istu velikih dimenzija

Uređenje interijera je faceliftom kudikamo više napredovalo od vanjštine. U Toyoti su pažljivo pratili povratne informacije na tržištu i odlučili pod svaku cijenu ispraviti svaki nedostatak. Tako je sportski oblikovan kožni upravljač sada podesiv ne samo po visini, već i po dubini. Sjedala presvučena kvalitetnijom tkaninom su vrlo udobna, a standardi ergonomije su udovoljeni putem mogućnosti podešavanja po visini.

Iako su vizualne promjene gotovo teško zamjetne, Corolla i dalje djeluje moderno, a u kombinaciji s paketom Sol čak i prestižno. To prije svega treba zahvaliti masivno oblikovanoj prednjoj armaturi i Optitron tehnologoiji osvjetljenja mjernih instrumenata. Za svaku pohvalu je smještanje kontrola automatske klimatizacije u središnji prostor, čime je olakšano korištenje. Isto vrijedi i za audio-sustav s integriranim putnim kompjuterom koji je postavljen na sam vrh, između ventilacijskih otvora. Pretinaca ima dovoljno, a većina svoj sadržaj od znatiželjnih pogleda skriva poklopcem.


Klikom na fotografiju pogledajte istu velikih dimenzija

Putnici sprijeda, kao i oni straga, uživaju u potpunom komforu svojstvenom vozilima ove klase. Ponuda prostora sprijeda je identična kao kod kompakta, dok će oni straga imati više prostora za glave, što je posljedica veće visine vozila. Najveće iznenađenje pruža prtljažnik koji pravilnim stranicama i obujmom od 402 litre ispunjava sve zahtjeve prosječne obitelji.


Klikom na fotografiju pogledajte istu velikih dimenzija

Prijevoz glomaznijih tereta nije prevelik zalogaj za karavansku Corollu, preklapanjem sjedala dobiva se 1.490 litara korisnog prostora s potpuno ravnom podnicom. Također, u podnici se nalaze kukice za pričvršćivanje prtljage, dok je manju galanteriju moguće pohraniti u praktične kadice ispod tepiha.

Opremljenost

Paket opreme Sol kakav je posjedovao testni primjerak predstavlja vrh ponude. Vezan je isključivo uz sigurnost, a donosi BA, VSC i TRC sustave kontrole, te bočne zračne zavjese sprijeda i straga. Posljedica je to vrlo bogatih paketa opreme koji su niže pozicionirani, pa su za top-paket preostali samo oni dijelovi opreme koji se još nisu standardizirali u segmentu.

Primjera radi, bazni paket Terra donosi ABS+EBD sustav, prednje i bočne zračne jastuke, a s popisa opreme vezane uz komfor izostavljena je tek automatska-klima (ručna nije u ponudi). Ona je pak dio serijske opreme u paketu Luna s kojim ćete još između ostalog dobiti 15-inčne alu-naplatke, audio sustav s dodatnim parom zvučnika i komandama na upravljaču, alu dekoraciju interijera, samozatamnjujući retrovizor, senzor kiše, maglenke i još nekoliko detalja.

Iz priloženog je sasvim jasno da nova Corolla opremom spada u sam vrh klase. Posebnu pohvalu zaslužuju sigurnosni elementi, koji se još uvijek na brojnim modelima ne nude.

Motor i vozne osobine


Klikom na fotografiju pogledajte istu velikih dimenzija

Najznačajnija novost su dakako promjene u dizelskoj ponudi. Dvolitreni D-4D od 90 KS je povučen, a kupac na raspolaganju ima samo (do dolaska 1.4/90 KS) snažniju izvedbu. Motor je opremljen četveroventilskom tehnologijom, common-rail ubrizgavanjem goriva, turbo-punjačem promjenjive geometrije i hladnjakom stlačenog zraka, a karakterizira ga maksimalna snaga od 85/116 kW/KS pri 3.600 o/min i okretni moment od 280 Nm dostupan pri 2.000 o/min.

Ovako motorizirani karavan priuštit će svojem vlasniku obilje užitka. Motor snažno vuče u širokom rasponu rada motora, a niskom razinom buke i uglađenim radom privući će mnoge koji su oduvijek bili skloni benzinskim motorima. Dizelašu je gotovo teško naći manu, jer što reći za automobil sklonom čak i sportskoj vožnji, koji u prosjeku troši sedam litara. Da, prilikom testa u ne baš humanim uvjetima prosječna potrošnja je iznosila tek 7.1 l/100 km. Slobodni prijevod bi bio da je otvorenom cestom moguće voziti uz prosječnih 5.5 litara, dok će u gradu potrošnja biti redovito ispod osam litara.

Agilnost karavana u praksi potvrđuju i službeni podaci koji kažu da će ubrzanje do 100 km/h trajati odličnih 10.9 sekundi, a maksimalna brzina iznositi 185 km/h. I doista, Corolli Wagon nije teško držati visoke brzinske prosjeke. Na autoputu to odrađuje bez vidljivih napora, dok će na magistralnim cestama s brojnim zavojima malo više opreza biti dobrodošlo. Pri naglom skretanju i bržim prolascima zavoja poveća masa motora rezultira blagim posrtanjem automobila i širenjem putanje kao posljedice podupravljivosti. Naravno, sve je u granicama normale, a tu je i gotovo svemoguća elektronika, koja će ispraviti stvar kada zagusti.

Kočnice s vrlo revnim sustavom protiv blokiranja ulijevaju povjerenje, baš kao i odlično podešen ovjes, koji je nečujan i pri prelasku kojekakvih neravnina. Upravljač je precizan i dovoljno izravan, a povratne informacije vjerno ocrtavaju stanje na kolniku. Mjenjač s pet stupnjeva prijenosa odlikuje mekoća i preciznost, dok je hod ručice prosječne duljine. Kad je u pitanju Toyota, razgovori oko kvalitete izrade i buke u unutrašnjosti su suvišni.

Zaključak


Klikom na fotografiju pogledajte istu velikih dimenzija

Toyota Corolla Wagon u izvedbi 2.0 D-4D je s cijenom od 168.407 kuna najskuplja izvedba, ne samo u karavanskoj ponudi, već u cjelokupnoj ponudi Corolle (izuzmemo li sportski TS). Za ovu protuvrijednost kupac dobiva izuzetan obiteljski automobil velikih mogućnosti, kojeg će iz dana u dan cijeniti sve više.

Popriličnu cijenu opravdava odličan pogonski agregat, potpuna oprema i neupitna kvaliteta. Do karavanske Corolle se može doći i osjetno povoljnije; bazna izvedba (Terra) s istovjetnim motorom stoji 25 tisuća manje, dok je ulazni model (1.4 VVT-i Terra) dostupan za samo 120.354 kuna.

Kako god bilo, kupac može biti siguran da će ga ovaj automobil godinama vjerno služiti, što potvrđuje visoko kotiranje modela na svim mjerodavnim ljestvicama pouzdanosti.

>>Još fotografija možete pogledati ovdje

Važnija serijska oprema

ABS/EBD/BA

VSC nadzor stabilnosti vozila

TRC kontrola proklizavanja pogonskih kotača

Prednji I bočni zračni jastuci

Bočne zračne zavjese sprijeda i straga

Alu naplatci 15"

Alu dekoracija

Senzor kiše

Audio-sustav  (CD+6 zvučnika) s komandama na upravljaču

Automatska klima

Daljinsko centralno zaključavanje

Preklopiva stražnja klupa 1/3-2/3

Električni paket stakala I retrovizora (grijani)

Dodatna oprema testnog modela

Cijena (kn)

Metalik boja

2384

Ukupna cijena modela

168407

Ukupna cijena dodatne opreme

2384

Ukupna cijena testnog modela

170791

Miljenko Nikolić

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU