Toyota Yaris 1.3 VVT-i Blue – luksuz i kvaliteta u gradskom formatu

Piše:
ponedjeljak, 25.10.2004. 12:45
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Toyota Yaris 1.3 VVT-i Blue – luksuz i kvaliteta u gradskom formatu

U PRENAPUĆENOM segmentu gradskih automobila niti najbolji si ne mogu dopustiti kratki predah. Odlična prodaja i titula europskog automobila godine Yarisu nisu bili dovoljni da izbjegne blagi facelift. Osvježenog Toyotinog mališana imali smo prilike isprobati u najsnažnijoj izvedbi opremljenoj ekskluzivnim Blue paketom opreme.

Toyota je u Hrvatskoj među prvih deset na ljestvici prodaje i ujedno najprodavanija japanska marka. Tajna uspjeha je u odličnoj prodaji dva modela, među kojima je glavni nositelj prodaje Yaris. Nakon što smo se upoznali s obnovljenom Corollom, na red je došao upravo Yaris, koji nakon pet godina bez većih problema nalazi put do kupaca.

Dizajn


>>Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Kada jedan automobil iz gradskog segmenta ostane gotovo neizmijenjen toliki niz godina, možemo zaključiti samo jedno, a to je da su dizajneri odradili savršen posao. Jajasti oblik Yarisa sa simpatičnim licem naprosto osvaja srca kupaca, posebno nježnijeg spola. Istina, prošle godine je Yaris blago dotjeran, a odnedavno je na tržištu dostupna i dodatno ušminkana Blue serija dostupna isključivo u plavim nijansama.

Jedine promjene vanjštine su vidljive sprijeda, gdje je automobil dobio svijetla s karakterističnom suzom u kojoj je smješteno pozicijsko svijetlo. Dodamo li tome masivnije nove odbojnike, te sjajni finiš maske i maglenki (testni automobil), možemo rezimirati da je Yaris osvježen taman u onolikoj mjeri koliko je bilo potrebno za zadržavanje prodajnog uspjeha.

Sve ostalo je isto, karakteristične bočne linije s nešto širim donjim dijelom i kupolastom kabinom ostaju, a tek će ljubitelji Toyote uočiti da je Yaris dobio jednobojnu (crvenu) plastiku stražnjih svjetala.

Unutrašnjost


>>Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Gradski japanac sa 3.615 mm duljine spada među manje primjerke u klasi. Međutim, zahvaljujući povećoj visini vozila od čak 1.500 mm, solidnoj širini koja broji 1.660 mm, te inteligentnim rješenjima, Yaris ima dobre predispozicije da se po pitanju komfora uhvati s mlađom i dakako većom konkurencijom.

Putnici sprijeda nemaju razloga za negodovanje. Sjedala su komforna, prostora u predjelu koljena ima u izobilju, a dovoljna razmaknutost između sjedala sprečava stiješnjenost u predjelu ramena. Ukoliko se ne radi o korpulentnim osobama, prostranost je zadovoljavajuća i straga.


>>Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Rezultat je to ugradnje sustava, koji omogućava uzdužno pomicanje stražnje klupe za 15 cm, a moguće je podešavati i nagib naslona. Time je omogućena maksimalna prostranost kabine nauštrb prtljažnika, koji ovisno o poziciji klupe varira od 205 do 305 litara. Sasvim solidan rezultat koji omogućava svakodnevno korištenje automobila, pa čak i odlazak na kraća putovanja. 

Izgled prednje armature se nije mijenjao. Moderno dizajniran kokpit karakteriziraju središnje postavljeni mjerni instrumenti s digitalnim ispisom. Središnji ekran pokazuje trenutnu brzinu, broj okretaja motora, kilometražu i količinu goriva. Signalne lampice su smještene s lijeve i desne strane, dok se podaci putnog kompjutora ispisuju na ekranu audio-sustava, kao i u većoj Corolli. Pored dvodijelnog audio sustava sa CD-om, tu su još kontrole klimatizacije, pepeljara i odlagalište. Pretinaca ima u izobilju, pored odlagališta između sjedala i ispred suvozača, nalazimo zgodne rupe lijevo i desno od konzole, policu koja se proteže širinom vozila, te ladicu ispod suvozačkog sjedala.

Iako je korištenjem atraktivne dekoracije podignut ukupni dojam, za oko zapinje činjenica da je zadržana tvrda plastika u neatraktivnim nijansama. Ukupni dojam je vrlo dobar, jer sve djeluje vrlo čvrsto, a stupanj finalne izrade je kao i kod svih Toyota vrlo visok.

Opremljenost


>>Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Yaris u kombinaciji s ekskluzivnim Blue paketom opreme raspolaže obiljem opreme, ali i brojnim elementima koji ga jasno distanciraju od običnih izvedbi. Individualizacija izvedbe je posebno uočljiva iznutra, gdje plastičnu monotoniju uspješno razbijaju karbonski umetci i ručica mjenjača s kromiranim detaljem. Nadalje, kožom presvučen upravljač i mjenjač, te luksuzni tepisi čine unutrašnjost vrlo prijaznom i podižu ukupni dojam.

U važniji dio serijske opreme spada ABS sustav, koji se isporučuje već na baznoj izvedbi, te klima uređaj dostupan od nivoa Terra A/C. Tu je još daljinsko centralno zaključavanje, progresivni servo-uređaj, cjelokupna elektrika (prednja stakla + retrovizori), te potentni audio sustav sa CD uređajem i integriranim putnim računalom.

Da rezimiramo, Toyota je na novom Yarisu postavila nove standarde opremljenosti u gradskom segmentu, a paketom Blue omogućila izbor kupcima s posebnim prohtjevima. 

Motor i vozne osobine


>>Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Testni primjerak pokreće najsnažniji agregat u ponudi. 1.3-litreni benzinac s varijabilnim upravljanjem ventila (VVT-i) razvija 64/87 kW/KS pri 6.000 o/min uz 124 Nm okretnog momenta dostupnog pri 4.400 o/min.

Ovako motorizirani Yaris naprosto mami na sportsku vožnju. Odziv na gas je trenutan i automobil solidno ubrzava već pri nižim okretajima, dok je u režimu iznad 4.000 o/min pravi zvrk. Ubrzanje do 100 km/h traje 12.1 sekundu što je među boljim rezultatima u klasi. 175 km/h maksimalne brzine, koje će Yaris postići relativno brzo također veseli. Najveća prednost Yarisa je ipak potrošnja goriva, koja je gotovo na razini modernih dizelaša. Potrošnja na otvorenoj cesti u pravilu ne prelazi šest litara, dok je u gradskom ritmu redovito ispod granice od osam litara. Automobil je na testu prosječno trošio 7.5 l/100 km što je odličan rezultat.

Naravno, tjeranjem u visoke okretaje i nametanjem sportskog ritma, potrošnja će skočiti, a i ostali dijelovi mehanike će pokazivati znakove preopterećenja. Nimalo zabrinjavajuće, jer je zvučna kulisa uhu ugodna, a držanje putanje uzorno. Dobra dinamička svojstva su djelo optimalno podešenog ovjesa, koji se nalazi na granici sportske tvrdoće. Servo upravljač je dovoljno izravan, a riječi pohvale zaslužuje i odličan petero-stupanjski mjenjač. Kočnice opremljene ABS+EBD sustavom ne pokazuju znakove umora niti nakon opetovanog korištenja.


>>Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Yaris se odlično snalazi u gradu gdje na površinu dolaze njegove glavne prednosti, a to su okretnost i skromni gabariti. Otvorena cestu mu također nije strana. Na autocesti će bez problema održavati putne brzine više od 140 km/h, a učestala pretjecanja ne predstavljaju veliki izazov. Jedini problem bi mogli iskusiti neoprezni vozači pri agresivnijoj vožnji zavojitim magistralnim cestama, kada naginjanje visoke karoserije postaje evidentno, a može doći i do zanošenja stražnjeg kraja. Dovoljno je korigirati putanju zakretanjem upravljača i pripaziti na stisak papučice gasa.

Zaključak

Toyota Yaris 1.3 VVT-i Blue stoji pozamašnih 95.550 kn. Za ovu protuvrijednost vlasnik dobiva izuzetan automobil skromnih gabarita, ali dovoljno prostrane unutrašnjosti. Japanski zvrk je prije svega namijenjen onima koji se pod svaku cijenu ne žele odreći solidnih performansi i luksuza.

Yaris ima puno više pluseva nego mana. Motor i prateća mehanika su definitivno najbolji dijelovi ovog automobila, koji je bez ikakvog razloga stekao imidž isključivo ženskog automobila. Yaris je ozbiljan automobil velikih mogućnosti, koji u mnogočemu može posramiti mnoge rivale. Gotovo sportske performanse uz istovremeno nisku potrošnju u kombinaciji s bogatom serijskom opremom čine Yaris odličnim izborom.

Za sve one koji smatraju da je cijena previsoka, spomenimo još da je u tijeku zanimljiva prodajna akcija (pola-pola) putem koje je moguće ostvariti osjetno povoljniju kupnju. Nudi se mogućnost plaćanja vozila u dva dijela na način da se pola cijene plati prije isporuke, a druga polovica za godinu dana. Kamate, jednokratnu naknadu za obradu i dio troškova za kasko policu poklanja Toyota.

Važnija serijska oprema:

Zračni jastuci za vozača i suvozača

ABS+EBD

El. podizači prednjih stakala

El. pokretani i grijani retrovizori

CD – radio sa RDS-om i četiri zvučnika

Servo-upravljač podesiv po visini

Daljinsko centralno zaključavanje

Klima-uređaj

Putno računalo

Paket Blue:

Upravljač presvučen kožom s integriranim kontrolama audio-sustava

Ručica mjenjača krom/koža

Karbonski umetci

Letvice praga i tepisi "Blue" serije

Odbojnici i zaštitne letvice u boji vozila

Kromirani nastavak ispušne cijevi

Svjetla za maglu

Ukupna cijena Yaris 1.3 VVT-i Blue 95.550 kuna

>>Ostale fotografije


>>Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Miljenko Nikolić

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najnovije
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU