Veliki povratak Lexusa?
LEXUS će u narednom razdoblju u sklopu obnove game i osnaživanja tržišnih pozicija na europskom tržištu predstaviti nekoliko zanimljivih noviteta. Ozbiljniji angažman u Europi uključuje prisutnost na dosad zapostavljenim tržištima među kojima je i Hrvatska.
Izgubljena bitka, ali ne i rat
Toyota Motor Co. (TMC) je u Europi napravila odličan posao s Toyotom prodavši 891.053 vozila. To nikako ne vrijedi za Lexus, luksuzni Toyotin brand, čija prodaja je daleko od željene. Problem očito nije u automobilima, jer je upravo Lexus u SAD-u druga najprodavanije luksuzna marka (iza BMW-a). Usporedbe radi, mjesečno se u SAD-u proda gotovo 25.000 Lexusa, što je jednako godišnjoj prodaji na europskom nivou.
Kad smo već kod brojki spomenimo da europski trio (Audi, BMW, Mercedes) ima u Zapadnoj Europi gotovo dvadeset puta veću prodaju od prestižne japanske marke. Prema mišljenju mnogih, dio krivnje za dosadašnji loš nastup Lexusa snosi nitko drugi nego Europljani i njihova inertnost u kupovini. Naime, opće je poznato da su Europljani tradicionalno lojalni markama s prestižnim prizvukom, a osjetno sumnjičaviji od Amerikanaca kad su u pitanju novi koncepti. U prilog ovoj tezi govori iskustvo Renaulta koji inovativnim pristupom u višoj klasi s modelima VelSatis i Avantime nije ostvario značajan uspjeh.
Mišljenje da je, kad govorimo o Lexusu, glavni razlog u zapostavljanju značaja europskog tržišta djeluje puno vjerojatnije. Prije svega, tu je problem dizelske opcije, koju japanski proizvođač još uvijek nije ponudio. Zatim, modeli nisu dovoljno marketinški zastupljeni u smislu najvećih kvaliteta (pouzdanost, moderna tehnologija i sl), a novi modeli u Europu stižu s zakašnjenjem. Da je tome tako najbolje govori podatak da je prošlogodišnji novitet u ponudi, SUV model RX300, činio više od polovice ukupne prodaje, čime je Lexus u Europi ostavio godišnji rast od 15 %. Značajno, ali ne i dovoljno.
Svijetla budućnost
Lexus će tijekom ove godine biti snažno promoviran u cijeloj Europi. Na tržište stižu čak tri nova modela, među kojima je posebno zanimljiv luksuzni SUV s hibridnim pogonom, RX400h. Također, u ponudu će biti uvršteni limuzinski model GS, te terenac GX470. Potonji je u obnovljenom izdanju predstavljen na ovogodišnjem NAIAS-u, dok se početak prodaje novog GS-a u SAD očekuje polovicom godine. Dizelski motor biti će od 2006. godine ponuđen na modelu IS što bi mu trebalo omogućiti uspješniji plasman u jakoj konkurenciji Audija A4, Mercedesa C-klase i nove generacije BMW-a serije 3.
Rat s njemačkim markama je već započeo, i to na japanskom tlu gdje je Lexus brand predstavljen prošle godine. Otvaranje europske fronte se tek očekuje, a dobra najava je službena potvrda TMC-a da će u naredne tri godine investirati čak 650 milijuna USD u svrhu europske kampanje.
Lexusov cilj je u narednih pet godina barem učetverostručiti prodaju u Europi, a ako se pokaže mogućim, čak i sustići europsku konkurenciju. U tu će svrhu dilerska mreža biti udvostručena i proširena na dosad zapostavljena tržišta.
Lexus u Hrvatskoj
Toyota je jedina japanska marka koji se nalazi među deset najprodavanijih u Hrvatskoj s ukupno 3.429 prodanih vozila i tržišnim udjelom od pet posto. Ohrabren uspjehom, zastupnik Toyote za Hrvatsku, tvrtka Toyota Croatia, kreće u novi poduhvat, a to je predstavljanje Lexusa hrvatskoj javnosti.
Prve aktivnosti startaju kroz mjesec dana predstavljanjem marke i samih modela. Prva faza završava krajem godine, kada će u potpuno novom prodajnom centru Toyota Centar Zagreb biti otvoren prvi prodajni salon. Prema službenom priopćenju, prodaja Lexusa u Hrvatskoj krenut će s 1. siječnjem 2006. godine.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati