Asteroid iz Čeljabinska prije dolaska na Zemlju imao sudar u svemiru

• "Taj udar možda je odvojio asteroid iz Čeljabinska i poslao ga na Zemlju", napisao je voditelj istraživanja Shin Ozawa s Tohoku sveučilišta u Japanu u radu objavljenom u časopisu Scientific Reports
Piše: Hina
petak, 23.5.2014. 14:25

Screenshot: YouTube

ASTEROID koji je prošle godine eksplodirao iznad Čeljabinska ozlijedivši više od tisuću ljudi krhotinama stakla i drugih dijelova zgrada, prije dolaska do Zemlje imao je sudar u svemiru s drugim asteroidom, utvrdili su znanstvenici.

Analiza minerala žadeita koji je pronađen u fragmentima asteroida na Zemlji nakon eksplozije pokazuje da je tijelo asteroida pogodio veći asteroid pri brzini od 4.800 kilometara na sat i tada se odlomio dio koji je krenuo prema Zemlji.

"Taj udar možda je odvojio asteroid iz Čeljabinska i poslao ga na Zemlju", napisao je voditelj istraživanja Shin Ozawa s Tohoku sveučilišta u Japanu u radu objavljenom u časopisu Scientific Reports.

Otkriće bi trebalo pružiti znanstvenicima više uvida u to kako se asteroid našao na putu sudara sa Zemljom. Znanstvenici vjeruju da je do sudara došlo prije 290 milijuna godina.

Većina asteroida promjera 20 metara koji je letio iznad Čeljabinska u jugozapadnom dijelu Sibira 15. veljače prošle godine izgorjela je zbog atmosferskog trenja pri brzini od 67.600 kilometara na sat no manji fragmenti su 'preživjeli'.

Asteroid je letio brzinom 60 puta većom od brzine zvuka i eksplodirao je na visini od oko 30 kilometara snagom koja je 30 puta veća od atomske bombe koja je bačena na Hirošimu.

Eksplozija nad Čeljabinskom izazvala je udare koji su uništili zgrade i razbijali prozore a više od tisuću osoba ozlijeđeno je krhotinama.

Pronalazak žadeita koji se stvara u uvjetima iznimno visokog tlaka i temperature pokazuje da je asteroid od kojeg je nastao meteor iz Čeljabinska pogođen drugim asteroidom promjera najmanje 150 metara.

Asteroid iz Čeljabinska izazvao je drugu najsnažniju eksploziju koju bilježi povijest. 1908. navodno je eksplodirao asteroid snagom oko tisuću puta većom od atomske bombe u Hirošimi uništivši 80 milijuna stabala na 2.000 četvornih kilometara blizu rijeke Tunguske u Sibiru.

Sjećate li se još dječaka koji je s 10 godina bio nabildan kao bodybuilder? Pogledajte kako danas izgleda!