Astronomi otkrili "odbjeglu" skupinu superbrzih zvijezdi

• Astronomi su otkrili jato odbjeglih superbrzih zvijezdi
Piše: M.Ma
nedjelja, 4.5.2014. 14:03

Foto: CFHT

SUPERBRZE zvijezde više nisu iznenađenje za astronome, ali otkriće cijelog jata odbjeglih zvijezdi ipak je važna novost.

Jato zvijezdi pod nazivom HVGC-1 odbacila je galaksija i one sada putuju brzinom od 6 milijuna kilometara po satu, piše I09. Njihova sudbina je pomalo nevjerojatna - zauvijek će lutati kroz svemirsku prazninu.

"HVGC" označava "superbrzo loptasto jato" i ovo je prvi put da astronomi mogu promatrati ovakav nebeski objekt. Loptasta jata su relikti ranog svemira, grupacije koja sadržavaju tisuće zvijezda natrpane u jednu usku loptu. Astronomi su dokumentirali 150 loptastih jata u Mliječnoj Stazi, ali nikada nisu vidjeli nešto ovakvo.

Za otkriće je zaslužan Nelson Caldwel iz centra za astrofiziku "Harvard-Smithsonian". Istraživanje njegovog tima bit će objavljeno u "Astrophysical Journal Letters".

Jato su otkrili proučavajući svemir okolo gigantske eliptične galaksije M87.

VIDEO Bila je prelijepa žena, a onda su joj nepotrebni estetski zahvati skroz izobličili lice