Izgubili smo Pluton, no dobili smo "Planet 9" - slučajno otkriven novi planet u Sunčevom sustavu

Piše: S.B.
srijeda, 20.1.2016. 21:30

Foto: ESA/Hubble/NASA/Facebook

MNOGI se još uvijek nisu priviknuli na činjenicu da među planete Sunčeva sustava više ne ubrajamo Pluton. Ipak, kako smo izgubili jedan 9. planet, tako bi ga uskoro mogao zamijeniti drugi. Jedini je problem što ga još nitko nije zapravo i vidio.

Michael Brown i Konstantin Batygin sa sveučilišta Caltech uvjereni su da su pronašli novi planet, prenosi Time. Zasad je nazvan jednostavno "Planet 9", a otkrili su ga gotovo slučajno.

Još je 2003. godine uočeno svemirsko tijelo nazvano Sedna, patuljasti planet još manji od Plutona. Sedna, Pluton i još mnoga manja svemirska tijela dio su Kuiperova pojasa koji se proteže na još većoj udaljenosti i od Neptunove orbite.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

No, idućih je godina otkriveno nešto neobično u vezi Sedne i njenog svemirskog društva – uočeno je još 5 objekata u istom pojasu koji imaju istu točku najbližu Suncu i isti kut orbite u odnosu na rub Sunčeva sustava. Prema Brownovim riječima, to ne može biti slučajnost i to samo može značiti da je u pitanju velika gravitacijska sila koja ih je posložila na taj način.

Ta bi sila morala dolaziti od planeta 10 puta veće mase od Zemljine koji je na udaljenosti 20 puta većoj od Neptunove. Brown i Batygin tvrde da samo tijelo takve mase i udaljenosti može objasniti ponašanje Sedne i ostalih objekata u pojasu.

Jedino što sada preostaje dvojici astronoma je naći vizualnu potvrdu za svoj pronalazak. Planiraju organizirati što više teleskopa diljem Zemlje da prati orbitu Planeta 9 koju su iscrtali kao pomoć svim entuzijastima. To će biti izazovno jer je moguće da pogled na planet zaklanjaju okolna svemirska tijela, no Brown i Batygin se ne predaju. Pronalazak novog planeta bila bi potvrda da se i u našem Sunčevom sustavu možda kriju još mnoga za sada nepoznata iznenađenja.

Tri godine putovanja u svega 3 minute videa! Predobro