Kako još uvijek vjerovati da smo sami u svemiru: Svaka peta zvijezda Mliječnog puta ima uz sebe planet poput Zemlje

Piše: Hina
utorak, 5.11.2013. 10:55

Foto: Shutterstock

SVAKA peta zvijezda poput Sunca u Mliječnom putu ima pripadajući planet veličine Zemlje koji je na odgovarajućoj udaljenosti koja omogućuje da na svojoj površini ima vodu kao ključni sastojak života, pokazalo je američko znanstveno istraživanje.

Analiza temeljena na obradi podataka koje je u tri godine prikupio NASA-in teleskop Kepler pokazuje da je galaktika dom oko 10 milijardi potencijalno naseljivih svjetova.

Broj eksponencijalno raste ako se uračunaju planeti koji kruže oko hladnijih crvenih patuljastih zvijezda, najčešćih zvijezda u galaktici.

"Planeti su, čini se, prije pravilo nego iznimka", kaže voditelj istraživanja student astronomije Erik Petigura s kalifornijskog sveučilišta Berkeley.

On je izradio vlastiti računalni program kako bi analizirao podatke koje je prikupio američki teleskop i otkrio je 10 planeta koji su promjera sličnog Zemlji, a najviše dvostruko većeg. Ti planeti kruže oko matičnih zvijezda na udaljenosti koja je pogodna za vodu u tekućem agregatnom stanju na površini.

Teleskop Kepler prikupljao je podatke tako da je otkrivao "rupe" u svjetlu udaljenih zvijezda u zviježđu Labud. Neke "rupe" u svjetlu posljedica su sjene koju stvara planet koji kruži oko zvijezde u trenutku dok prolazi ispred matične zvijezde, odnosno između zvijezde i teleskopa.

Petigura i njegovi kolege, proučavajući podatke Keplera prikupljene tijekom 34 mjeseca, otkrili su da 22 posto od 50 milijardi zvijezda poput Sunca u galaktici imaju planete približno Zemljine veličine koji su na takvoj udaljenosti od matičnih zvijezda da mogu imati vodu.

U odvojenom proučavanju podataka s Keplera znanstvenici iz instituta SETI u Kaliforniji otkrili su da je od 3538 nebeskih tijela, koji su identificirani kao mogući planeti, 647 planeta veličine Zemlje te da je od tih tri i pol tisuće kandidata za planete 104 na dobroj udaljenosti od matičnih zvijezda za vodu.

"Kad je počela potraga za egzoplanetima svatko je očekivao da će solarni sustavi nalikovati našemu", kazao je voditelj toga istraživanja Jason Rowe. "No otkrivamo upravo suprotno, da postoji niz različitih sustava. Što god možete zamisliti to u svemiru vjerojatno postoji".

Google Translate, jesi li to ti? Od ovog oglasa će vas zaboljeti mozak!