Znanstvenici najavljuju: Zemljin planet blizanac bit će otkriven u 2013. godini

• Prvi planet u potpunosti nalik Zemlji trebao bi biti uočen iduće godine, a to će otkriće u potpunosti promijeniti čovjekovo shvaćanje svemira, ali i njegovu poziciju u njemu
Piše: I. Ko.
petak, 28.12.2012. 22:54

Foto: Shutterstock

PRVI planet u potpunosti nalik Zemlji trebao bi biti uočen iduće godine, a to će otkriće u potpunosti promijeniti čovjekovo shvaćanje svemira, ali i njegovu poziciju u njemu.

I dok su astronomi proteklih godina pronašli nekoliko egzoplaneta koji sa Zemljom imaju zajedničku jednu ili dvije ključne značajke, kao što je primjerice veličina i temperatura na površini, tek trebaju pronaći "svemirsku Zemlju". A to bi se moglo promijeniti 2013. godine, tvrde znanstvenici: "Uvjeren sam da će prvi Zemljin blizanac biti otkriven iduće godine", izjavio je Abel Mendez, voditelj astronomskog laboratorija na Sveučilištu u Portoriku, prenosi Space.com.

Niti jedan od dosad otkrivenih egzoplaneta koji bi eventualno bili nastanjivi nije dovoljno malen da bi bio Zemljin blizanac, a nekoliko planeta otprilike slične veličine rotiraju se preblizu svojim suncima da bi bili nastanjivi. Ipak, da je samo pitanje vremena da se pronađe jedan koji zadovoljava sve uvjete da bi bio proglašen Zemljinim blizancem ne misli samo Mendez. "Prvi planet s izmjerenom veličinom, orbitom i zadovoljavajućom putanjom u svemiru vrlo će vjerojatno biti predstavljen javnosti 2013. godine", izjavio je Geoff Marcy, veteranski "lovac na planete" s kalifornijskog sveučilišta Berkeley.

Ovi se znanstvenici slažu u još jednoj činjenici: u kojem god trenutku bio otkriven, ovakav će planet napraviti značajne promjene u čovjekovu poimanju svemira: "Mi ljudi gledamo u noćno nebo jednako kao što gledamo u ocean. A sad ćemo znati da golemi svemirski ocean u sebi sadrži otoke i kontinente koji su u stanju podržati i primitivan život, ali i razvoj čitavih civilizacija", izjavio je Marcy.

Nabacivala se zauzetom dečku pa dobila brutalan odgovor nakon kojeg je odustala