Znanstvenici otkrili opakog europskog dinosaura

• "Bilo je bolje ne naći se na putu tom velikom dinosauru mesožderu" kaže paleontolog Christophe Hendrickx sa sveučilišta Nova de Lisboa iz Portugala
Piše: Hina
četvrtak, 6.3.2014. 13:08

Foto: PLOS ONE

PORTUGALSKI znanstvenici otkrili su dosad najvećeg europskog dinosaura koji je prije 150 milijuna godina bio najopakija zvijer našeg kontinenta.

"Bilo je bolje ne naći se na putu tom velikom dinosauru mesožderu" kaže paleontolog Christophe Hendrickx sa sveučilišta Nova de Lisboa iz Portugala.

Desetmetarski torvosaurus gurneyi koji je živio tijekom jure bio je impresivna dvonožna zvjerka teška 4 do 5 tona i s lubanjom dugačkom 1,2 metara, imao je moćne čeljusti sa zubima od 10 centimetara i možda je bio pokriven pretečom perja, kaže Hendrickx.

"Torvosaurus gurneyi očigledno je bio supergrabežljivac koji se hranio velikim životinjama poput dinosaura biljojeda", kaže Hendrickx.

Tijekom jure dinosauri mesožderi bili su srednje veličine, odnosno prosječne duljine od 2 do 5 metara.

Ostatke novootkrivene vrste dinosaura pronašao je u Portugalu amaterski lovac na fosile 2003. u brdskom području oko 70 kilometara sjeverno od Lisabona. Prošle su godine otkriveni i fosilni ostaci embrija te vrste također u Portugalu.

Otkriće je objavljeno u časopisu PLOS ONE.

U vrijeme kad se torvosaurus kretao tim dijelom Portugala to je područje bila velika riječna delta s obiljem slatke vode i vegetacije. Uz dinosaure i leteće reptile tu su bile i preteče ptica, krokodili, kornjače i maleni sisavci veličine miša, kaže paleontolog Octavio Mateus sa sveučilišta Nova de Lisboa.

Otkriveni dinosaur pripada rodu torvosaurus. Njegov rođak torvosaurus tanneri živio je u isto vrijeme na području Sjeverne Amerike i otkriven je 1979.

Naziv torvosaurus znači opaki gušter.

Torvosaurus nije bio jedini mesožder u Europi no bio je najveći mesožder i najveći grabežljivac uopće u doba jure. Dinosauri mesožderi koji su živjeli na području Sjeverne Amerike poput T.rexa, Sjeverne Afrike i Argentine bili su još veći od torvosaurusa no živjeli su mnogo kasnije tijekom krede.

Foto studio se sjetio kako se osvetiti ljudima koji nisu platili slikanje