Index Fit
Fitness

5 pravila za planiranje treninga

M.DE. / PETAK, 22.05.2015 16:00 Ako vaš trening nije barem donekle isplaniran nećete doći do željenih rezultata • Držite se nekih od najvažnijih pravila kada je u pitanju planiranje treninga:
  

Foto: Shutterstock



ISKUSNI vježbači će reći kako nije dovoljno samo doći na trening i raditi bilo što- naravno da su u pravu. Vježbe u treningu moraju biti dobro organizirane i povezane u jednu smislenu cjelinu s obzirom na razne faktore koji utječu na kvalitetu i učinkovitost trenažnog procesa. Ako vaš trening nije barem donekle isplaniran, te previše improvizirate, vrlo je vjerojatno da nećete doći do željenih rezultata. Držite se nekih od najvažnijih pravila kada je u pitanju planiranje treninga: 

1. Veće grupe mišića se rade prije - trening uvijek započnite s vježbama za najveću grupu mišića koju tog dana trenirate. Primjerice, vježbate li mišiće nogu, ramena i ruku u istom treningu, vježbe za noge bi trebali odraditi prije, nakon toga za ramena, pa tek na kraju vježbe za mišiće ruku.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
2. Složene vježbe se rade prije - isto tako, prvi i veći dio treninga trebao bi otpasti na složene vježbe koje istovremeno aktiviraju nekoliko mišićnih skupina, a izolacijske vježbe se uglavnom rade na kraju kao alat za dodatni zamor. Vježbe poput čučnja, mrtvog dizanja, sklekova, zgibova i sl., se trebaju uvijek raditi prije vježbi poput biceps pregiba ili nožne ekstenzije na mašini.

3. Kardio vježbe nakon vježbi snage - želite li kombinirati vježbe snage i kardio vježbe poput trčanja, bicikliranja i sl., gotovo uvijek bi kardio vježbe duljeg trajanja trebalo izvoditi pošto su odrađene sve vježbe snage. Na početku treninga takve bi vježbe trebale služiti kao zagrijavanje te se izvode svega 5-10 minuta, a planirate li napraviti duži kardio- odradite ga nakon ostalih vježbi.

4. Pridržavajte se pauzi između serija - početnici će imati veće koristi od kraćih pauzi između serija, ali obično one traju 30 sekundi - 4 minute. Međutim, mnogi ne obraćaju previše pozornosti na pauze pa su one preduge ili prekratke. Ako radite vježbe s većim opterećenjima poželjno je imati nešto dužu pauzu od 2-3 minute kako bi mišići bili spremni ponoviti seriju, ako pak radite seriju s malim opterećenjem veći broj ponavljanja, možete imati kraću pauzu od oko 60 sekundi. Važno je da jedan period budete dosljedni pauzama koje radite između serija.

5. Dobro naučite izvoditi vježbe i radite one koje vam idu - veoma je važno naučiti pravilnu formu izvođenja pokreta prilikom vježbanja, te kontinuirano raditi na istom. Ako osjetite da vam neke vježbe ne odgovaraju jednostavno ih nemojte raditi, već u vaš trening program ubacite one koje vam najviše odgovaraju. Ne postoje univerzalno dobre i loše vježbe, stoga imajte na umu da je najbitnija dobra forma izvođenja koja vam mora biti prioritet.
 
 

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU