Index Fit
Prehrana/Dijete

Najpopularnije dijete: Ornish dijeta

M.J. / ČETVRTAK, 15.01.2015 12:00 Ornish dijeta pomaže pri mršavljenju i održavanju zdravlja srca unosom manjeg broja kalorija i nezdravih masnoća.
  

Foto: Shutterstock

DOKTOR Dean Ornish ranih je 90-ih smatran pravim revolucionarom kad je otkrio kako jednostavna vegetarijanska dijeta može izliječiti srčane bolesti. Uz to, primijetio je kako takva dijeta u kombinaciji s treningom reducira stres i pomaže pri mršavljenju. 
 
Istraživanja su pokazala kako se na Ornishovoj dijeti gubi i do 10 kilograma koji se kod većine sudionika nikad nisu vratili.
 
Iako se čini kao jako dobra ideja, mnogima je teško dugoročno se pridržavati ove dijete. Prehrana je uglavnom veganska, što znači da treba izbjegavati svo meso, piletinu, ribu i žutanjke. Pored toga, dijeta sadrži malo masti, što često rezultira neugodnim osjećajem gladi.
 
Na Ornish dijeti je potrebno:
 
- jesti sve mahunarke, voće, žitarice i povrće
 
- jesti malomasne ili nemasne mliječne proizvode poput mlijeka sira i jogurta (no, u određenim količinama; samo 10 posto kalorija treba dolaziti od masnoća)
 
- izbjegavati meso (crveno i bijelo), ulja i namirnice koje sadrže ulje, uključujući avokado, masline, orašasto voće, sjemenke, punomasne mliječne proizvode i šećer
 
- vježbati barem 30 minuta pet puta tjedno ili 60 minuta tri puta tjedno
 
- stres umanjiti jogom i meditacijom, te druženjem s bliskim ljudima
 
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
- riješiti se loših navika poput pušenja ili čestog uživanja u alkoholnim pićima
 
- češće jesti male obroke
 
Kako dijeta djeluje?
 
Ornish dijeta pomaže pri mršavljenju i održavanju zdravlja srca unosom manjeg broja kalorija i nezdravih masnoća. Smanji li se unos masti, smanjit će se i kalorije. Također, teško se prejesti kad se prehrana sastoji uglavnom od svježeg voća, povrća i cjelovitih žitarica. Dijeta preporučuje i redovno treniranje, što pomaže kod gubitka kilograma i cirkulacije. 
 
Primjer jednodnevnog menija:
 
Doručak: Cjelovite žitarice s nemasnim jogurtom i sok od naranče
 
Ručak: Pečeni krumpir s nemasnim sirom, špinatom i brokulom; krumpir salata s nemasnim dresingom; zelena salata sa svježim voćem
 
Večera: Kruh s rajčicom i kaparima, tjestenina s povrćem i breskve u vinu za desert
 
Piće: Voda, čaj, kava, obrano mlijeko, voćni sokovi
Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU