Index Fit
Prehrana/Dijete

Najpopularnije dijete: South Beach dijeta

I.F. / PETAK, 08.01.2016 21:51 Postoje dobri i loši ugljikohidrati i masti • Ključ mršavljenja je odabir najbolje od svakih • To znači puno povrća, ribe, jaja, niskih masnoća mliječnih proizvoda, laganih proteina poput piletine i puretine, cjelovitih žitarica, orašastih plodovima
  
Foto: 123rf
 
Cilj
 
Gubitak težine, zdravlje srca.
 
Tvrdnja
 
Većina ljudi gubi 4 do 6 kila u prva dva tjedna, iako broj može biti manji jer ovisi o početnoj kilaži. 
 
Teorija
 
Postoje dobri i loši ugljikohidrati i masti. Ključ mršavljenja je odabir najbolje od svakih. To znači puno povrća, ribe, jaja, niskih masnoća mliječnih proizvoda, laganih proteina poput piletine i puretine, cjelovitih žitarica, orašastih plodovima. South Beach dijeta ima manji unos ugljikohidrata, a više proteina i zdravih masti.
 
Ovdje se radi o uravnoteženoj prehrani
 
Dijeta se odvija u tri faze, ali ako imate manje od 5 kila za izgubiti - možete odmah početi s fazom 2. Fokus je na zamjeni loših ugljikohidrata s dobrim ugljikohidrata i loših masti s dobrim mastima. Nema brojanja kalorija, grama masti, ugljikohidrata, ili bilo što drugo. Jest ćete tri obroka dnevno, plus dva međuobroka, i jedan visoko proteinski desert (npr javor-bademova rožata ili kremasti čokoladni mousse). Dijeta traje koliko god želite - to ovisi o vašem cilju mršavljenja.

 
Faza 1 je najkraća i najstroža, traje dva tjedna, a cilj je stabilizirati šećer u krvi i eliminirati glad. Jedu se velike porcije nemasnih proteina (riba, školjke, piletina, puretina i soja); puno povrća, salata, grah, jaja i niske masnoće mliječnih proizvoda; i do 2 žlice na dan zdravih masti, kao što su orasi i ekstra djevičansko maslinovo ulje. 
 
Zabranjeno je jesti voće, voćne sokove, škrob (uključujući tjesteninu, rižu i kruh), cjelovite žitarice, slatku hranu i alkohol. Jedan primjer kako se jede: 4½ šalice povrća i 2 šalice mlijeka ili mliječnih proizvoda svaki dan. Počnite s malom količinom proteina (60g za doručak i 85g za ručak i večeru), jedite polako. Iako faza 1 može otopiti kile, obzirom da je jako restriktivna - ne savjetuje se takav način prehrane dulje od 2 tjedna. 

 
U fazi 2, ponovo se uvode "dobri ugljikohidrati“, kao npr. kruh od cjelovitih žitarica, smeđa riža, integralna tjestenina i voće. Dnevno se jedu 3 voćna i 3 škrobna obroka. Čaša crnog ili bijelog vina uz večeru je u redu. Ove se faze držite sve dok ne dođete do željene kilaže. 

Faza 3, odnosno faza održavanja, predstavlja kako biste trebali zauvijek nastaviti s prehranom. Smjernice savjetuju jesti 3 komada voća dnevno, 3 do 4 obroka škroba i ne više od 2 žlice dobrih masti, kao što su maslinovo ulje ili kanola ulje. 

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU