Index Fit
Fitness

Unos tekućine za vrijeme fizičke aktivnosti

I.RI / PETAK, 29.01.2016 09:00 Brzina želučanog pražnjenja se povećava u odnosu na veću količinu unesene tekućine • Napitci koji sadrže ispod 8 % ugljikohidrata u svom sadržaju posjeduju karakteristike vrlo slične vodi kada je riječ o želučanom pražnjenju • Sportašima se prilikom izvođenja aktivnosti preporučuje konzumacija blago ohlađenih napitaka
  
Foto: 123rf

Brzina želučanog  pražnjenja podrazumijeva količinu hrane i pića koja napusti želudac u jedinici vremena.

KOLIČINA KONZUMIRANE TEKUĆINE

Količina tekućine koja se unese u želudac prilikom jedne konzumacije ima značajan utjecaj na brzinu želučanog pražnjenja. Brzina želučanog pražnjenja se povećava u odnosu na veću količinu unesene tekućine.

Kako bi se održala količina tekućine u želudcu koja omogućuje optimalnu hidratiziranost, što podrazumijeva od 420 – 600 ml tekućine, i omogućilo ubrzano želučano pražnjenje, preporučuje se učestala konzumacija manjih količina tekućine.
 
KONCENTRACIJA UGLJIKOHIDRATA U TEKUĆINI



Za potrebe sportaša proizvedeni su brojni napitci koji sadrže ugljikohidrate.

Napitci koji sadrže ispod 8 % ugljikohidrata u svom sadržaju posjeduju karakteristike vrlo slične vodi kada je riječ o želučanom pražnjenju.

Sportaši koji prakticiraju  fizičke aktivnosti za koje je potrebna ekstremna izdržljivost nerijetko „treniraju“ svoj želudac kako bi tolerirao i veće koncentracije ugljikohidrata.

VRSTE UGLJIKOHIDRATA

Opće je poznato kako nisu svi ugljikohidrati isti, a razlike proizlaze iz molekularnih veličina te različitih molekularnih kombinacija.

Glukoza je monosaharid, ugljikohidrat koji se sastoji od samo jedne molekule.

Saharoza je disaharid, ugljikohidrat koji se sastoji od dvije molekule.

Škrob je polisaharid te se sastoji od više povezanih molekula monosaharida.

Brzina želučanog pražnjenja je veća što je kraća dužina molekularnog lanca.

TEMPERATURA TEKUĆINE



Na brzinu želučanog pražnjenja temperatura tekućine gotovo pa nema utjecaja. Ipak, sportašima se prilikom izvođenja aktivnosti preporučuje konzumacija blago ohlađenih napitaka.

STANJE RELATIVNE HIDRATIZIRANOSTI KOD SPORTAŠA

Progresivna dehidracija i povišena tjelesna temperatura povezuju se s fizičkim aktivnostima visokog intenziteta.

Navedene stavke uzrokuju smanjenje brzine želučanog pražnjenja te je iz navedenog razloga vrlo važno prilikom aktivnosti visokog intenziteta unositi potrebnu količinu tekućine.

 

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU