Index Rouge
Lifestyle

Samo smireno: Bez panike i drame, molimo

M.TO. / ČETVRTAK, 14.06.2012 13:00 Ljudi se uzrujaju pa pretjerano emotivno reagiraju, što obično stvara posljedice kojih su se na početku i bojali • Divljanje i plakanje su uobičajene reakcije kojima se zaziva roditeljska briga i zaštita • Ako osjetiš ubrzane otkucaje srca, žarenje u obrazima i zbrku u glavi - znaš da si počela paničariti
  

Foto: Ann Taylor

HISTERIČNI naslovi prodaju novine i privlače klikove na online stranice, ali obično se radi o pretjerivanju i "napuhivanju" činjenica. No ništa drugačija nisu ni radna mjesta.

Ljudi se uzrujaju pa pretjerano emotivno reagiraju, što obično stvara posljedice kojih su se na početku i bojali. Paničarenje je zapravo pretjerana reakcija na stvarni ili čak zamišljeni problem. U takvom se stanju ne mogu donositi racionalne odluke, čime se stvari samo pogoršavaju. Ljudi su odmalena skloni dizanju panike jer je to često bio način da se izvuče od odgovornosti. Naime, divljanje i plakanje su uobičajene reakcije kojima se zaziva roditeljska briga i zaštita. Takvim se ponašanjem stvara drama - nepotrebno i štetno preuveličavanje problema. Kako bi se naučila opustiti u kriznim situacijama slijedi ovih nekoliko savjeta:

1. Nauči prepoznati nalet panike

Ako osjetiš ubrzane otkucaje srca, žarenje u obrazima i zbrku u glavi - znaš da si počela paničariti. Također, ako povišenim tonom izgovaraš sve što ti je na umu, bez razmišljanja o mogućim posljedicama, vjerojatno si u stanju panike.

2. Diši duboko

Duboko će disanje smiriti tvoje tijelo i nalet adrenalina koji je bio pušten pod utjecajem panike. Uspori, broji do deset i fokusiraj se na činjenice umjesto na emotivne reakcije

3. Prepoznaj svoje strahove

Osim u slučaju da si u izravnoj velikoj opasnosti, ono što te uzrujava nije toliko hitno koliko ti to doživljavaš. Razmisli o stvarima koje te plaše kako bi u takvim situacijama mogla razmišljati bistrije.

4. Provjeri činjenice

Je li ono što si vidjela na vijestima stvarno istina? Radi li se o epidemiji ili je od ptičje gripe (blaže) nastradalo tek nekoliko ljudi? Reagiraš li na tuđu paniku svojom panikom? Prije nego što počneš hiperventilirati dobro razmotri činjenice koje imaš na raspolaganju.

5. Misli pozitivno

Što je najgore što ti se može dogoditi? Nakon što si postavila to pitanje, fokusiraj se na pozitivne ishode i stvari koje bi mogućim iskustvom mogla naučiti.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Podržite jedini hrvatski neovisni medij.
Molimo vas, ugasite AdBlock na Indexu.

U proteklih 15 godina Index.hr je pisao o Sanaderu dok su drugi mediji šutjeli. Pisali smo o Todoriću i Mamiću dok su im se drugi uvlačili u guzicu. Otkrili smo Linića i za to platili visoku cijenu. Index vam je pri tom potpuno besplatan.

Podržite jedini hrvatski neovisni medij gašenjem AdBlocka na Indexu te šeranjem naših članaka.

Hvala,


i redakcija Indexa
SAZNAJTE KAKO UGASITI ADBLOCK NA INDEXU