Hrvati se skijanja ne odriču ni u krizi: Ove godine s rezervacijama započeli puno ranije nego lani!
Foto: Marko Delbello Ocepek/Collegium
KOLIKA god kriza bila Hrvati se skijanja ne odriču. Makar se za to moralo dići kredit kojeg će otplaćivati do idućeg skijanja. Sudeći po velikom interesu za skijaške aranžmane, i ove godine ćemo u prvom novogodišnjem tjednu svjedočiti "velikoj seobi naroda" - kolonama Hrvata koji iz Lijepe naše sa sarmama u gepeku kreću put skijališta u Austriji, Italiji i Francuskoj. Prethodnih je godina na skijanje išlo oko 200.000 Hrvata.
Isplativiji su im first minute aranžmani
"Usprkos prošlogodišnjim trendovima, ove je godine prodaja skijaških aranžmana kod domaćih skijaša započela puno ranije nego je to bio slučaj proteklih dviju sezona. Naime, u zadnje dvije godine su skijaški aranžmani najviše prodavani krajem studenog i početkom prosinca. Trenutni prodajni rezultati sugeriraju porast prodaje skijaških aranžmana od 11 posto u odnosu na isto razdoblje protekle godine. Taj podatak ne podrazumijeva veći broj ukupnih prodanih aranžmana već očitu promjenu trendova kod domaćih skijaša. Naime, pretpostavka je da first minute prodaja aranžmana polako postaje isplativija i logičnija opcija kojoj se kupci sve više okreću nego je to slučaj sa last minute opcijama koje su prijašnjih godina zauzimale primat, i to ne samo u segmentu prodaje skijaških aranžmana", kažu iz Unilinea.
"Ovogodišnju prodaju obilježava naglašena potražnja kraćih aranžmana i to u trajanju 3 do 5 noćenja. Sve veća je potražnja za školama skijanja i to na hrvatskom jeziku. Domaći skijaši i dalje u najvećoj mjeri preferiraju skijaške destinacije u okruženju, točnije u Austriji, Sloveniji i Italiji, no i Francuska je i dalje vrlo atraktivna i poželjna. Od samih lokacija najpopularniji su Kronplatz, Bad Kleinkircheim, Rogla, Kreischberg, Folgaria, Tignes, Val Thorens...", dodaju.
Rezultati su na nivou prošlogodišnjih
Iz turističke agencije Atlas, koja je dijelom Adriatica.net grupacije, kažu kako je najveći interes ponovno za hrvatski skijaški tjedan (prvi tjedan nakon Nove godine).
"Rezultati su na nivou prošlogodišnjih, domaće tržište još nije ostvarilo preduvjete za znatniji rast u segmentu odmora i putovanja. Takva situacija sukladna je očekivanjima i prema sadašnjim pokazateljima do kraja sezone možemo očekivati blagi rast, odnosno, povećanje tržišnog udjela u odnosu na prošlu godinu. Dok s jedne strane vlada interes za kraćim boravcima u visokoj sezoni i duži je period do odluke do uplate, s druge strane pratimo i dosta velik interes za premium aranžmanima", navode u Atlasu.
"Klijentima smo ponudili mogućnost kraćih boravaka, čak i tijekom najpopularnijeg hrvatskog skijaškog tjedna. Dio klijenata to je iskoristio, no i dalje su najtraženiji tjedni aranžmani. Hrvati već tradicionalno najviše traže hrvatski skijaški tjedan koji na većini destinacija pada u periodu niske sezone (4. do 11. siječnja). Isto tako, pratimo velik interes za 2. tjedan sezone - 11. do 18. siječnja koji spada u tjedan najniže sezone i upravo u tom tjednu klijentima nudimo niz akcijskih cijena (primjerice, 7 dana po cijeni 5 i sl.)", dodaju.
A koje su destinacije ove godine najpopularnije? "Najpopularnije su destinacije u Austriji, Francuskoj, Italiji, Sloveniji. Od destinacija izdvajamo Sillian, Matrei, Saalbach, Gerlitzen, Kronplatz, Val Thorens, Cerkno, Rogla. Klijenti traže odličan omjer cijene i kvalitete, cjelokupan proizvod sa školama skijanja i sl. Tako su u našoj ponudi najtraženiji upravo Atlasovi klubovi, ove godine na deset destinacija", kažu u Atlasu.
U agenciji Integral Zagreb, koja ove godine prvi put u ponudi ima skijaške aranžmane svojih partnera Kompas.hr i Atlas.hr, kažu: "Trenutno najviše upita imamo za apartmanski smještaj u Austriji te aranžmane sa prijevozom za Francusku (7 dana, Les Deux Alpes, Val Thorens)".
Skijanje ne mora biti "klasično", mladi uglavnom biraju glazbeno-skijaški KnockOut Snow Festival
"U našoj agenciji prodajni rezultati su na prošlogodišnjem nivou +2% cca. Kod nas većinom uzimaju sedmodnevne, dok je cca. 10-11% upita za vikend aranžmane. Mi smo specijalisti za Francusku tako da se 80% upita odnosi na francuska skijališta, a od lokacija najbolje se prodaje Risoul, Tignes, Vars, Alpe d'Huez, Les 2 Alpes, Val Thorens,Val d'Allos. Od talijanskih dobro se bukira Alta Badia, Madonna di Campiglio, Livigno. Od austrijskih puno se bukira Nassfeld, Bad KL, Sillian, Moelltal, Kreischberg. Slovenija ide Rogla, Kranjska, Krvavec za sedam dana, ostalo preko vikenda (Bled, Cerkno, Golte)", navode iz agencije Kontakt Tours.
"Iako skijaški aranžmani ne predstavljaju putovanja na koja smo primarno fokusirani, prema podacima kojima raspolažemo, možemo reći da vezano uz takva putovanja bilježimo rezultate na razini prošle godine. Naši klijenti većinom putničke usluge PBZ Carda plaćaju American Express karticama, i to koristeći jedinstvenu mogućnost obročnog plaćanja do čak 24 rate, bez kamata i naknada, za sve putničke usluge", navode iz PBZ Card Travela (Jumbo Travel). Dodaju i kako među njihovim klijentima veći interes vlada za daleke destinacije poput Kine, Indije, Zapadne obale Sjedinjenih Američkih Država, Dubaija te Maldiva, ali i za krstarenja.
"Zbog neuobičajeno visokih temperatura ljudi još uvijek razmišljaju o moru, a manje o skijanju. Uobičajeno sa prvim hladim danima počinje intenzivna prodaja, takvo je iskustvo iz proteklih sezona. Za prosinac su uobičajena vikend skijanja, a za siječanj tjedni aranžmani u vrijeme tzv. Hrvatskog tjedna koji je ove sezone u terminu 4.-11.1.2013. U ožujku i travnju također se najviše traže vikend skijanja", kažu u zagrebačkom uredu skijališta Nassfeld, jedne od omiljenih destinacija hrvatskih skijaša.
Collegium, agencija specijalizirana za mlade, nudi i specijalne skijaške aranžmane. Riječ je o KnockOut Snow Festivalu koji se održava treću godinu za redom. Ovaj glazbeno-skijaški spektakl u francuskom Orcieresu se održava u dva termina - novogodišnjem (28.12.2013.-04.01.2014.) i classic (04.01.2014.-11.01.2014.). Interes je ove godine još veći od prethodnih i organizatori najavljuju rekordnu posjećenost. "Odaziv je ove godine 20% veći i već smo 15.10. prešli brojku od 1.000 prijava", kažu iz Collegiuma.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati